וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הקצינים למען בנט: "לא אחראי לטבח בכפר כנא"

6.1.2015 / 1:00

עקב הטענות על מעורבותו לכאורה של שר הכלכלה באסון כפר כנא ב-1996, החליטו עשרות קצינים יוצאי יחידת מגלן לתמוך בו פומבית. "הוא פעל במקצועיות, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת, אינו נכון, מטעה ומגמתי"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(בנט על התקרית בכפר כנא: "דם ההרוגים לא על ראשינו")

איומים על חייו של השר נפתלי בנט בעקבות אירועי כפר כנא. פייסבוק, אתר רשמי
"טבח כנא 1996: שר הכלכלה הישראלי נפתלי בנט הוא האחראי הישיר"/אתר רשמי, פייסבוק

על רקע פרסומים בכלי התקשורת על אודות מעורבותו לכאורה של יו"ר סיעת הבית היהודי נפתלי בנט באסון כפר כנא, שבו נהרגו למעלה ממאה אזרחים לבנונים, החליטו אמש (שני) עשרות קצינים יוצאי יחידת מגלן להביע בו תמיכה פומבית ולחתום על מכתב תמיכה. "אנו, מפקדיו ומפקדים ביחידת מגלן, ללא כל שיוך לדעות פוליטיות או שייכות מפלגתית, דוחים את המתקפות שהיו על נפתלי בנט בימים האחרונים בתקשורת". לטענתם, כמפקד פלוגה במגלן, בנט "פעל במקצועיות, בקור רוח, בנחישות ובאחריות רבה תוך משמעת גבוהה, וכל ניסיון להציג את הדברים באופן שונה אינו נכון, מטעה ומגמתי".

החתומים על המכתב ביקשו "לחדול ממתקפות לא ראויות הגוררות את העשייה הצבאית למערכת הבחירות". הם הוסיפו כי "נפתלי, ששימש כמפקד צוות וכמפקד פלגה ביחידה, הוביל פעולות רבות ומוצלחות של פגיעה וחיסול מחבלי חיזבאללה בעומק שטחם".

עוד באותו נושא:
אבטחה הוצמדה לשר הכלכלה נפתלי בנט
סערה ברשת: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט

על המכתב חתמו בין היתר מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אלוף במילואים שי אביטל, שהיה מפקד האוגדה שבה שירת בנט, מפקד מגלן לשעבר, אלוף-משנה במילואים אסף שביט, אלוף משנה במילואים רוני בלקין, מפקד מגלן לשעבר, סגן-אלוף אילן דיין, סגן-מפקד מגלן וקצינים רבים נוספים.

אלוף-משנה במילואים שביט, סגנו לשעבר של הרמטכ"ל בני גנץ ביחידת העלית שלדג, אמר הערב לוואלה! חדשות כי "הייתי מפקד מגלן בין השנים 1992 ל-1994 ואני מיניתי את בנט למפקד פלוגה. אי אפשר לטעות בי. אני איש השמאל במפה הפוליטי. אני מתעקש שינקו את העשייה הצבאית מהמערכת הפוליטית". הוא הדגיש כי "בנט הוא בחור אחראי, רציני, שפיקד על עשרות מבצעים מורכבים במגלן מול חיזבאללה. הוא החזיר לי את כל החיילים בשלום. אלו היו ימים שבהם חשנו שהאחריות בלחימה מול חיזבאללה על הכתפיים שלנו. באחד הימים אישרתי לו לחרוג מטווחי הבטיחות ולירות אבל מדאגה לכוחותינו הוא לא עשה את זה. הניסיון להציג אותו כחסר מקצועיות ולא אחראי חוטא לאמת".

קצין הגנה מרחבית באוגדת עזה, סא"ל אילן דיין, ספטמבר 2012. שי מכלוף
חתום על המכתב. מפקד מגלן לשעבר, סגן-אלוף אילן דיין/שי מכלוף

בשנת 1996 נהרגו למעלה ממאה אזרחים לבנונים מפגזים של צה"ל שנורו על מחנה פליטים בכפר כנא בלבנון. בשבת האחרונה פרסם העיתונאי יגאל סרנה במוסף "ידיעות אחרונות" טקסט, שבו הטיל את האחריות למעשה על בנט. לטענתו, בנט הוביל כוח גדול מאוד באזור וכשנפתחה לעברם אש הוא העביר דיווח לחפ"ק שהורה להשיב אש. אותה האש גרמה לאסון הנורא בכפר. בין ההרוגים היו נשים וילדים.

אחריותו לכאורה של בנט לאירועי כפר כנא דווחה בהרחבה בכלי תקשורת פלסטיניים ובכלי תקשורת נוספים בשפה הערבית. ביממה האחרונה פרסמו גולשים רבים ברשתות החברתיות מסרים בערבית לפיהם הוא האחראי הישיר לאירועים. עם או בלי קשר, אתמול נודע כי האבטחה סביבו תוגברה, ובאירועים פומביים שבהם השתתף הוא נראה עם מאבטח מטעם יחידת "מגן" במשרד ראש הממשלה.

מלשכתו של בנט נמסר כי הוא "מקבל באהבה את המתקפה נגדו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully