וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הקלטה מהמרכול: "תפסיקו לתקוף את דאעש"

אמיר תיבון, שליחנו לפריז

10.1.2015 / 21:23

במהלך המצור על "היפר כשר" במזרח פריז, התקשר נציג רשת RTL למקום, ובמשך כחמש דקות הצליח להקליט את המתרחש. "אתם בחרתם את הממשלות שלכם. אתם משלמים להם מסים, ולפיכך אתם מסכימים עם מעשיהן"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

החוטף מהמרכול "היפר כשר" במזרח פריז ניסה להצדיק את ההתבצרות בפני בני הערובה, בשיחה שבה האשים את פעולות הצבא הצרפתי במאלי ואת המלחמה המערבית בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך עולה מהקלטה מתוך המרכול, ששודרה היום (שבת) ברשת RTL. נציג הרשת התקשר למרכול בשעת המצור. אדם כלשהו - ייתכן והיה זה המחבל עצמו - ענה לטלפון אך לא דיבר. לאחר מכן הניח את השפופרת, אך לא באופן שהביא לניתוק השיחה.

בקטע השמע שהוקלט במשך כחמש דקות, נשמע אמדי קוליבאלי משוחח עם אחד מבני הערובה. הוא אמר לו כי החליט להתבצר במרכול הכשר ברובע פורט דה ונסן כנקמה על המבצע הצבאי במאלי, ומתוך כעס על ההפצצות בסוריה, המבוצעות על ידי "קואליציה של 50 אלף מדינות". יצוין כי צרפת אינה מפציצה בסוריה, אלא רק בעיראק.

עוד בוואלה! חדשות:
הפיגוע במרכול: "האישה המבוקשת בצרפת" עזבה את המדינה
הגיבור שהציל את בני הערובה: "אמרתי להם להירגע"
פורסמו שמות ההרוגים במרכול היהודי: "נרצחו ללא רחמים"

בין היתר, נשמע קוליבאלי אומר לבן שיחו: "בכל פעם מנסים לגרום לכם לחשוב שהמוסלמים הם מחבלים. אבל אני נולדתי בצרפת. אני רוצה לומר להם (לממשלה) להפסיק לתקוף את 'המדינה האיסלאמית', להפסיק להפשיט את הנשים שלנו מהרעלות שלהן ולהפסיק לשים את האחים שלנו בכלא בתירוצים שונים".

המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
"אתם לא יודעים מה קורה במדינות המוסלמיות". המחבל אמדי קוליבאלי/צילום מסך, לה מונד
"אין לכם ברירה? אתם תמיד יכולים לעבור לגור בישראל, תמיד יש ברירה"

החוטף מסביר כי בני הערובה מוחזקים בשבי: "אתם בחרתם את הממשלות שלכם. אתם משלמים להם מסים, ולפיכך אתם מסכימים עם מעשיהן". בן שיחו משיב לו כי הוא אינו אחראי למעשי הממשלה: "אך אנחנו חייבים לשלם מסים כדי שיבנו בתי ספר ויסללו כבישים. אנו לא פוגעים באיש".

קוליבאלי מתעקש, ואומר: "אתם משלמים מסים, וכפי ש-5% מהמסים הולכים למשרד החקלאות, חלק מהמסים הולכים למשרד ההגנה". בן הערובה מנסה לשכנע את החוטף כי הוא אינו משלם מסים מבחירה, אלא מחוסר ברירה: "דמיין את עצמך צמא. אתה שותה קולה. זה מלא בסוכר ומזיק לגוף אבל אתה חייב לשתות כדי לשרוד. אותו הדבר כאשר אוכלים ממתקים כמו צ'יפס וסוכריות ומה שתרצה, אוכלים גם אם זה מזיק באותו הרגע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת הפיגוע במרכול הכשר בפריז, 10 בינואר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

על כך משיב החוטף: "אין לכם ברירה? אתם תמיד יכולים לעבור לגור בישראל, תמיד יש ברירה". הוא מוסיף: "כל האנשים שהתאחדו בשביל 'שארלי הבדו', וכל האנשים שמתאחדים כדי לבחור נשיא - למה אי אפשר להגיד להם להתאחד ולהגיד להם (לממשלה) 'תעזבו את המוסלמים בשקט ותנו לנו שלום?'".

"אתם לא יודעים מה קורה במדינות המוסלמיות", נשמע החוטף. "בעיראק, עם האמברגו, כבר הרגו מיליון ילדים. אני אומר לך: הצבא שלכם, ברגע שהם יכנסו לשם קרקעית, ישברו אותם תוך שתי דקות. הם בחיים לא ישמידו אותנו. הם לעולם לא יצליחו. אללה איתנו. כמו אוסמה בן לאדן, אנחנו אלה שנביא שלום לפלסטין".

זירת הפיגוע במרכול הכשר בפריז, 10 בינואר 2015. רויטרס
פרחים שהונחו בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

בשיחה נפרדת עם רשת הטלוויזיה BFM, טען אמש קוליבאלי כי עמד בקשר עם האחים סעיד ושריף קואשי, שעשו את הפיגוע במערכת "שרלי הבדו" ביום רביעי. הוא הזדהה כמי שנשלח על ידי "המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully