וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130% תפוסה במחלקות הפנימיות: "מי שלא חייב - שלא יגיע"

18.1.2015 / 19:06

עומס חריג מאוד נרשם בבתי החולים ברחבי הארץ בימים האחרונים, אפילו ביחס לעונה זו, שנחשבת "עמוסה" יותר בגלל החורף. "משרד הבריאות הורה לנו להיערך לחורף - אבל לא תקצב כוח אדם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומס חריג בבית החולים שיבא בתל השומר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומס חריג מאד נרשם היום (ראשון) בחדר המיון בבית החולים שיבא שבתל השומר. במהלך היום המתינו עשרות בני אדם במשך שעות ארוכות כדי לקבל טיפול רופא, ומסדרונות המרכז לרפואה דחופה (המלר"ד), הפכו צפופים. גורמים בבית החולים אמרו כי מדובר בעומס יוצא דופן, אפילו ביחס לעונת החורף. "משרד הבריאות הורה לנו להיערך לחורף ולהגדיל את כמות כוח האדם, אבל לא נתן לנו תקציב עבור זה", מסרו גורמים בבית החולים.

שיבא לא לבד בבעיית העומס. בבית החולים ברזילי באשקלון פנו הבוקר לציבור וביקשו מהם שלא להגיע לחדר המיון, למעט במקרים דחופים, לאחר שבסוף השבוע נוצר עומס כבד של מאושפזים בכל המחלקות הפנימיות בבתי החולים. הנהלת בית החולים המליצה לציבור להסתייע בשרותי הרפואה במרפאות ובמוקדי הרפואה בקהילה.

עוד ידיעות בנושא בריאות:
"האג"ח החברתי": המדינה מתכננת להפריט חלק משירותי הרפואה
שיפור קל במצבה של איילה שפירא: "זיהתה את אביה"
"עד שהוועדה תתעשת, עוד חולים יתעוורו ויאבדו גפיים"

עומס בבתי החולים: "ילדים ומבוגרים במסדרונות". שי מכלוף
"המחלקות עמוסות עד אפס מקום"/שי מכלוף

כמו כן, בבית החולים וולפסון נרשם שיא במחלקות הפנימיות, עם 130% תפוסה. "המחלקות עמוסות עד אפס מקום. חולים שהגיעו למיון חיכו שעות ארוכות יותר מהרגיל", אמר ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל בית החולים. "כמו בסוף השבוע והבוקר, גם לקראת הערב אמבולנסים הגיעו ואין מקום". ברלוביץ' ציין כי "מדובר בימים הכי עמוסים של השנה ובעונת החורף. אני ממליץ לכל מי שלא חייב להגיע לבית החולים – שלא יגיע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין אפילו איפה לפרוק חולים שמגיעים"

בשיבא לא מייחסים את העומס הכבד רק לעונת החורף. "מדובר בעומס חריג גם יחסית לתקופה הזאת בשנה", ציין גורם בבית החולים. "זה מתבטא בהמון חולים בו זמנית במלר"ד, יותר מפי שניים ממה שאנחנו מטפלים בדרך כלל. אין אפילו איפה לפרוק את החולים שמגיעים. החשש הוא שהחולים שממתינים באמבולנס נמצא במצב קשה ואנחנו נפספס את זה".

אותו גורם מפנה אצבע מאשימה למשרד הבריאות, שהביא למחסור בכוח אדם בבית החולים. "משרד הבריאות הוציא חוזר מנכ"ל מאד יפה להיערכות לחורף, אבל לא תקצב את זה ולכן לא ניתן ליישם את ההיערכות. אנחנו מבקשים שיוסיפו לנו כוח אדם בהקדם, כדי שנוכל לטפל בחולים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully