וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס בחירות: כך זיגזג לפיד ביחס לקנס של בנק לאומי

17.1.2015 / 20:40

יו"ר יש עתיד פנה לנגידה פלוג ומחה על התשלום שהעביר הבנק לשלטונות בארה"ב ואמר כי מדובר בפגיעה במעמד הביניים, אך בזמן כהונתו כשר אוצר התעלם משאילתה שהוגשה בנושא. "זה מעט מדי, מאוחר מדי ובעיקר לא אמין"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס דמוקרטיה במכללה למנהל. ראובן קסטרו
שינה את עמדתו. שר האוצר לשעבר יאיר לפיד/ראובן קסטרו

מה עמדתו של יאיר לפיד בנוגע לקנס על בנק לאומי? ובכן, תלוי באיזה תפקיד הוא מחזיק באותו הזמן. ביום חמישי האחרון פנה יו"ר מפלגת יש עתיד לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, הביע דאגה לפיקדונות הציבור בבנק לאומי, ומחה על תשלום הקנס של הבנק לשלטונות המס בארצות הברית. במכתבו טען לפיד כי "לא יעלה על הדעת שראשי הבנקים שולחים ידם לכספי מעמד הביניים, שמושקעים בבנק, על מנת לשלם את מחיר רשלנותם של מנהלי הבנק".

לפיד קרא לפלוג לדרוש מראשי הבנק להשיב את הבונוסים שאותם הם קיבלו בתקופה האמורה. הבנק ישלם קנס של 400 מיליון דולר במסגרת הסדר טיעון עם שלטונות המס בארה"ב בגין עבירות שביצע לכאורה בהקשר להלבנת הון בתחומי המדינה.

יתרה מזאת, במפלגה אף כתבו בהודעה לעיתונות כי "דרישה זו של לפיד עולה בקנה אחד עם המדיניות שהוביל בתקופת כהונתו כשר אוצר: מלחמה להורדת שכר הבכירים המופקע ובכללם ראשי הבנקים, והמאבק שהוביל להשבת הרווחים הכלואים, שהביאו לגבייה של 4.5 מיליארד שקלים נוספים לטובת הגדלת תקציבי החינוך, הרווחה וניצולי השואה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אז הכסף שלנו לא עניין לו את קצה הבלורית". ח"כ זנדברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, פרסום בעמוד הפייסבוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) מראה כי ההיפך הוא הנכון. לפני חצי שנה, בעת ששימש לפיד שר האוצר, פנתה אליו זנדברג יחד עם יו"ר המפלגה ח"כ זהבה גלאון בשאילתה לגבי תשלום הקנס. בניגוד להיום, אז לפיד פחות הוטרד מהפגיעה האפשרית בציבור החוסכים, והשיב בלקוניות: "פיקדונות הציבור בבנק לאומי אינם אמורים להיפגע מהשתת על הקנס על בנק לאומי על ידי משרד המשפטים האמריקאי, שכן המקור לתשלום הקנס הוא הון הבנק".

לדברי זנדברג, "אז הכסף שלנו לא עניין לו את קצה הבלורית. טוב, לא היו אז בחירות, לפיד ישב חזק על הכיסא והציבור היה שנאוצר שנרטב בגשם. אז שמע לפיד, תודה רבה שהתעוררת, אבל זה מעט מדי, מאוחר מדי ובעיקר לא אמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully