וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעלה הרשת שהונתה במאות מיליונים חברות צרפתיות

9.1.2015 / 0:05

מחקירת הפרשה, שנחשפה בוואלה! חדשות, עולה כי שבעת החשודים התחזו באמצעות כתובות מייל פיקטיביות למנכ"לים של חברות גדולות בצרפת, וניצלו את תקופות החגים כדי לגנוב את הכספים

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (חמישי) בשישה ימים את מעצרם של ארבעה משבעת החשודים בפרשת ההונאה הגדולה בצרפת. מעצרם של החשודים על ידי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל), שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, התבצע בעקבות בקשת ממשלת צרפת.

על פי החשד, השבעה, בהם אלפרד חג'ג', סטודנט להנדסת מחשב שעלה מצרפת לישראל, התחזו למנכ"לים בחברות גדולות בצרפת, בהן חברת "מישלן", ושמו את ידם על כ-300 מיליון אירו. חג'ג' ושני החשודים הנוספים שוחררו בהמשך למעצר בית.

השיטה עבדה לכאורה באופן פשוט: החשודים התחזו למנכ"לים של חברות גדולות בצרפת, בהן "מישלן", "נאף נאף" ו"בייקר מקנזי", באמצעות יצירת חשבונות דואר אלקטרוני פיקטיביים בישראל. בהמשך, על פי החשד, הם ניצלו את תקופות החגים בצרפת והצליחו להונות את עובדי החברות שהעבירו לחשבונות החשודים סכומי כסף גדולים.

נעצרו חשודים במעורבות בהונאת ענק בצרפת: "גנבו 300 מיליון אירו". דרור עינב
אחד החשודים בדיון בהארכת מעצרו, אתמול/דרור עינב

"כבר שבע שנים שהם פועלים בשיטה הזו", סיפר חבר של אחד החשודים. "ממשלת צרפת ביקשה כבר הרבה זמן לעצור אותם, אבל שום דבר לא נעשה. מרוב שהשיטה הזו הייתה ידועה, הגיעו לישראל אפילו אזרחים זרים וביצעו את התרמית הזו. כולם בצרפת ידעו שהשיטה הזו הכי קלה בעולם". ואכן, כבר בשנת 2011 הוציאה צרפת אזהרה לצרפתים מפני שיטת "המנכ"ל המתחזה" והעבירו שמות של חשודים.

מדובר בפרשייה מסועפת וככל שהיא נחקרת, מתרבות ההסתעפויות בה", כתב השופט דרור קלייטמן בהחלטתו. "מאז הארכת המעצר הקודמת ועד היום נרשמה התפתחות בפרשה בכל הנוגע לחשוד. אני סבור שקיימת סכנה לרכוש הציבור בחשדות הקיימים היום, ואין מדובר ברכוש הציבור של צרפת לפרשה זו יכולות להיות השפעות על הכלכלה הישראלית, ולכן ככל שמתפתחת החקירה, על בית המשפט לפקח ביתר שאת על הפרשה".

גורמים המעורים בפרטים סיפרו לוואלה! חדשות כי אחת הסיבות לפתיחה בחקירה דווקא בעת הזו היא התחממות ביחסים בין ישראל לצרפת בכל הקשור לטיפול בפשיעה - זאת אחרי סכסוך שארך כמה שנים בין המדינות בעקבות סוכן סמוי שהיה בשירות המשטרה, שסירבה להשיבו לצרפת. המשטרה ידעה על המעילה המתרחשת על אדמת ישראל, אך לא עשתה דבר, עד שלאחרונה, כאמור, נענתה לבקשת השלטונות בצרפת.

(עדכון ראשון: 21:05)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully