וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמועצה לממשלה? מועמד "המחנה הציוני" שרוצה לקדם הפריפריה

15.1.2015 / 2:07

דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע ופעיל ותיק במפלגת העבודה, התברג במקום ה-15 בפריימריז וצפוי להיכנס לראשונה לכנסת. "נביא סוף למצב שבו הפריפריה היא שק החבטות הלאומי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: ניב פוקס

(יו"ר "המחנה הציוני" הרצוג מציג את רשימת המועמדים לכנסת)

בין שלל ההפתעות והפרצופים החדשים שנחשפו ברשימת "המחנה הציוני" אחרי הפריימריז בעבודה, ניתן למצוא גם את דני עטר, חבר מפלגה ותיק. "ציפיתי למקום גבוה יותר, אבל אני מרוצה", הוא מסביר בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר שנודע כי נבחר למקום ה-15 ברשימה. "זו רשימה טובה שתביא אותנו לקהלים חדשים ולניצחון בבחירות".

עטר, בן 57, מכהן זה 20 שנה כראש המועצה האזורית גלבוע. שורשיו במפלגת העבודה נטועים עמוק וזו אינה הפעם הראשונה שהוא מתמודד בפריימריז. בבחירות הקודמות זכה גם כן במשבצת הקיבוצים והמושבים, שהייתה אז במקום ה-17ברשימה, אולם התוצאות בבחירות הכלליות הותירו אותו בחוץ.

לאחר שמצא את עצמו מחוץ לכנסת, חזר עטר להתמודד בפעם החמישית על תפקיד ראש המועצה האזורית גלבוע, וזכה שוב. יריבו ניסו לסדוק את אמינותו במערכת הבחירות המקומיות, בטענה כי אם ייבחר הוא עלול לנטוש את המועצה במהלך הקדנציה ולעבור לכנסת, אם רק הדבר יתאפשר לו. בהצהרות שנתן לכלי התקשורת המקומיים הבהיר עטר כי הוא מתחייב לסיים את הקדנציה. באחרונה אף הדגיש כי כוונתו הייתה שלא יחליף חבר כנסת שיתפטר, ויכנס לכנסת רק אם יערכו בחירות חדשות, כפי שאכן קרה עת ויתר על האפשרות להחליף את מקומו של ח"כ בנימין בן אליעזר שפרש בחודש שעבר.

דני עטר, מתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. מפלגת העבודה, אתר רשמי
"תמיד שאפתי לקדם את הפריפריה". דני עטר/אתר רשמי, מפלגת העבודה

לדבריו, אם יבחר לכנסת, הוא יפעל יחד עם היו"ר יצחק הרצוג ויתר חברי המפלגה לשינוי מדיניות הממשלה היוצאת, שהוכחה לטענתו ככושלת. "אני מביא עמי 25 שנות ניסיון בשירות הציבורי. מה שתמיד עמד לנגד עיניי הוא קידום הפריפריה. המשמעויות לכך הן צורך בשיפור עצום ברמת התשתיות, רמת החינוך ואיכות החיים כולה. נביא סוף למצב שבו הפריפריה היא שק החבטות הלאומי", הסביר.

פריימריז בעבודה || סיקור מיוחד:
יחימוביץ' אחרי הניצחון: "אעמוד לצד הרצוג, בעתיד הקרוב"
שוב בחוץ: אלדד יניב כנראה לא ייכנס לכנסת גם הפעם"
כבל אחרי התוצאה המאכזבת: "יש לנו נבחרת מצוינת"

תמך בגדר ההפרדה, פעיל למען דו-קיום

עטר, בן להורים שעלו ממרוקו למושב דבורה שבחבל תענך, מתגורר ביישוב הקהילתי גן נר שלמרגלות הגלבוע. בצבא שירת בחטיבת גולני, הגיע לדרגת סגן אלוף (במיל') ובשנה האחרונה אף הקים את עמותת יוצאי גדוד 13. למרות נצחונו בבחירות המקומיות לפני כשנה, חלוקת הקולות העיבה על השמחה והמחישה כי השסעים בני עשרות השנים טרם התאחו; המועצה האזורית גלבוע מורכבת מתמהיל ייחודי של קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים ויישובים ערביים, ומרבית הקיבוצניקים הצביעו עבור מתמודד קיבוצניק בעברו, בעוד שרוב מצביעי המושבים והיישובים הערביים היו נאמנים לעטר. הוא לא חשש להראות את כעסו על הקיבוצים בעקבות אותן תוצאות.

במהלך השנים שבהן כיהן כראש המועצה האזורית גלבוע, הוכפלה כמות האוכלוסייה מ-16 אלף איש ל-32 אלף. בתחילת שנות האלפיים עיקר הפרסום בא לו בעקבות פעילותו העקשנית להקמת גדר ההפרדה, עוד בימים שבהם נחשב הדבר לרעיון יומרני. בסופו של דבר הקמתה החלה באזור חבל תענך והגלבוע, שבתחומי המועצה האזורית שבראשה הוא עומד.

לצד זאת, עטר הוא מהבולטים בקריאה לשיתוף פעולה עם הפלסטינים. הוא אף מפתח קשרים עם אזור ג'נין לפעילויות משותפות בתחום המסחר והתיירות, ולמען הקמתו של אזור תעשייה משותף למועצה ונפת ג'נין.

עטר, ששימש רכז המטה הצעיר של יצחק רבין בבחירות 1992, אומר כי אותן תחושות שחש אז, של צימאון הציבור לשינוי כיוון ולעולם ערכים חדש, מלוות אותו זה יותר מ-20 שנה. מאז אמצע שנות ה-90' התמודד עטר על תפקידים בכירים במפלגת העבודה. בין היתר, התמודד על תפקיד היו"ר מול שמעון פרס וכן על תפקיד המזכ"ל מול איתן כבל. מאוחר יותר הגדיר את התמודדויות כ"חלק מתהליך הצריבה באש הפוליטית וחדירה לקהלים שקשה להגיע אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully