וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען החבלה המתקדם שדלף מצה"ל לארגוני הפשיעה

16.1.2015 / 0:26

לבנת חבלה גמישה במיוחד הנמצאת בשימוש בקרב לוחמי צה"ל, בין היתר במבצע "צוק איתן", הגיעה עד לידי גורמים עברייניים בתל אביב. "היא עוצמתית והרסנית, וברור לנו שזה נגנב מצה"ל"

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
איש המחשבים נעצר בחשד להרכבת מטען החבלה/ShutterStock

במבצע "צוק איתן" הוא נחשב לאחד האמצעים החדשניים שהועמדו לרשות לוחמי צה"ל, וזכה לשבחים מצד המפקדים בכל הדרגים. אלא שבמקביל לשימוש הצבאי, הפכה לבנת החבלה הפלסטית של צה"ל למבוקשת מאוד בקרב ארגוני פשיעה בישראל. "היא עוצמתית והרסנית הרבה יותר מלבנת חבלה קלאסית הישנה: היא ניתנת לעיצוב בשל גמישותה, ממש כמו גוש פלסטלינה, וניתן להטמינה כמעט בכל מקום", סיפר גורם בכיר במשטרת תל אביב.

ביום רביעי הגישה פרקליטות מחוז תל אביב הצהרת תובע נגד דניס זיגולסקי, איש מחשבים מחולון ללא עבר פלילי, ששימש על פי החשד כמהנדס מטעני נפץ ויצר לבנת חבלה מסוג "עלוקה". המטען היה מורכב מלבנת החבלה החדשה של צה"ל, במשקל של יותר מקילוגרם, עם מערכת הפעלה ומגנטים שהיו אמורים להיות מוצמדים לתחתית כלי רכב.

לקריאה נוספת:
נקבר הלוחם שנהרג מפליטת כדור: "מג"ב לקח לי את הילד"
אופנוען נסע בתל אביב - ונפל לתוך בולען בעומק 4 מטרים
חשד לרשלנות בגן בחדרה: בן 4 נשכח במשך יותר מ-3 שעות

מטען חבלה הותר בחניון תת קרקעי בבניין מגורים בצפון תל אביב, דצמבר 2014. דוד קורן, ספק 500
"ברור לנו שלבנות החבלה נגנבו מהצבא". הבניין שבו התגלה המטען בתל אביב, בחודש שעבר/ספק 500, דוד קורן

שוטרי תחנת תל אביב צפון, בפיקודו של סגן ניצב ניסים דאודי, איתרו את המטען בחודש שעבר בחניון תת-קרקעי בבניין מגורים ברחוב מבצע קדש בצפון תל אביב. על פי המידע המודיעיני שקיבלו החוקרים, המטען שייך לארגון פשיעה גדול הפועל בעיר. אחד מחיילי הארגון גר בבניין סמוך, אולם עד כה לא הצליחו החוקרים להשיג ראיות הקושרות בין המטען לארגון הפשיעה.

המשטרה עצרה שניים החשודים במעורבות באירוע: שניר קדוש ודניס זיגולסקי. אנשי מעבדת הזיהוי הפלילי שבדקו את המטען מצאו DNA של שני החשודים על חלקי המטען. בעוד שדגימת DNA של קדוש נמצאה על מעטפת המטען, זו של זיגולסקי נמצאה בתוך המטען הפלסטי. עובדה זו הובילה את חוקרי המשטרה להנחה כי הוא זה שהכין את המטען.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לאחרונה מצאנו יותר ויותר מטעני חבלה שהורכבו מהלבנה החדשה", אמר גורם במשטרה. "ברור לנו שהלבנות נגנבו מצה"ל, שכן רק הוא עושה בהם שימוש. אנחנו מניחים כי עבריינים שמו את ידיהם על חלק מהלבנות הללו במהלך מבצע 'צוק איתן'".

הסנגורית של זיגולסקי, עורכת הדין ליהי גוטמן שילוח, טענה כי למרשה אין קשר למטען. "הוא בן ערובה של המשטרה. לאחר שניסו להגיע דרכו לאחרים, הם ניסו לבסס קשר ולא הצליחו", תקפה. השופט ירון גת האריך את מעצרו עד יום שני.

(עדכון ראשון 22:26)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully