וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גופות מרקיבות ברחובות": בוקו חראם משתלט על מזרח ניגריה

לוחמי הארגון הקיצוני הרגו מאות בני אדם בימים האחרון בזמן שכבשו כ-15 עיירות וכפרים במדינת בורנו, שבצפון-מזרח ניגריה, ושרפו אותם עד היסוד. לדברי סנאטור במדינה, ייתכן שמספר ההרוגים מגיע ל-2,000

העיירה באגה, שבצפון-מזרח ניגריה, הרוסה אחרי התקפה של בוקו חראם, 2013. AP
העיירה באגה בשנת 2013, כשנחרבה עד היסוד על ידי בוקו חראם/AP

לוחמי ארגון בוקו חראם הרגו מאות בני אדם בימים האחרונים בפשיטות שביצע בצפון-מזרח ניגריה – כך דיווחו אתמול (חמישי) גורמים מקומיים. על פי גורמים אחרים, מספר ההרוגים גבוה יותר ועומד על כ-2,000 בני אדם. המתקפה האחרונה במדינת בורנו החלה בעקבות השתלטות הארגון על העיירה באגה ועל בסיס צבאי באזור ביום שבת. לאחר מכן, תקפו כוחות בוקו חראם עיירות וכפרים נוספים במרחב ושרפו אותם עד היסוד.

אבה חסן, שעומד בראש המחוז, סיפר כי לפחות מאה בני אדם נהרגו בכיבוש העיירה באגה, שנמצאת על גדות אגם צ'אד. על פי דיווחים, לוחמי הארגון, שמבקש להחיל את ההלכה האיסלאמית על כל ניגריה, השתמשו במטענים ובבקבוקי תבערה כדי להחריב את באגה, מרכז דיג וסחר חשוב באזור, ו-15 עיירות וכפר נוספים. על פי דיווחים נוספים, תושבים רבים שניסו להימלט מאימת הקרבות וחצו את אגם צ'אד, טבעו במהלך מנוסתם הבהולה.

ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
כבשו 70% משטח מדינת בורנו. לוחמי בוקו חראם/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

מוסא בוקאר, גורם בכיר במדינת המחוז בורנו, אמר לרשת BBC כי התושבים שהצליחו לברוח סיפרו לו כי באגה "לא קיימת יותר" וכי היא "נשרפה עד היסוד". עוד סיפרו התושבים כי הם לא יכלו לקבור את האנשים שנטבחו על ידי בוקו חראם וכי גופות מרקיבות פזורות בכל רחבי העיירה. לדברי בוקאר, ייתכן שמספר ההרוגים בכל הפשיטות באזור עומד על כ-2,000 בני אדם.

מאינה לוואן, סנאטור מטעם מדינת בורנו, סיפר כי הארגון שולט עכשיו על 70% משטחי בורנו, מדינת המחוז שנפגעה בצורה הקשה ביותר מאז החלה הלחימה בין הצבא לבין בוקו חראם. הארגון כבש יותר מ-20 ערים ועיירות באזור בחצי השנה האחרונה ועתה הוא שולט בכל הגבולות עם המדינות הסמוכות - ניז'ר, צ'אד וקמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully