וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת בצרפת לגלגה על "הרגע המדהים" של נתניהו. צפו

אמיר תיבון, שליחנו לפריז

11.1.2015 / 0:42

מספר חסר תקדים של צרפתים יצאו אתמול לרחובות, ויותר מ-50 מנהיגים נפגשו בעצרת האחדות הלאומית בבירה הצרפתית, אולם את אחד מרגעי השיא סיפק דווקא ראש הממשלה הישראלי. ומי צעד בראש?

צילום מסך

עצרת האחדות הלאומית שנערכה אתמול (ראשון) בפריז סיפקה לא מעט רגעים היסטוריים. על פי נתוני משרד הפנים הצרפתי, הייתה זו צעדה "חסרת תקדים" מבחינת כמות המשתתפים בה, והפכה למעשה לאחת מהוועידות הבינלאומיות העמוסות ביותר, עם מנהיגים של יותר מ-50 ראשי מדינות. בעבור העיתונאים שליוו את הבכירים בדרכם לכיכר נאסיון, מי שסיפק את אחד מרגעי השיא היה לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר הגעתם של ראשי המדינות ובכירי הארגונים הבינלאומיים לארמון האליזה, שם קיבל את פניהם הנשיא פרנסואה הולנד, הם התקדמו לעבר אוטובוס ממוגן שייקח אותם למקום הצעדה. בסבך הלוגיסטיקה המורכבת, נתניהו נקלע לסיטואציה "מדהימה", כפי שתוארה בתקשורת הצרפתית.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו ליהודי פריז: "הגיע הזמן להילחם בטרור יחד"
עצרות תמיכה ברחבי המזרח התיכון: "לטרור אין גבולות"
3.7 מיליון בצעדת הזיכרון לנרצחי מתקפת הטרור בפריז

בנימין נתניהו מחכה לעלות לאוטובוס בעצרת בפריז. BFMTV, צילום מסך
נתניהו ברגע של בלבול קל, היום/צילום מסך, BFMTV

נתניהו נעמד במרחק של כמה סנטימטרים ממצלמות הרשת הצרפתית BFMTV, והמתין בקוצר רוח לעלות לאוטובוס. הוא "התבלבל קלות", לפי הדיווח ברשת, מהעובדה שלא אושר לו לעלות לאוטובוס הממוגן שהמתין ממש מולו, לאחר ש"חתך" בתור. אנשי כוחות הביטחון שסביבו, נראו לחוצים במיוחד אף הם. גורמים בפמליית ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "השינוי בין האוטובוסים נעשה בהתאם להנחיות אנשי הביטחון הצרפתים".

אולם כאן, לא הסתיימו הרגעים המביכים דיפלומטית. את הצעדה לעבר פלאס דה לה נאסיון, כיכר האומה, הובילה שורת מנהיגים, שבמבט ראשון עשויה הייתה להיראות מקרית. היא כללה, בין היתר את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי, נשיא מאלי איברהים בובאקר קייטה, וראש הממשלה נתניהו.

תוך זמן לא ארוך, הגיח מהשורה השנייה לא אחר מאשר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שצעד עד אז עם מנהיגי המדינות הערביות, בשורה השנייה. הוא שמר על מרחק מה מנתניהו, אולם חילופי המבטים בין השניים, על רקע הפנייה הפלסטינית הטרייה לבית הדין הפלילי הבינלאומי, לא חמקו מעיניהם של המשתמשים ברשתות החברתיות, שמיהרו לדווח על כך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הצעדה בפריס. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מרקל, הולנד, נתניהו - ונשיא מאלי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"החריג" בשורה הראשונה היה ללא ספק מנהיג המדינה הצפון-מערב אפריקנית מאלי, המוכר גם בראשי התיבות של שמו, IBK. בניגוד למקביליו מאיטליה או מגרמניה, או לבכירי האיחוד האירופי שצעדו בראש, הוא רחוק מלהיות כוח מוביל בקהילה הבינלאומית. מה, אם כן, זיכה אותו במקום המכובד בצעדה? ככל הנראה, הרצון העז של פריז להתחבב עליו.

רק לפני כשבוע ביקר שר ההגנה של צרפת ז'אן איב לה דריאן בניז'ר השכנה, ואמר שם בבירור כי על מעצמות העולם לפעול בנוגע לחוסר היציבות בלוב. לה דריאן אף קרא להתערבות צבאית בינלאומית במדינה. למרות שסירב להתייחס לפעולה כזו מצד פריז, נראה כי ארמון האליזה מתחיל לבחון את האפשרויות העומדות בפני צרפת להרחבת הנוכחות בצפון היבשת.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully