וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גל קור קיצוני מגיע": השלג יתחדש הלילה בירושלים

אוויר קר במיוחד שמקורו ברוסיה ישפיע על המדינה ביומיים הקרובים. שלג יתחיל הלילה בהרי המרכז והדרום, והוא עשוי להיערם עד גובה של 10 ס"מ. הלימודים בבירה ובגליל העליון בוטלו. בצפת, מינוס 5 מעלות מחר בלילה. גל גשם נוסף במוצאי שבת עם שלג בצפון

צילום: חמד אלמקת, טל אנגלנדר, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי יום שהתאפיין ברגיעה יחסית במזג האוויר, בשעות הקרובות (חמישי) הטמפרטורות יצנחו בהדרגה עם הגעתו של גל קור קיצוני. בהרים ירדו הלילה הטמפרטורות מתחת לאפס. "אוויר קר במיוחד שמגיע מרוסיה ישפיע על המדינה ביומיים הקרובים", אמר החזאי אורן דוידוף מהשירות המטאורולוגי בבית דגן. הודות לקור העז ולעובדה שעדיין חזויים משקעים – בשעות הלילה ולקראת הבוקר יתחדשו השלגים בהרי המרכז והנגב שמעל 700 מטרים. ייתכנו שלגים גם בגבהים נמוכים יותר באזורים הללו, אם כי נראה שהצפון מחוץ לתמונה, שכן הרוחות הנושבות הן צפוניות. כל משקע שירד בהרים עד מחר בלילה יהיה בצורת שלג או משקע קפוא אחר. תיתכן היערמות של חמישה עד עשרה סנטימטרים – מה שעשוי להוביל לחסימת צירים.

נוכח התחזית הודיעה עיריית ירושלים כי הכבישים לעיר עלולים להיחסם לתנועת כלי רכב החל מחצות. עוד מסרה העירייה כי הנהגים מתבקשים להימנע מנסיעה בצירים אלו, להקדים את נסיעתם ולהימנע מלהגיע לעיר שלא לצורך.

כמו כן, מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, בגני הילדים, במעונות היום, בחינוך המיוחד ובמשפחתונים שבבירה. "החלטת העירייה התקבלה בהערכת מצב בשיתוף ארגון ההורים העירוני כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים", נמסר. גם באפרת, בגוש עציון, בדרום הר חברון ובמועצה האזורית גליל עליון לא לומדים מחר. אפילו בערד, שם ייתכן שלג קל, התלמידים נשארים בבית.

החזאי הוסיף כי כל המודלים שנבחנו התכנסו לכדי תרחיש דומה, מה שאיפשר להודיע על שלג נוסף בירושלים. "כדי שיהיה שלג, ובמיוחד בבירה, נדרשת טמפרטורה מסוימת ומטה בכל השכבות הרלוונטיות באטמוספירה – ולפי מה שנראה, באותו חלון הזדמנויות אופטימלי שנפתח מהלילה מבחינת הקור, יש גם משקעים". במקומות האחרים שאינם הרריים, בעיקר במרכז ובדרום, צפוי גשם, והוא ימשך עד שבת בבוקר. גם השלג ייפסק באותה עת. הרוחות יתחזקו בהשוואה להיום וינשבו במהירות של 55-35 קמ"ש.

עוד ידיעות על מזג האוויר:
נערכים להמשך הסערה: "הרשויות מוכנות הרבה יותר מבשנה שעברה"
לילה עם המפלצת האימתנית שפינתה את השלג בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניידות משטרה וכוחות מפוזרים בצירים הראשיים וסביב הכניסות והיציאות לירושלים, והם יסגרו אותם אם תנאי מזג האוויר יסכנו את הנהגים. "האפשרות לשלג עוד לא חלפה, גם אם מדובר בשלג קל יותר", אמרו באגף התנועה של המשטרה. "יחד עם זאת, יש סכנה שהשלג יקפא בלילה ויהפוך לשכבת קרח, דבר שעלול לגרום להחלקות. לכן, אנחנו מבקשים מהנהגים לנהוג במשנה זהירות, להימנע מעצירות פתע ולהדליק אורות".

גם בשירותי כיבוי והצלה של ירושלים לא הורידו כוננות ומערך הכבאות נשאר עם כוח אדם גבוה. "רכבי הכיבוי לא הסירו את השרשראות, ויש עדיין יחידות שסופחו לבירה שיופעלו במידת הצורך", נמסר. מעיריית ירושלים נמסר כי מומלץ להשאיר ברז מטפטף למניעת קפיאת הצנרת ופיצוצי דודי שמש.

במהלך ירידת שלג, התחבורה הציבורית בתוך ירושלים תעבור למתכונת מצומצמת בה יופעלו 16 קווי שלג עד כניסת השבת. קווי הלילה יפעלו הלילה עד השעה 02:00. רכבת ישראל תתגבר את מערך הרכבות לירושלים במהלך יום שישי ומוצאי שבת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן סאקר יזכה למעטה לבן רציני יותר מחר? ילדות בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיא של גל הקור יגיע בלילה שבין שישי לשבת, אז יימדדו ערכים קיצוניים וחריגים שלא היו פה תקופה ארוכה. בצפת ובקצרין, למשל, יהיו אז 5 מעלות מתחת לאפס, בירושלים מינוס 3 מעלות, בעפולה, בנצרת ובחיפה 0 מעלות, בלוד ובבית שאן 3 מעלות, בתל אביב ואפילו באילת החמימה יהיו מחר בלילה רק 4 מעלות מעל האפס. לשם המחשה, טמפרטורת המינימום הקיצונית ביותר שנמדדה אי-פעם בירושלים בינואר היא מינוס 3.4 מעלות. בהר כנען שליד צפת (בגובה 934 מטרים) מדדו בעבר מינוס 3.6, מה שאומר שאם התחזית תתממש - בסוף השבוע ישברו שם שיא. בתל אביב, אגב, השיא השלילי בינואר הוא 2.5 מעלות ובאילת 2.2 מעלות.

הסכנה העיקרית שמביא עמו הקור בשבת בבוקר, פרט לאפשרות של צירים חסומים, היא כאמור היווצרות קרח באזורים שונים בארץ. יש חשש מהחלקה בכבישים וגם במדרכות, והציבור נקרא לנהוג במשנה זהירות. הערכת המשקעים לפרק שיסתיים מחרתיים – 60-30 מ"מ.

וזה לא הסוף. מערכת נוספת מתחדשת משעות אחר הצהריים של שבת, אז ירדו גשמים משמעותיים מאוד מלווים בסופות רעמים ובברד בצפון ובמרכז. יש אפשרות להצפות נקודתיות. בהרים הגבוהים של הגולן והגליל יזכו למנה נוספת של שלג, אחרי שהיו מקופחים. מוקדם לדבר על היערמות ועל גבהים שבהם יראו את השלג. כנראה שבמרכז הארץ לא יהיה שלג, שכן הטמפרטורות לא מתאימות – כך אמרו בבית דגן. הגשם יגיע עד הנגב ויימשך עד ראשון בצהריים. יש חשש משיטפונות בכל נחלי הדרום והמזרח. מדובר על מערכת מהירה שתניב בממוצע 60-30 מ"מ נוספים. לא מן הנמנע שביום ראשון, מקומות רבים בארץ יסגרו את הממוצע לחודש ינואר כולו. בלילה של יום ראשון תחול התבהרות וכתוצאה מכך קיים חשש חמור לקרה במקומות המועדים.

סיכום המשקעים מיום שלישי ועד היום ב-15:00: ניצב בראש קיבוץ כפר גלעדי שבאצבע הגליל עם 130 מ"מ, אחריו מצפה חרשים שבגליל העליון עם 81 מ"מ, קיבוץ אילון שבגליל המערבי – 80 מ"מ, קיבוץ דפנה שבעמק החולה – 71 מ"מ, בית דגן שבשפלה – 63 מ"מ, הטכניון שבכרמל – 61 מ"מ, צמח שעל גדול הכינרת – 46 מ"מ, תל אביב – 45 מ"מ, באר שבע – 23 מ"מ, ערד – 16 מ"מ, אשקלון – 11 מ"מ ובעין גדי שבים המלח 7 מ"מ.

עמוס פורת, ראש גף אקלים בשירות המטארולוגי, אמר כי ברוב חלקי הארץ כמויות הגשם המצטברות מתחילת עונת הגשם עד היום עולות על הממוצע הרב-שנתי לתקופה המקבילה, ובחלקים ממישור החוף הדרומי והרי המרכז הן אף מגיעות לפי 1.5 מהממוצע. בחלק מהתחנות, הכמויות שירדו עד כה כבר עולות על 70% מהממוצע הרב שנתי לעונה כולה.

יש לכם תמונות מהסערה שאתם חייבים להראות לכולם? שלחו לנו ואנו נפרסם אותן באתר

שלג בגולן. קובי ליאני
לבן בגולן/קובי ליאני

מכ"מ המשקעים המתעדכן

המרכז הרפואי זיו בצפת יפעל במתכונת רגילה בסוף השבוע וערוך לקראת הקור והשלג שצפוי שם שוב במוצאי שבת. צירים הגישה למוסד הרפואי פתוחים, ורשויות החירום שמות לעניין זה דגש גם בימים הבאים. מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר סלמאן זרקא, אמר כי בית החולים צלח את הסערה ללא אירועים חריגים וכי במהלך סוף השבוע יפעל בית החולים כסדרו, כאשר במידת הצורך יינתן מענה לכל אירוע שעלול להתרחש כתוצאה ממזג האוויר.

במרכז הרפואי חוזרים ומזהירים מפני הסכנה שבהיחשפות לקור, דבר שיכול להוביל להיפותרמיה. "על הורים לילדים ובני משפחה של קשישים, לגלות ערנות מוגברת לתופעת ההיפותרמיה ולהקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ". לאלו המתכננים לצאת לטיולים בשלג או במקומות אחרים יש להיזהר מאוד בנהיגה, ולהימנע מכך אם אפשר.

וואלה! מזג אוויר

בהכנת הידיעה השתתף: ניר שטיינברג

שלג בגולן. קובי ליאני
רמת הגולן המושלגת/קובי ליאני
שלג בבירה. טלי מאייר
ירושלים חורפית/טלי מאייר
שלג בבירה. טלי מאייר
הבירה לבנה/טלי מאייר
מכוניות ומתקני שעשועים מכוסים שלג, מרום גולן. צילום - ערן גליק,
מכונית שכוסתה לבן במרום גולן/צילום - ערן גליק
מעט שלג בכניסה לאריאל. ראובן קסטרו
פתיתים לבנים באריאל/ראובן קסטרו
שלג בצפת. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
צפת בבוקר/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
שלג ברמת דלתון שבגליל העליון. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
רמת דלתון/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
מטיילים בהר מירון המושלג. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
הר מירון/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully