וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני של הסופה: מאות בתים עדיין בלי חשמל

8.1.2015 / 10:43

עובדי חברת החשמל צמצמו את מספר הבתים המנותקים מחשמל וכעת פחות מאלף בתים עדיין בעלטה. עיקר התקלות נרשמו בערי המרכז, בדימונה ובאשקלון. צוותי חברת החשמל פרושים גם הבוקר בשטח ומטפלים בתקלות

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, עומר מירון, דוד קורן, יותם רונן, שאולי מרמלשטיין, רויטרס; עריכה:, ניב פוקס; קריינות: לירון בארי

מאות בתים ברחבי הארץ מנותקים גם הבוקר (חמישי) מחשמל. חברת החשמל עדכנה הבוקר כי פחות מאלף בתים עדיין בעלטה. עיקר התקלות הן בערים נתניה, אשקלון, דימונה, פתח תקווה ורעננה. צוותי חברת החשמל פרושים גם הבוקר בשטח ומטפלים בתקלות. אתמול בשעות הערב עמד מספר הבתים המנותקים על 17 אלף. זמן ממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשלוש עד ארבע שעות.

הסופה הגדולה - סיקור מיוחד:
דרכי הגישה לירושלים נפתחו, חצי מטר שלג נערם בגליל
נשארים בבית: באילו יישובים אין לימודים הבוקר? הרשימה המלאה
למרות השלג והקור: עשרות הגיעו לבית הכנסת העתיק בצפת

שלג בצפת. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
שלג בצפת, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

רמי, תושב פתח תקווה, סיפר אתמול כי החשמל בביתו נותק בעקבות הסופה. "אין לנו חשמל בחלקים מהבית, אין טלויזיה, כבלים, מטבח. אנחנו גם לא יוצאים מהבית וגם אין לנו חשמל בתוך הבית", אמר רמי. "התקשרנו לחברת החשמל והם מתקנים את התקלות. אנו מקווים שאספקת החשמל תתחדש במהרה".

איילה בעלת פעוטון בפתח תקווה הגיעה אל צוות חברת החשמל בזמן שטיפל בחיבור קווי המתח שנקרעו. "עד מתי לא יהיה לנו חשמל? אני בעלת פעוטון. יש לי ילדים שאני צריכה לתת להם לאכול וגם מתחיל להיות ממש קר בבית. בבקשה תסיימו עם זה כמה שיותר מהר. אנחנו לא יכולים להיות ככה כל היום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
עובד חברת החשמל מטפל בקו מתח שנקרע/יותם רונן

עיריית פתח תקווה הודיעהאמש כי בית החולים בית רבקה מצוי בעלטה. "הגנרטורים במקום פועלים ומשמשים בעיקר חולים המחוברים למכונות מצילות חיים", נמסר. "הנהלת בית החולים פנתה לעירייה על מנת שזו תספק לה שמיכות כדי לסייע לחולים להתגבר על החום. מחסני החירום של העירייה נערכו לכך והעירייה העבירה עשרות שמיכות למקום". מחברת החשמל נמסר כי יתגברו על התקלה בשעתיים הקרובות.

צוותי חברת החשמל פרושים בכל רחבי הארץ ופועלים על מנת לתקן את התקלות במהרה. כוכבי אמיר, פועל אחזקת רשת באזור פתח תקווה, סיפר על ההערכות בחברת החשמל. "תגברנו צוותים כדי שנוכל לעבוד 24 שעות ביממה", אמר אמיר. "תגברנו את מוקדי השירות, קידמנו רכבים, במות הרמה ומנופים והוצאנו הודעות לציבור על מנת שיקשרו את החפצים כדי שלא יעופו ויפגעו ברשתות החשמל". לדבריו, "במשך היום קיבלנו רק באזור פתח תקווה מאות פניות והחל מאתמול טיפלנו בכ-300 תקלות ועוד ידנו נטויה".

מכ"ם הגשם:

"כרגע יש פה חוט מתח נמוך קרוע וקו שרוף המחבר בין שתי רשתות חשמל", אמר יואל יוסף, עובד חברת החשמל באזור פתח תקווה. "כרגע אנחנו הולכים לתקן את החיבור בין הרשתות ולאחר בדיקה ויזואלית בכל המתקן נוודא שהחשמל חזר לצרכנים". יוסף סיפר כי "אתמול נפל בפתת תקווה עץ על כבלי מתח גבוה וגם על אוטובוס נוסעים ובאורח נס לא היו נפגעים. אני מבקש מכולם להתרחק מכבלי חשמל קרועים ולהודיע לנו דרך המוקד או עמוד הפייסבוק בכל מקרה של אירוע נפילת עץ על כבלי חשמל".

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
עובד חברת החשמל בפעולה/יותם רונן

מחברת החשמל נמסר כי במהלך היום נותק החשמל בהוד השרון, רעננה, נתניה, פתח תקווה, רמת השרון והכפר הירוק ובכמה שכונות בתל אביב וברמת גן. כמו כן, בשומרון נפל החשמל ביישובים איתמר, אלון מורה, הר ברכה, קריית נטפים ויצהר וכן נרשמו תקלות בירושלים, ביהוד, בעפולה, בבנימינה, בזיכרון יעקב, בפרדס חנה ובקיבוץ משמרות.

גם שלשום גרמו מזג האוויר הקיצוני והרוחות הסוערות לכמה הפסקות חשמל. בשל תקלה בקו מתח גבוה נרשם שיבוש באספקת החשמל לחדרה ולפרדס חנה. כמו כן, נרשמו הפסקות חשמל גם בפתח תקווה וברמת החייל שבצפון תל אביב. במקביל, עץ שקרס בפתח תקווה פגע בכבל מתח - וזה נפל על אוטובוס ובו נוסעים. כלי הרכב פונה, ולא היו נפגעים. גם בעכו נקרע כבל מתח, וחברת החשמל פעלה לפינוי המפגע. כבישים בנהריה, בקריות ובאזור מגידו נחסמו חלקית בגלל נפילת קווי חשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר הסוער ימשיך ללוות אותנו גם במהלך סוף השבוע. היום צפוי השלג להחלש מאוד ולא צפוי להמשיך ולהיערם. גשם מקומי, ברובו קל, יוסיף לרדת מצפון הארץ עד מרכז הנגב. גם הרוחות ייחלשו בהדרגה וגובה הגלים ירד. עם זאת, בשישי יתחדשו השלגים וירדו לפרקים בעיקר בהרי המרכז, בירושלים ובהר הנגב. השלג ייערם וגשם מקומי ירד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בשבת תחול עלייה קלה בטמפרטורות, גשם ימשיך לרדת אך השלג ייפסק. בראשון יוסיף להיות קר והגשם יתפשט גם לדרום.

תפסתם ברק בשמיים? צילמתם את הילדים משחקים בשלג? שלחו לנו את התמונה ואנחנו נפרסם אותה באתר

(עדכון ראשון: 17:40)

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014/יותם רונן
אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014/יותם רונן
ערב יורד על ירושלים המושלגת. טלי מאייר
ירושלים, אמש/טלי מאייר
ערב יורד על ירושלים המושלגת. טלי מאייר
שלג ליד חומות ירושלים, אמש/טלי מאייר
שלג בשומרון. יחזקאל בלומשטיין,
שלג בחרמון/יחזקאל בלומשטיין
מחסום קלנדיה. מחסום קלנדיה שלג חורף סופה סערה, תמונות גולשים
מחסום קלנדיה ליד ירושלים/תמונות גולשים, מחסום קלנדיה שלג חורף סופה סערה
ילדים משחקים בשלג, ירושלים. ינואר 2015. טלי מאייר
ילדים משחקים בשלג בירושלים/טלי מאייר
מפלסות בעבודה כביש 1. אגף התנועה, חטיבת דובר המשטרה
מפלסת שלג בירושלים/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה
שלג ברמאללה, ינואר 2015. אתר צפא, אתר רשמי
שלג ברמאללה/אתר רשמי, אתר צפא
שלד החל לרדת בצור הדסה. עמית רודניצקי, תמונות גולשים
שלג בצור הדסה/תמונות גולשים, עמית רודניצקי
השלג החל לרדת ביישובי השומרון: הר ברכה, ינואר 2015. מ.א. שומרון,
שלג בהר ברכה/מ.א. שומרון
שלג כבד בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. המועצה האזורית גולן,
שלג בצפון רמת הגולן/המועצה האזורית גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully