וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 צל"שים לחיילי "צוק איתן"; עיטור המופת לסגן איתן

19.1.2015 / 16:11

הרמטכ"ל אישר להעניק צל"שים, עיטורים ואותות הערכה לקצינים, נגדים וחיילים בסדיר ובמילואים על חלקם במבצע ברצועת עזה. את העיטור הגבוה ביותר קיבל הקצין שנכנס למנהרה בעקבות סגן הדר גולדין

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(צפו בריאיון מיוחד עם סגן איתן)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אישר היום (שני) הענקת צל"שים, עיטורים ואותות הערכה ל-53 קצינים, נגדים וחיילים בסדיר ובמילואים שלקחו חלק במבצע "צוק איתן". כמו כן, יוענקו צל"שים ואותות הערכה ל-13 יחידות שהשתתפו במבצע. טקס הענקת העיטורים יתקיים בעוד כשבועיים בבסיס פלמחים.

את העיטור הגבוה ביותר מבין העיטורים שיוענקו, עיטור המופת, הוחלט להעניק לסגן איתן פונד, סגן מפקד פלוגת הסיור של חטיבת גבעתי, על חלקו באירוע שבו נחטף ונהרג סגן הדר גולדין. פונד הוביל כוח ראשון של ארבעה לוחמים, קצינים וחיילים, אשר נכנסו למנהרת טרור בעקבותיו של גולדין. פונד נכנס למנהרת הטרור כשהוא מצויד באקדח בלבד וללא אמצעי מיגון. בפעולה זו הביא ראיות אשר עזרו לקבוע את מותו של סגן גולדין.

עוד בוואלה! חדשות:
איראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה בסוריה
סערת הפריימריז בליכוד: הערעור התקבל, חוטובלי במקום ה-20
הפתק של זקן: האם אולמרט החזיק בחשבון סודי בשוויץ?

סגן איתן, סגן מפקד סיירת גבעתי. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
נכנס למנהרה בעקבות סגן הדר גולדין. סגן איתן פונד/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

ארבעה לוחמים זכו לקבל את העיטור השני בחשיבותו, צל"ש הרמטכ"ל. אחד מהם הוא רב-סמל ראשון במיל' עמרי, לוחם מילואים ביחידת דובדבן בן 26. ב-2 באוגוסט התנדב עמרי להצטרף לחוליית הפיקוד הקדמית כדי להוביל פעולה מבצעית של הכוח. במהלך הפעולה הושלך רימון רסס לעבר הכוח. עמרי זינק לעבר לוחם אחר שעמד בסמוך לו והגן עליו בגופו. בשעות הלחימה הבאות חתר עמרי למגע וסיכן את חייו לא אחת כדי לסייע בפינוי נפגעים.

חמישה מבין חללי המבצע זכו גם הם לקבל עיטורים. הבכיר שבהם הוא סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים בה"ד 1, שקיבל צל"ש אלוף. בתאריך 21 ביולי החליט סא"ל קידר לנסוע למקום שלגביו הייתה התרעה על דמויות חשודות. הוא הורה לנהג לעקוף כלי רכב שחבר אליהם. בשלב זה נורה לעברם טיל נגד טנקים ולאחריו נורה טיל נוסף. סא"ל קידר ושניים מלוחמיו ירדו מכלי הרכב ונהרגו תוך ניהול קרב עם חוליית המחבלים. כמו כן, נהרג באירוע נהג כלי הרכב. במעשה זה מנע קידר פיגוע חבלני קשה באזור.

"ייאוש תמיד יותר מכאיב מתקווה קטנה" || אלמנתו של סא"ל קידר בטורים מיוחדים לוואלה! חדשות

דולב קידר, שנהרג במבצע "צוק איתן", ומשפחתו. באדיבות המשפחה
מנע פיגוע חבלני קשה. סא"ל דולב קידר/באדיבות המשפחה

קצין נוסף שקיבל צל"ש אלוף הוא סרן ד"ר גיא, רופא ביחידת מגלן. בתאריך 23 ביולי שמע סרן גיא בקשר על פיצוץ מטען חבלה בסמוך לכוח של גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים. הוא הגיע אל המקום ונטל את הפיקוד על הצוות הרפואי, בדק כל אחד מהנפגעים והמשיך בפיקוד עד שאחרון הפצועים פונה לבית חולים. בתאריך 30 ביולי קרס אגף של מבנה על צוות לוחמי מגלן. סרן גיא היה ראשון המטפלים שהגיע למקום, ערך ניתוחי שדה וסייע בחילוץ הנפגעים, כל זאת תחת הפגזה בלתי פוסקת וסכנת קריסה של המבנה כולו.

מקבלי העיטורים, האותות והצל"שים: הרשימה המלאה

Powered by emaze

בין מקבלי האותות ניתן למצוא גם ארבע נשים. הבולטת שבהם היא סגן ד"ר רגינה פיקמן, שבעת המבצע הייתה קצינת רפואה בגדוד "מחץ" 605 של חיל ההנדסה. בתאריך 31 ביולי הופגז בפצצות מרגמה מתחם עורפי בשטח מדינת ישראל וחיילים רבים נפגעו. סגן פיקמן שמעה פרטים ראשונים על האירוע, הגיעה למקום עם מחלקת הרפואה שתחת פיקודה ונטלה את הפיקוד על חילוץ הנפגעים ועל פינויים. פיקמן בדקה רבים מהפצועים, טיפלה באחרים והפחיתה מחומרת פציעתם. כל זאת מחוץ למחסה ובזמן שבאזור נשמעו התרעות "צבע אדום" חוזרות ונשנות.

שלוש הנשים הנוספות זכו לקבל מכתבי הערכה: סמלת רוני ג'קסון, תצפיתנית בגדוד האיסוף הקרבי "נשר", שזיהתה את חדירת 13 המחבלים בקיבוץ סופה, רב-טוראי נועה טייטל, בקרית שליטה במוצב חיל הים באשדוד, שזיהתה את חדירת חוליית המחבלים בקיבוץ זיקים וסמלת ליהי מאיר, תצפיתנית בגדוד האיסוף הקריב "נשר", שזיהתה חדירה של חמישה מחבלים לבושים במדי צה"ל אל שטח ישראל.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully