וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון יציג אישה נוספת שתצטרף לרשימת "כולנו" לכנסת

11.1.2015 / 10:50

צגה מלקו, לשעבר מנהלת רשת א' ופעילה חברתית בולטת בקהילה האתיופית, תהיה האישה השלישית המצטרפת לרשימתו של כחלון, מבין שמונה הנשים שהתחייב לשבץ ב-20 המקומות הראשונים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

(צפו: גלנט הוצג כמספר 2 ברשימת "כולנו")

יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, יודיע היום (ראשון) אחר הצהריים על הצטרפותה של צגה מלקו, עיתונאית, פעילה חברתית וממובילות מאבק תרומת הדם בקהילה האתיופית, לשורות המפלגה. מלקו היא האישה השלישית שמצרף כחלון למפלגתו. בסך הכול הוא מתכנן לשבץ שמונה נשים ב-20 המקומות הראשונים ברשימתו לכנסת, שתיים בכל חמישייה.

מלקו הייתה מנהלת רשת א' בין השנים 2008 ו-2012, שדרית ברדיו רק"ע בערוץ 33 ופעילה חברתית בקהילה האתיופית. היא עלתה לארץ לבדה בגיל 16 מאתיופיה, היא בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ואם לשניים. מלקו כתבה את הספר "לא בבית ספרנו" המתאר את מאבקה להכניס את בנה לגן שאליו לא התקבל מפאת מוצאו.

עוד על "כולנו":
סקר "הארץ": כחלון איבד שלושה מנדטים ב-3 שבועות
כחלון חשף את המועמדת הראשונה ברשימתו לכנסת
ביקורת ב"כולנו" על שיבוצו של גלנט ברשימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלתה לארץ לבדה בגיל 16 מאתיופיה. צגה מלקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון הודיע אלוף במיל' יואב גלנט על הצטרפותו למפלגת "כולנו" במסיבת עיתונאים משותפת עם כחלון בכפר המכבייה. גלנט הוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת ה-20. במסיבת העיתונאים התייחס גלנט לפרשת הקרקעות שבמסגרתה נמצאו חריגות בנייה בנחלתו במושב עמיקם, ושבגללה בוטל מינויו לתפקיד הרמטכ"ל ב-2011. "נעשו שגיאות בהתנהלותי, ועליהן, כידוע שילמתי", אמר. "אני מצר על כך. אילו אירעו הדברים היום, הייתי נוהג אחרת. שמתי את הדברים מאחוריי, ואני נושא עיניים לעתיד. תחושת האחריות ואהבתי הגדולה לעם ישראל ולארץ ישראל, הם שהביאו אותי לבחור ב'כולנו'".

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
מצטרף כמספר 2 לרשימה. גלנט/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר חשף כחלון שתי נשים שישובצו ברשימתו. הראשונה היא ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברת מועצת העיר קריית שמונה, שכיהנה בעבר גם כסגנית ראש העירייה. "יפעת צמחה במערכת החינוך. היא פורצת דרך בכך שבגיל 29 סיימה את הדוקטורט בחינוך", סיפר עליה כחלון במסיבת עיתונאים משותפת. "היא תהיה המפתח של מפלגת 'כולנו' להביא לכל ילד וילדה במדינת ישראל את הסיכוי להצליח ולהגיע לעתיד הרבה יתר טוב. ההצטרפות של יפעת היא בשורה חינוכית שמגיעה מהצפון הרחוק".

האישה השנייה ברשימת "כולנו" היא רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים". "רחל איתנו כאן כי היא הבינה כמו כולנו שלאן שאתה לא הולך ופונה אתה נתקל במונופול ובקבוצות כוח", אמר כחלון. "זה מתחיל מהמוצץ ומתחליפי החלב ומסתיים בדירה צנועה".

שני אישים נוספים שצירף כחלון לרשימתו הם שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר מייקל אורן וחתן פרס ישראל אלי אלאלוף, שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני שהגישה את מסקנותיה בקיץ האחרון. "אלי הוא האדם שמזוהה הכי הרבה עם החזון החברתי, שהכניס לשיח את החזון החברתי, את הנושא של צמצום פערים, של מתן הזדמנות שווה", אמר כחלון על אלאלוף. על אורן אמר: "מייקל הוכיח כי גם בעתות מחלוקת ניתן לנווט במקצועיות דיפלומטית אל עבר היעדים החשובים של מדינת ישראל. הוא הטוב ביותר בתחומו".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully