וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הדתות יממן את קבורת הנרצחים מפריז

14.1.2015 / 0:30

לאחר התערבות שר הדתות נפתלי בנט וגורמים בכירים נוספים, בהם סגנו אלי בן דהן, הודיע המשרד לשירותי דת כי יממן את כל עלויות הקבורה של הנרצחים בפיגוע, שהאמירו ל-200 אלף שקלים

עריכה: יאיר דניאל

לאחר שנודע כי חברה קדישא גבתה 200 אלף שקלים עבור קבורת ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז, הודיע אמש (שלישי) משרד הדתות כי הוא יממן את כל עלויות הקבורה. בהודעה רשמית מטעמו, נמסר כי נמסר כי ההחלטה נעשתה עקב התערבות של גורמים בכירים במשרד, שר הדתות נפתלי בנט, סגנו אלי בן דהן ומנכ"ל המשרד אלחנן גלט.

בהלוויותיהם של הרוגי הפיגוע בפריז בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, ינואר 2015. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
"לא היה ויכוח כספי". הר המנוחות בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי

מקודם יותר נודע כי חברה קדישא מכרה כל חלקת קבר שבה נקברו הנרצחים ב-50 אלף שקלים. זה הפתרון שהוצע למשפחות לאחר שסרבו לקבור את יקיריהן בקבורה בקומות ללא עלות. "לא היה ויכוח כספי, הקהילה היהודית בפריז הביעה נכונות לשלם את הסכום הנדרש", אמר לוואלה! חדשות הרב הלל הורוביץ, מנהל חברה קדישא בירושלים.

מתקפת הטרור בצרפת - כל הכותרות:
הנרצחים מפריז הובאו למנוחות; ריבלין: "אומה שלמה בוכה"
הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע
המופתי של מצרים מזהיר: "שרלי הבדו החדש יעורר גל שנאה"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הלוויותיהם של הרוגי הפיגוע בפריז בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, ינואר 2015. טלי מאייר
"המשפחות ביקשו קבורת שדה". קברי הנרצחים בהר המנוחות/טלי מאייר

בתחילה הוצע למשפחות לקבור את יקיריהן בחינם בבית העלמין בהר הזיתים שבמזרח ירושלים, אולם הרעיון נשלל על ידי המשפחות וגם על ידי הממשלה בגלל סיבות ביטחוניות. עם שלילת הרעיון הוצע למשפחות לקבור את יקיריהן בקבורה בקומות בהר המנוחות, אולם גם הצעה זו נשללה. קבורה רוויה היא פחות מקובלת מבחינה הלכתית ולכן הוחלט בחברה קדישא להציע למשפחות את הפתרון החלופי בהנחה משמעותית. אדם מן השורה היה משלם 120 אלף שקלים על אותה חלקת קבר שנמכרה למשפחות ב-50 אלף שקלים.

הצעה נוספת שעלתה על הפרק היא קבורה בחלקת קבר שרכשה אשת העסקים אווה צרפתי בהר המנוחות, שהציעה למשפחות לקבור את יקיריהן בחינם במתחם שבבעלותה. אולם בחברה קדישא טענו שאין לצרפתי רישיון קבורה וגם הרעיון הזה נשלל.

"חברה קדישא הצליחה למלא את בקשת המשפחות"

מנהל חברה קדישא בירושלים, הלל הורוביץ, הוסיף כי "חברה קדישא הצליחה למלא את בקשת המשפחות לאתר להן קבורת שדה. הוצע להן חלקות קבורה בהר הזיתים ובהר המנוחות, אך שתי ההצעות נשללו. חלקות הקבר שיקיריהן נקברו בהן מאד יקרות. ירושלמי שנקבר שם נאלץ לשלם 120 אלף שקלים, ולפנים משורת הדין, חברה קדישא דרשה סכום נמוך מאוד מהסכום המקובל. חברה קדישא עובדת בצורה מסודרת - יש חוק במדינת ישראל ואת החוק לא ניתן לעקוף. צר לי שביום כזה מתעסקים בדברים שכלל לא מפריעים למשפחות ולקהילה היהודית בפריז".

במשרד הדתות, שאליו כפופה חברה קדישא, אישרו את הדברים ומסרו בתגובה: "בדיקה נוספת של גורמי המשרד העלתה כי משפחות הנרצחים בצרפת סירבו לאופציות החינמיות - חלקת קבר בהר הזיתים או קבורה רוויה בהר המנוחות וביקשו קבורת שדה. קבורת שדה בירושלים עולה כ-120 אלף שקלים. לפנים משורת הדין יגבו מהקהילה היהודית ולא מהמשפחות סכום של 50 אלף שקלים עבור כל חלקת קבר - שמחירה כאמור גבוה הרבה יותר – ו-10,000 שקלים עבור כל הלוויה. בסך הכול 200 אלף שקלים". זמן קצר לאחר מכן, כאמור, החליטו במשרד לממן את עלויות הקבורה.

(עדכון ראשון: 21:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully