וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: חשד שמתנחלים ירו ופצעו שתי פלסטיניות

13.1.2015 / 19:42

במהלך עימות בשבת שעברה בין מתנחלים ופלסטינים, הוקפצה כיתת כוננות של היישוב גדעונים. בהמשך התברר בתחקיר של האוגדה כי שתי פלסטיניות נורו, אולם לא בידי כיתת הכוננות, אלא כנראה בידי אזרחים ישראלים. השב"כ מחפש אחריהם

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ליד ההתנחלות נווה צוף. יותם רונן
האירוע התחיל בעקבות עימותים בין פלסטינים למתנחלים בשומרון. למצולמים אין קשר לכתבה/יותם רונן

ביום שבת, לפני כשבוע וחצי, התקבל דיווח פלסטיני במפקדת התיאום והקישור של צה"ל על שתי פלסטיניות שנפצעו מירי של ישראלים באזור שבין ההתנחלות גדעונים שבשומרון לכפר עקראבה. כוח צבאי הגיע למקום ומצא את השתיים, אחת פצועה בידה והשנייה בכף רגלה.

מתחקיר ראשוני התברר כי כמה שעות קודם לכן נעלמו שני נערים ישראלים רועי צאן, ועלה חשד שהם נתקלו בפלסטינים שפגעו בהם. השניים אותרו בהמשך. כיתת הכוננות של גדעונים, מלווה ברבש"ץ, הגיעה אל המקום שבו אותר הנער השני והצאן. במקום התפתח עימות: מצד אחד למעלה מ-20 מתנחלים ומנגד למעלה מ-300 פלסטינים. כוח צבאי שהוקפץ אל המקום הפריד בין הצדדים ופיזר אותם לדרכם. רק מאוחר יותר התקבל הדיווח על שתי הפצועות הפלסטיניות.

חברי כיתת הכוננות והרשב"ץ זומנו לתחקיר, אך טענו לאורך כל הדרך כי הם לא ירו. כמו כן, נשקם נבדק. מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי סיכם את התחקיר וקבע כי על אף שכיתת הכוננות חרגה מגבולות הגזרה שבה הונחתה לפעול, ולאור הנסיבות שנבעו מחשש לחיי הנער באזור שידוע כמועד לגניבות ואלימות - לדבריו הם "נהגו כשורה". ההערכה בצבא היא שהיורים הם בכל זאת מתנחלים המתגוררים באזור. פרטי האירוע הועברו לידיעת משטרת ישראל והשב"כ במטרה לאתרם.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"הצבעת התעוררות": אחוז השתתפות גבוה בפריימריז בעבודה
תיעוד: ילד של דאעש מוציא להורג 2 "מרגלים" רוסים
סקר: היפוך בצמרת – העבודה עוקפת את הליכוד

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully