וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מניח את הפטיש

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו,
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס הפרישה של אשר גרוניס מתפקידו כנשיא בית המשפט העליון. יומיים לפני יום הולדתו ה-70, יקריא גרוניס את פסק דינו האחרון, בו יכריע האם מוסטפא דיראני יוכל להגיש תביעה כספית כנגד המדינה למרות שהוא עונה להגדרת "אויב המדינה". מי שלא יגיע לטקס החגיגי הוא דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין, שהחלטתו לערוך משוב על השופטים בקרב עורכי הדין עוררה את זעמו של גרוניס, שבתגובה הפסיק את שיתוף הפעולה של בתי המשפט עם הלשכה. בתוצאות הסקר שפורסמו השבוע הגיע גרוניס למקום האחרון, לצידה של מחליפתו בתפקיד, השופטת מרים נאור.

עשור כראיס

יו"ר הרשות אבו מאזן בנאום בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 10 שנים הפך אבו מאזן ליושב ראש הרשות הפלסטינית. מחמוד עבאס, ששימש בשנות השמונים כדיפלומט הבכיר של אש"ף והיה מיוזמי הסכמי אוסלו, כיהן עד אז כראש הממשלה תחת יאסר ערפאת, ולאחר מותו נבחר לרשת אותו. במהלך מערכת הבחירות שנערכה בשטחי הרשות התבטא עבאס בגנות האינתיפאדה החמושה אך הדגיש את מחויבותו למימוש זכות השיבה, בסופו של דבר הוא גבר על מוסטפא ברגותי כשקיבל 62% מקולות הבוחרים לעומת 20% של יריבו, ונכנס לתפקיד בו הוא מחזיק עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הנס על ההדסון

צ'סלי סלנברגר טייס אמריקאי. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים ניצלה טיסה 1549 של US-Airways מהתרסקות, הודות לתושייה יוצאת הדופן של הטייס שלה. צ'סלי סלנברגר, שהטיס איירבוס A320 מלה גוארדה שבניו יורק לשארלוט גילה שלוש דקות לאחר ההמראה שציפורים פגעו במנועי המטוס, והחליט לבצע נחיתת חירום בנהר ההדסון. כעבור שלוש דקות נוספות הנחית הטייס בן ה-57 את המטוס באופן מושלם על מי הנהר מול רחוב 48 פינת בורדווי. 155 הנוסעים ניצלו וחולצו ללא פגיעות קשות, כשהפציעה החמורה ביותר נגרמה לאחת הנוסעות ששברה את שתי רגליה, וסלנברגר הפך לגיבור לאומי בארצות הברית.

ויקיחג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ויקיפדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מצוין ברחבי העולם יום ויקיפדיה. ב-15 בינואר 2001 עלתה לאוויר אנציקלופדיית התוכן החופשי, שהחלה את דרכה כפרויקט צד של נופדיה, והפכה עם השנים למקור ידע זמין למיליונים ברחבי העולם. בכל שנה חוגגים את יום היווסדה רבבות "ויקיפידיאנים" - מתנדבים שכותבים, עורכים ומעצבים את עשרות מיליוני הערכים ב-288 שפות שבאתר, שנמצא על פי הדירוגים האחרונים במקום השביעי ברשימת האתרים הנצפים ביותר בעולם אחרי גוגל, פייסבוק, יו-טיוב, יאהו, באיידו (מנוע החיפוש הסיני) ואמזון.

ירימו דגל לבן?

פרננדו טורס שחקן אתלטיקו מדריד מול סרחיו ראמוס ריאל מדריד. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהערב ייערך דרבי סוער במדריד, בו תארח ריאל את אתלטיקו. שמונה ימים אחרי שהאלופה ניצחה בביתה 0:2 את כריסטיאנו רונאלדו ולהקתו במשחק הראשון ביניהן בשמינית גמר הגביע הספרדי, יקבלו הלבנים הזדמנות לנקום בגומלין במגרשם הביתי. הכוכב הפורטוגלי יציג לראווה בסנטיאגו ברנבאו את כדור הזהב בו זכה השבוע וינסה להשכיח את התקרית בינו לבין גארת' בייל בניצחון 0:3 על אספניול בשבת. אבל המשימה שלו תהיה לא פשוטה, מכיוון שרק ניצחון בהפרש גבוה מ-0:2 יעלה את אלופת אירופה לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully