וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה מתחזקת: השלג נערם בבירה, דרכי הגישה נחסמות לסירוגין

הסופה ממשיכה לתת את אותותיה: כביש 1 נסגר לתנועה, ובמקביל כביש 443 סגור לכל אורכו. גם כבישים בתוך ירושלים נחסמו. מכת ברק פגעה במגדל הפיקוח בנתב"ג, אין נפגעים אך ייתכנו שיבושים בטיסות. תקלות באספקת החשמל ברחבי הארץ

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, עומר מירון, דוד קורן, עיריית ראשון לציון, שי כהן, עמרי פינדלר, אליזה קולב ונוהר מחפוד, משטרת ישראל, חדשות 0404, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס; קריינות: אביב אברמוביץ'

- השלג החל להיערם ברחבי ירושלים וסביבתה
- הכבישים 1 ו-443 נחסמים לסירוגין לתנועת כלי רכב
- כמה צירי תנועה בתוך ירושלים נסגרו לתנועה
- מערך התחבורה הציבורית של "אגד" עובד במתכונת מצומצמת בבירה
- מכת ברק פגעה במגדל הפיקוח בנתב"ג; אין נפגעים
- שלג ממשיך לרדת ברמת הגולן
- שיבושים באספקת החשמל ברחבי הארץ
- כביש 6 בקטע שבין נחשונים לבן שמן נפתח לתנועה בשני הכיוונים

אחרי שהחלו הבוקר (רביעי) לרדת פתיתי שלג ראשונים ברחבי ירושלים, בשעות הצהריים הוא התחזק משמעותית והחל להיערם ברחובות ובסמטאות העיר. הדרכים המרכזיות המובילות אל העיר וממנה נחסמות לסירוגין: כביש 1 נסגר לתנועה בין לטרון לירושלים בשני הכיוונים. כביש 443 נסגר לכל אורכו, בשל סכנת החלקה מהקרח שכיסה את הכביש.

במקביל, נסגרו כמה צירי תנועה בתוך העיר עצמה: ציר שמואל תמיר (הר חומה) לשני הכיוונים, כביש בגין לכל אורכו לשני הכיוונים, קטע הכביש מצומת אורה ועד בית החולים הדסה עין כרם לשני הכיוונים וכביש 9 מצומת הגבעה הצרפתית כולל מנהרת הארזים לשני הכיוונים. גם כביש 6 נחסם לתנועה מנחשונים לבן שמן בשני הכיוונים, אך לאחר כשעה נפתח מחדש לתנועה. כמו כן, בשל השלג הכבד, עבר מערך התחבורה הציבורית של "אגד" בירושלים לעבודה במתכונת מצומצמת. על פי מתכונת זו, התנועה תתרכז בצירים הראשיים בלבד.

הסופה הגדולה || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הסערה במספרים: כפר גלעדי שיאן הגשם, בנגב עדיין יבש
הסערה מכה בישראל: עדכונים שוטפים
שלג, הצפות ועצים קורסים: צפו בתמונות הסערה

שידור ישיר מהכותל המערבי

LIVE

מזג האוויר הסוער יירגע מעט מחר. השלג ייחלש מאוד ולא צפוי להמשיך להיערם. גשם מקומי, ברובו קל, יוסיף לרדת מצפון הארץ עד מרכז הנגב. גם הרוחות ייחלשו בהדרגה וגובה הגלים ירד. בשישי יתחדשו השלגים וירדו לפרקים בעיקר בהרי המרכז, בירושלים ובהר הנגב. השלג ייערם וגשם מקומי ירד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בשבת תחול עלייה קלה בטמפרטורות, גשם ימשיך לרדת אך השלג ייפסק. בראשון יוסיף להיות קר והגשם יתפשט גם לדרום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ערב יורד על ירושלים המושלגת. טלי מאייר
שלג בירושלים, הערב/טלי מאייר

במקביל להיערכות הנרחבת של כוחות הביטחון וההצלה ברחבי הבירה, גם המרכזים הקהילתיים והמתנ"סים של "החברה למתנ"סים" נערכו מבעוד מועד להתמודד עם נזקי מזג האוויר, וזאת על ידי הקמת חמ"לים וגיוס מתנדבים וכלי רכב כבדים עם ציוד רפואי. אנשי החברה, יחד עם המתנדבים הרבים, ביצעו מיפוי של משפחות נזקקות, בעלי מוגבלויות וקשישים בעיר, ובשיתוף עם אגף הרווחה בעיריית ירושלים מפעילים את מערך הסיוע והשינוע של מצרכים בסיסיים, כגון שמיכות ומערכות חימום שאינן תלויות בחשמל, תרופות ומוצרי מזון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוריאל אלבז, מנהל מנהל קהילתי הר נוף, סיפר כי "החמ"ל שלנו מפעיל צוותי חירום של מתנדבים וכן צוותים מקצועיים. כמה יולדות כבר התקשרו במהלך היום למוקד החובש הר נוף כדי לשאול מה יקרה אם הדרכים יהיו חסומות". לדבריו, "אמבולנס נמצא כאן, וכן שישה ג'יפים שמצוידים בכל הציוד הרפואי החיוני, כולל ערכות לידה. ישנם עוד 40 חובשים שלכולם יש ניסיון רב בלידות. ההורים לעתיד יכולים להיות רגועים".

שלד החל לרדת בצור הדסה. עמית רודניצקי, תמונות גולשים
שלג בצור הדסה, היום/תמונות גולשים, עמית רודניצקי

ביישובי צפון רמת הגולן החל השלג להיערם כבר בשעות הלילה. כך גם בקיבוצים מנרה, משגב עם וסאסא שבתחומי המועצה האזורית הגליל העליון, וכפר חורפיש הסמוך, ששם הצטברה הבוקר שכבה של שלג ושל קרח.

בצפת הצטברו יותר מעשרה ס"מ שלג בשעתיים. מאז שעות הבוקר הופסקה התחבורה הציבורית לעיר וממנה וכן הופסקו קווי הנסיעה בתוך העיר. גם בית משפט השלום בעיר לא עורך היום דיונים והשוק העירוני שפועל דרך קבע בימי רביעי מושבת היום. בית החולים זיו פועל כרגיל, אך מחר לא יפעלו בו מרפאות החוץ.

מאיר ינקו, תושב העיר, טען כי "זה לא מזכיר את השלג מהשנה שעברה. יש מוכנות גבוהה מאד של כל הרשויות. הפנימו את. לקחי השנה שעברה". ינקו, שמנהל חנות חשמל בעיר, ציין עוד כי התושבים הצטיידו במהלך השבוע במוצרים שיסייעו להם לצלוח את הסערה. "חיסלו את כל פנסי החירום בחנות וקנו אפילו טלפונים חוטיים ורדיו טרנזיסטורים. אנשים כבר לא לוקחים צ'אנסים".

כביש 1 סמוך לקריית יערים: חסום לשני הכיוונים, ינואר 2015. משטרת התנועה, חטיבת דובר המשטרה
שלג נערם על כביש 1/חטיבת דובר המשטרה, משטרת התנועה

החל משעות הבוקר יורד שלג גם באזור יהודה ושומרון. עזרי טובי, תושב ההתנחלות יצהר שליד שכם, אמר כי "האנשים פה די בטראומה מהסערה הקודמת, ולכן הם נערכו ברצינות הפעם. המכולת רוקנה כבר לפני יומיים וכולם הצטיידו בביגוד חם ובמזון ובשתייה כדי שלא תהיה בעיה בשלג". לדבריו, "מועדון היישוב חובר לגנרטור ותושבים שצריכים מקום חם יכולים להגיע למקום ולשהות בו לפי הצורך".

חרות טיירי, מההתנחלות הסמוכה הר ברכה, סיפרה: "בשנה שעבר היה קשה יותר כי לא תיארנו לעצמנו מה הולך להיות, אבל השנה למדנו את הלקח ונערכנו בהתאם. הוקם חמ"ל מיוחד לטובת העניין וגם אני מתנדבת בפעילות שלו". עוד ציינה, כי "קנינו ציוד לכמה ימים למקרה שלא יהיה ניתן לצאת מהיישוב. קנינו אוכל, תנור גז וכל מה שצריך כדי שנוכל להתמודד עם הסערה. למרות שקר ושנה שעברה היו לא מעט נזקים, כרגע המצב נראה בסדר ואנחנו די מתרגשים מהשלג".

נתי ישראלי מההתנחלות רחלים הסמוכה לאריאל לא נשמע מודאג מהסערה החורפית העזה. "הילדים פה מבסוטים. הם יצאו החוצה לשחק ולבנות בובות שלג". כמו כן, הוא סיפר כי "בשנה שעברה גם היה שלג ביישוב והיינו סגורים כמה ימים בלי תקשורת, חשמל או מים. השנה חברת החשמל הביאה מראש גנרטורים. נוסף על כך המקרר מלא באוכל". לסיכום, הבהיר: "קר, אבל בסך הכול אנחנו נהנים וחוגגים בשלג".

מפת היישובים שבהם לא מתקיימים לימודים

בשל מזג האוויר הקשה, נרשמו שיבושים באספקת החשמל באזורים שונים ברחבי הארץ. בסך הכול נותרו 5,500 בתי אב מנותקים מחשמל. בין היתר, נרשמו שיבושים ביישובים באזור השרון, ובהם הוד השרון, רעננה, נתניה, פתח תקווה, רמת השרון והכפר הירוק. בחברת החשמל דיווחו על הפסקות חשמל גם בכמה שכונות בתל אביב וברמת גן. בשומרון נפל החשמל ביישובים איתמר, אלון מורה, הר ברכה, קריית נטפים ויצהר. כבל מתח גבוה נפל ביצהר על הציר וגרם לחסימת הכביש. החשמל ביישוב נותק אך הושב כעבור כמה שעות. כן נרשמו תקלות בירושלים, ביהוד, בעפולה, בבנימינה, בזכרון יעקב, בפרדס חנה ובקיבוץ משמרות.

בשעות הצהריים פגעה מכת ברק במגדל הפיקוח של נמל התעופה בן גוריון. כתוצאה מכך נפגעו כמה מערכות, שאינן מסכנות את המטוסים. המגדל עבר לעבוד עם מערכות משנה והגדיל את מרווח הנחיתות וההמראות. עם זאת, ייתכנו עיכובים של עד שעה בפעילות הטיסות הנכנסות והיוצאות.

שלג בשכונת גילה שבירושלים. יוליה אסרף, תמונות גולשים
שלג בשכונת גילה/תמונות גולשים, יוליה אסרף

בשעות הבוקר חסמה המשטרה לתנועת כלי רכב את כביש 98 שבגולן לכיוון תל פארס, ומחסומים הוקמו בצומת קשת, בצומת השריון, בצומת ווסט ובצומת מפל סער. כמו כן, נחסמו הכבישים המובילים לצפת וליישובי הגליל העליון, והוקמו מחסומים בצמתים נוף כינרת, ביריה, עין זיתים, סאסא, עין אל אסד, אליפלט, חצור, מירון ודישון. הנהגים באזור הגולן והגליל העליון מתבקשים לנסוע בזהירות בשל סכנת החלקה בכבישים. בשומרון, כביש 60 חסום לתנועה מצומת המשטרה הבריטית ועד צומת תפוח. כביש 465 שבבנימין סגור לפשני הכיוונים בין נילי לטלמון.

בשל ירידת שלג באזור גוש עציון, הופסקה התחבורה הציבורית באזור. זאת למעט כמה קווי אוטובוס. נכון לעכשיו כל הכבישים בגוש עציון עדיין פתוחים לתנועה, אולם מהמועצה האזורית נמסרה המלצה לתושבים להימנע מנסיעה בכבישים.

במהלך נסיעה על כביש 443, כלי רכב שנסע כמה מטרים לפני רכבו של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', החליק בגלל השלג, סטה ממסלולו ונזרק אל עבר מעקה הבטיחות. השר וצוות האנשים שהיו עמו ירדו מכלי הרכב לבדוק את שלום הנוסעים ולהעניק טיפול רפואי ראשוני כשבמקביל הוזעק אמבולנס למקום.הנהג ואשתו נפצעו באורח קל מאוד והחליטו להמשיך בנסיעה.


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

בהכנת הכתבה השתתפו עדי חשמונאי ודנה ירקצי

(עדכון ראשון: 13:29)

ערב יורד על ירושלים המושלגת. טלי מאייר
שלג באזור חומות ירושלים/טלי מאייר
שלג יורד במבשרת ציון. מוטי כהן, תמונות גולשים
מבשרת ציון/תמונות גולשים, מוטי כהן
שלג בבית ג'אן. מנדוה אמיר, תמונות גולשים
השלג נערם גם בבית ג'אן/תמונות גולשים, מנדוה אמיר
מפלסות בעבודה כביש 1. אגף התנועה, חטיבת דובר המשטרה
מפלסת שלג בעבודה בירושלים/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה
שלג נערם בירושלים, ינואר 2015. גל גינוסר, תמונות גולשים
רחובות ירושלים נצבעו בלבן/תמונות גולשים, גל גינוסר
תחנת הרכב  בירושלים, ינואר 2015. דוברות הרכבת,
תחנה של הרכבת הקלה בירושלים/דוברות הרכבת
שלג בצור הדסה. ניר שטיינברג, תמונות גולשים
רחוב מושלג בצור הדסה/תמונות גולשים, ניר שטיינברג
שלג כבד במוצב תל חזקה על גבול סוריה, ינואר 2015. נועם מושקוביץ
חייל במוצב תל חזקה ברמת הגולן/נועם מושקוביץ
שלג כבד בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. המועצה האזורית גולן,
שלג כבד בצפון רמת הגולן/המועצה האזורית גולן
השלג החל לרדת ביישובי השומרון: הר ברכה, ינואר 2015. מ.א. שומרון,
שלג בהתנחלות הר ברכה/מ.א. שומרון
הר מירון, ינואר 2015. איתן נפתלי, רשות הטבע והגנים
שלג באזור הר מירון/רשות הטבע והגנים, איתן נפתלי
סערה: חוף  הים ביפו, ינואר 2015. ראובן קסטרו
גלים מתנפצים בנמל יפו/ראובן קסטרו
ננחל עיון ברמת הגולן, ינואר 2015. רמזי בדראן, רשות הטבע והגנים
זרימה חזקה בנחל עיון ברמת הגולן/רשות הטבע והגנים, רמזי בדראן
בני ברק הבוקר, ינואר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק/ראובן קסטרו
נשיא המדינה יצא הבוקר את ממשכנו לכיוון מעברי העיר ירושלים על מנת לחזק את ידי לוחמי מג?ב , ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין מחלק שתייה חמה ללוחמי מג"ב שנפרסו בבירה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully