וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: מעצר ראש עיריית עפולה הוארך ב-3 ימים

ראש העיר יצחק מירון חשוד שקיבל 4 מיליון שקלים לקופת העירייה בתמורה למינוי סגנו, בוריס יודיס, שגם מעצרו הוארך. כמו כן, הוארך מעצרו של רמי טייב, יו"ר סניף הליכוד בעפולה ויועצו של השר שטייניץ

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, נעצר הבוקר (שני) לחקירה במסגרת פרשת השחיתות בישראל ביתנו. חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו הבוקר על בניין העירייה ועיכבו לחקירה, מלבד ראש העיר, שורה של בכירים בחשד למעורבותם בפרשה. בין העצורים גם סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס בן ה-60, וכן רמי טייב, יו"ר סניף הליכוד בעפולה ויועצו של השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של מירון ושל יודיס בשלושה ימים כל אחד. כמו כן, הוארך בשלושה ימים גם מעצרם של טייב ושל ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי, שחשוד בין השאר, בקבלת שוחד, מתן שוחד ותיווך בשוחד.

פרשת השחיתות בישראל ביתנו || כותרות נוספות
יועץ לשעבר של ליברמן חשוד בפרשת השחיתות – ונעדר
פרשת השחיתות: נבדקת מעורבות של גורמים בקק"ל
ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

סגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס , פאינה קירשנבאום, ראש עיריית עפולה יצחק מירון. באדיבות העיתון האזורי עובדה, צילום מסך
סגן ראש עיריית עפולה/צילום מסך, באדיבות העיתון האזורי עובדה

מירון חשוד שמינה את יודיס לסגנו, בהוראת גודובסקי, ובתמורה קיבל לקופת העירייה ארבעה מיליון שקלים. בדיון בהארכת מעצרו אמר: "אני חושב שאין שום סיבה עניינית למעצר שלי או להארכת המעצר שלי. מהשעות הרבות מאז שנתקלתי מביתי נחקרתי שעתיים". מירון, שבחר לייצג את עצמו בבית המשפט, הוסיף: "אין לי עבר פלילי, יש לי כמה נקודות זכות בעפולה גם כאיש ציבור וגם כראש עירייה. אני מבין את הפרשה ואני מבין שזה אחד הספיחים שלה. ככל שהבנתי אין כמות הראיות שמצדיקה מעצר שלי או חקירה שלי".

מלשכת השר שטייניץ נמסר בתגובה למעצרו של טייב: "השר סומך ידיו על רשויות החוק שיעשו את עבודתם נאמנה. השר מקווה שיתברר כי לא נפל פגם בהתנהלות של יועצו הפוליטי".

הפשיטה הבוקר על עיריית עפולה נעשתה בתום חקירה גלויה שנמשכה זה כמה שבועות. במשטרה בודקים את החשד שלפיו הבכירים היו מעורבים בהטיית מכרזים ואם נעשו העברות כספים חריגות, באותה השיטה שהייתה נהוגה בפרשות אחרות שבהן נקשר שמה של ישראל ביתנו. כמו כן, נבדק חשד למינויים לא כשרים לתפקידי מפתח בעירייה, בהם זה של ממלא מקום ראש העיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מקיימים נגדי מלחמת התשה"

בתוך כך, הבוקר הודיעה סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים, בצל פרשת השחיתות, שהיא עומדת לפי החשד במרכזה. "במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי 'מלחמת התשה', ו'רצח אופי', תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי", האשימה קירשנבאום בהודעת הפרישה שפרסמה.

קירשנבאום, שהגיעה הבוקר למשרדי להב 433 שבלוד לחקירה נוספת בעניינה יחד עם ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, הוסיפה ואמרה: "חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט, היועץ המשפטי לממשלה הפיץ בתקשורת מכתב המייחס לי כניסה למשרדי במשרד הפנים - דבר שלא היה ולא נברא - תוך רמיזות על שיבוש החקירה, כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו בסך של כשני מיליון שקלים, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ'תפיסה' סנסציונית של המשטרה שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים ואם לא די בכך, גם בחשבונה של אמי הקשישה, שכל הכספים בו הם פרי חסכונותיהם שלה ושל אבי המנוח, כספי ירושה שאין לי כל חלק בו למעט היותי מיופת כוח, נתפס על ידי המשטרה מבלי שאיש טרח להודיע לה על כך, מה שהותיר אותה חסרת אונים ובסכנה מידית של ניתוקי חשמל, מים וטלפון ושל ביטול הוראות הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully