וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה דיפלומטית באינדונזיה עקב הוצאה להורג של זרים

18.1.2015 / 22:08

חמישה אזרחים זרים שהורשעו בעבירות של סחר בסמים הוצאו להורג במדינה האסייתית. הולנד וברזיל, שדרשו חנינה לאסירים, השיבו את שגריריהן. "השימוש בעונש המוות משפיע באופן חמור על היחסים בין המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ברזיל והולנד השיבו היום (ראשון) את שגריריהן מאינדונזיה, לאחר שהרשויות במדינה הוציאו להורג שישה אסירים שהורשעו בעבירות של סחר בסמים, בהם אזרחי שתי המדינות. מדובר בעונשי המוות הראשון שיצאו לפועל מאז תחילת כהונתו של הנשיא ג'וקו וידודו בחודש אוקטובר האחרון, והם בוצעו על אף דרישותיהם של הממשלות הזרות לחנינה.

בין האסירים שהוצאו להורג, אינדונזי אחד וחמישה אזרחים זרים, מברזיל, הולנד, ניגריה, וייטנאם ומלאווי. מלשכתו של התובע הכללי בג'קרטה נמסר כי הם הוצאו להורג על ידי כיתת יורים לפנות בוקר.

עוד בוואלה! חדשות:
חיזבאללה: בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה
שרת הפנים הבריטית: "נכפיל המאמצים למיגור האנטישמיות"
המחבלים מפריז נטמנו בחשאי; חובבי נשק בארה"ב שיחזרו את הטבח

אמבולנסים בדרכם לכלא נוסא קמבנגאן, אינדונזיה, ערב הוצאה להורג של שישה אסירים. רויטרס
שיירת אמבולנסים בדרכה לכלא נוסא קמבנגאן, בו הואו להורג האסירים/רויטרס

ברזיל הבהירה כי ההוצאה להורג תשפיע על היחסים בין המדינות. "השימוש בעונש המוות, אשר העולם מגנה בהדרגה יותר ויותר, משפיע באופן חמור על היחסים בין המדינות שלנו", נמסר מלשכת הנשיאות בברזיליה.

הולנד, ששלטה בעבר באינדונזיה, השיבה אף היא את שגרירה וגינתה את ההוצאה להורג של אזרח המדינה, אנג קים סוי. "מדובר בעונש לא הומני, שמהווה הפרה בלתי מתקבלת על הדעת של כבוד האדם", אמר שר החוץ של הולנד ברט קנדרס. לפני ההוצאה להורג, פרקליטו של סוי מסר כי הוא מודה לממשלה ההולנדית על מאמציה, למרות שלא נשאו פרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האסיר הברזילאי מרקו מוריירה שהוצא להורג בגין סחר בסמים באינדונזיה, 2004. רויטרס
האסיר הברזילאי שהוצא להורג, מרקו מוריירה, בכלא באינדונזיה/רויטרס

הנשיא האינדונזי, שאישר את ההוצאות להורג בחודש שעבר, נקט בעמדה בלתי-מתפשרת בנוגע לעבירות סמים, והכריז כי לא יעניק חנינה לפושעים שיורשעו בעבירות כאלה. בשנת 2013, שבו הרשויות באינדונזיה לבצע הוצאות להורג, לאחר כחמש שנים בהן כלל לא נעשה שימוש בעונש המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully