וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לוקחים סיכון: איפה לא לומדים היום בגלל השלג?

עקב השלג הצפוי בירושלים, ביהודה ושומרון ובצפון, בעשרות יישובים לא יתקיימו היום לימודים, ובראשם הבירה וסביבתה. גם במועצות האזוריות בגליל העליון לא ילמדו. הרשימה המלאה

צילום: חמד אלמקת, עיריית צפת, עדי חשמונאי, שי כהן; עריכה: גדי וינסטוק

לאור התחזית למזג אוויר סוער היום (רביעי), שילווה בשלג בכל ההרים שמעל 700 מטרים, החליטו מועצות מקומיות רבות שלא לקיים לימודים על מנת שלא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים.

הראשונה שקיבלה את ההחלטה שלא לפתוח את מוסדות החינוך לאור השלג היא עיריית ירושלים, שקבעה כי היום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, בגני הילדים ובמעונות היום בעיר. גם באוניברסיטה העברית והמכללה לחינוך אפרתה שבעיר לא יתקיימו לימודים. בנוסף, בגבעת זאב ובהתנחלויות אפרת ובית אל וכן בדרום הר חברון, במועצה האזורית מטה בנימין, במועצה האזורית גוש עציון, בביתר עילית ובמועצה האזורית עציון לא ילמדו היום בכל מוסדות החינוך. גם במועצה המקומית מבשרת ציון יישארו התלמידים בבית.

כמו כן, ביישובי ההר של המועצה האזורית מטה יהודה לא יתקיימו לימודים: נווה אילן, יד השמונה, שורש, בית מאיר, מטע, צור הדסה, מבוא ביתר, נס הרים, רמת רחל, אורה, אבן ספיר, בית זית, מוצא, גבעת יערים, כיסלון, רמת רזיאל, צובה, עין נקובא, בית נקופא, קריית ענבים, מעלה החמישה, נטף, עמינדב. בנוסף, מערכת ההסעות לכל בתי הספר שמחוץ לגוש עציון לא תפעל, כולל החינוך המיוחד. גם ביישובי גב ההר: ברכה, יצהר ואיתמר לא יתקיימו לימודים. הלימודים באוניברסיטת אריאל שהחלו הבוקר כסדרם הופסקו בצהריים. מחר לא יתקיימו שם לימודים. הודעה לגבי יום שישי תתפרסם בתום הערכת מצב מחר בערב.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
מח"ש בודקת אם ניצב קיים קשר אסור עם פקודה
איש לילה, פרסומאי ואנשי עסקים: מי תורם לפריימריז בעבודה?
הפרקליטות: הדריסה למוות בצומת אלון בשומרון - ממניע פלילי

נערכים לסערה: גשום וקר מהרגיל - שלג נערם בחרמון. ג'יני
השלג ישבית את הלימודים. הר החרמון, השבוע/ג'יני

גם בצפון בוטלו הלימודים בשל השלג שצפוי להתחיל כבר הלילה. במועצה האזורית מרום גליל בוטלו הלימודים, וכך גם בקיבוצים סאסא ויראון שבמועצה האזורית גליל עליון. כמו כן, בפקולטה לרפואה של בר אילן בצפת והלימודים הקליניים של הסטודנטים לרפואה בבית החולים זיו בעיר לא יתקיימו. בנוסף, לא יתקיימו לימודים בבית הספר כישורת שבקיבוץ כישור, במועצה האזורית משגב.

כמו כן, לא יתקיימו לימודים בבית ג'אן, צפת, פקיעין, חורפיש, ג'וליס, בוקעתא, מסעדה, עין קיניה, מג'דל שמס, מעלות, כפר ורדים, ינוח, מעלה יוסף, תפן דליית אל כרמל ועוספיה.
.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מפת היישובים שבהם לא מתקיימים לימודים

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הנחתה את מערכת החינוך להיערך לקראת פגעי מזג האוויר הצפויים בהמשך השבוע. במסגרת זו נערך המשרד לפתוח חדרי מצב במחוזות ובמטה בירושלים כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח ובמקרה הצורך לתת מענה כנדרש. על פי החלטת משרד החינוך, ממחר עד יום שישי לא יתקיימו טיולים במקומות שבהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות. טיולים שאמורים היו להתקיים באזורים אלו יוסטו למסלולים אחרים. בחינת הבגרות בספרות תתקיים כסדרה ביום חמישי, ובמידה ובתי הספר ייסגרו בשל מזג האוויר, יינתן מענה על ידי המשרד.

הורים המבקשים לקבל מידע אודות פעילות בתי הספר מתבקשים ליצור קשר עם המוקד העירוני בעיר מגוריהם. בנוסף, ירכז משרד החינוך את המידע המדווח מהרשויות המקומיות ויעמיד לרשות הציבור מוקד טלפוני שמספרו 1-800-250025. ניתן לקבל מידע גם באתר האינטרנט ובפייסבוק של המשרד.

ירושלים נערכת לסערה: "הכבישים ייחסמו, נשקול ביטול לימודים". צילום מסך
מפלסות השלג בכוננות בירושלים/צילום מסך
רוח בחוף קריית חיים. ערן גילווארג
רוחות עזות בחוף קריית חיים/ערן גילווארג

אמש החל השלב הראשון של הסערה החורפית. ברחבי הארץ רוחות מנשבות עזות מאוד במהירות של 70-50 קמ"ש, עם משבים של עד 90 קמ"ש. הים התיכון סוער עד רוגש עם גלים של עד שבעה מטרים. משעות הערב החל גשם מלווה סופות רעמים וברד בצפון הארץ ובמישור החוף הצפוני. בהמשך הלילה הגשם הגיע גם למרכז. בחרמון כבר מתחוללות סופות שלגים. בנוסף לכך, מאתמול בערב שלג יורד גם בצפון רמת הגולן. אחרי חצות הטמפרטורה ירדה מספיק כדי לאפשר היערמות שלג גם בגליל העליון מגובה 700 מטרים, ובכלל זה בצפת.

השלג שהתחיל הלילה בצפון עשוי להיערם לשכבה עבה עד שעות הבוקר של רביעי. היום, יימשך השלג בהרי הגליל והגולן מגובה 600 מטרים. במהלך הבוקר יתפשט השלג בהדרגה להרי המרכז, ולקראת הצהריים יגיע גם לירושלים. החל מהשעות הצהריים השלג יחל להיערם על הקרקע.

בחמישי השלג ייחלש מאוד וייפסק בהרי הצפון. בהרי המרכז ייתכן שלג קל או שלג מעורב בגשם, שלא ייערם. גשם מקומי יוסיף לרדת מצפון הארץ עד מרכז הנגב, אך עוצמתו תיחלש. עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלים. הרוחות ייחלשו אף הן, וגובה הגלים ירד ל-3-2 מטרים. הטמפרטורות ימשיכו לרדת, ובלילה קיים חשש כבד להיווצרות קרח על הכבישים. בשישי, מלפנות בוקר צפוי גל נוסף של שלג קל עד בינוני שירד בעיקר בהרי המרכז, והוא עשוי להיערם. גשם מקומי ירד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. טמפרטורות המינימום ירדו מתחת לאפס בחלקים שונים של הארץ.

בשעות הבוקר של שבת השלג שהצטבר יימס בחלקו, אבל משעות הצהריים יתחדשו המשקעים בצפון הארץ ובמרכזה והם ילוו בסופות רעמים ובמשבי רוח חזקים ובברד. במהלך הערב הגשם יתפשט גם לדרום, ולפיכך יש חשש לשיטפונות בנחלים. ביום ראשון עדיין צפוי גשם.

צילמתם תמונות או סרטונים מעניינים במהלך הסערה? שלחו לנו לווטסאפ האדום

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com
לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

צפו במכ"ם הגשם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רוח בתל אביב לפני הסופה הגדולה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
רוחות בתל אביב/ראובן קסטרו
רחוב שטרן בירושלים, נפילת עץ בעקבות הסופה. ינואר 2015. חיים נאור, תמונות גולשים
עץ שנפל ברחוב שטרן בירושלים/תמונות גולשים, חיים נאור
רוחות חזקות גרמו לגג לעוף בראשון לציון, ינואר 2015. עיריית ראשון לציון,
מנזקי הסופה בראשון לציון/עיריית ראשון לציון
גלים בראש הנקרה. גד שבתאי, תמונות גולשים
גלים בראש הנקרה/תמונות גולשים, גד שבתאי
אביך ברחובות. אבי כהן
אביך ברחובות/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully