וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה: "נתניהו רוצח ופושע כמו המחבלים מפריז"

15.1.2015 / 11:30

אחרי שהנשיא ארדואן תהה "כיצד נתניהו מעז לבוא לפריז ולנופף לקהל", ראש הממשלה דאווטאולו האשים הבוקר את מקבילו הישראלי בפשעים נגד האנושות. ראש העיר אנקרה: "המוסד אחראי לפיגועים בפריז"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור בברלין – 12 בינואר 2015. AP
ראש הממשלה הטורקי אחמט דאווטאולו, שלשום עם הקנצלרית מרקל בפריז/AP

ראש מממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אומר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו שונה מהמחבלים שעשו את מתקפת הטרור בפריז, משום שגם הוא "ביצע פשעים נגד האנושות".

דאווטאולו שוחח הבוקר עם כתבים ואמר כי "בדיוק כפי שהטבח בפריז בוצע בידי מחבלים, כך נתניהו – כראש הממשלה שהרגה ילדים שמשחקים על החוף בעזה – הרס אלפי בתים וטבח באזרחים טורקים שהיו בספינת סיוע שהפליגה במים בינלאומיים. לכן, גם הוא ביצע פשעים נגד האנושות".

ביום שני, השתלח נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בראש הממשלה נתניהו, ושאל "כיצד הוא העז לבוא לעצרת המנהיגים בפריז". בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, קרא ארדואן לנתניהו "לקבל אחריות על הנשים והילדים שטבח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו – פריז, 11 בינואר 2014. GettyImages
נתניהו בעצרת המנהיגים בפריז, ביום ראשון/GettyImages

לדברי ארדואן, לראש הממשלה נתניהו "לא הייתה כל זכות להגיע לפריז" אחרי מבצע "צוק איתן בקיץ. "כיצד האדם הזה, שביצע מעשי טרור בחסות המדינה שלו וטבח ב-2,500 בני אדם בעזה, מנופף בידו? הוא נופף כאילו שיש מי שממתין לו בהתלהבות".

יממה קודם לכן, האשים ראש העיר אנקרה את המודיעין הישראלי באחריות לפיגועים בפריז. מליח גוקצ'ק, מהפוליטיקאים המקורבים ביותר לנשיא ארדואן, אמר כי הוא "בטוח שהמוסד עומד מאחורי התקריות האלה. זו דרכו של המוסד להסית לאיסלאמופוביה". הוא הוסיף כי "בעקבות הפיגועים בפריז הותקפו יותר מ-50 מסגדים ויחידים מוסלמים אך התקשורת הבינלאומית התעלמה מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully