וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו הפתיע נהגים בכבישי הרצליה: "חשבתי שאני חולם". צפו

4.1.2015 / 16:52

האמו, עוף גדול המזכיר יען, רץ במהירות בכבישי העיר וגרם לנהגים להאט ולתמרן בין הנתיבים כדי לא לפגוע בחיה המבוהלת. עובדי המחלקת הוטרנירית של העירייה הצליחו ללכוד אותו ולהשיבו לבעליו

צילום: איליה זלצר, עריכה: טל רזניק

תושבי הרצליה שנסעו ליד קניון שבעת הכוכבים הבוקר (ראשון), נתקלו במחזה לא שגרתי: אמו, עוף גדול שדומה ליען, רץ בין המכוניות בכביש. איליה זלצר, שנסע בעצמו באזור כשהיה בדרכו לחולון, צילם את העוף הענק רץ בבהלה, תוך שהמכוניות בכביש מאטות את קצב הנסיעה ונזהרות שלא לדרוס את החיה המפוחדת, שלא בדיוק צייתה לחוקי התנועה. כעבור זמן קצר, נלכדה הציפור על ידי עובדי המחלקה הוטרינרית בעיר בתיאום עם רשות הטבע והגנים והושבה בשלום לבעליה.

"הייתי בשוק, לא הבנתי מה קורה", סיפר זלצר. "בהתחלה, כשהתחלתי לצלם, עוד לא הבנתי מה זה – רק ראיתי רגליים רצות בין המכוניות ושהנהגים בכביש מתנהגים מוזר. המזל היה שהאמו רץ בנתיב 'משלו', כמו מכונית. זה אמנם היה מצחיק, אבל זה היה דבר טוב, כי כך המכוניות יכלו לתמרן בכביש כדי לא לפגוע בו". הוא הוסיף כי בהתחלה כלל לא היה בטוח שהוא לא חולם. "אני מפיק בהצגות ילדים ואתמול חזרתי מאוד מאוחר הביתה. בבוקר עוד הייתי עייף, וחשבתי שזה חלק מחלום".

תיעוד: אמו רץ בכביש סמוך לקניון וכמעט נדרס. צילום מסך
האמו במנוסה/צילום מסך

"ראינו אותו מסתובב על הדשא בחזית של קניון שבעת הכוכבים", סיפר ליאור, אחד מפקחי המחלקה הווטרינרית בעיריית הרצליה שתפסו אותו. "לא רצינו להבהיל אותו. התקרבנו אליו בשקט עד שהגענו למגע איתו. השותף שלי תפס אותו בראש והוא התנגד ונתן בעיטות חזקות. הצלחנו לתפוס אותו בצוואר ולהוריד אותו ברשת. הוא התנגד בקפיצות ובבעיטות, שרט לשותף שלי את היד וגרם לו חתך באצבע".

הוא הסביר כי החיה הגדולה נרגעה רק לאחר שהשניים קשרו את רגליו. "באותו רגע הוא נכנע והעברנו אותו לרשות הטבע והגנים ולמי שצריך להתקשר במקרים כאלה. בינתיים, התקשר אלינו הבעלים של האמו. יש לו חווה גדולה בפארק באזור הרצליה. פרטיו הועברו לרשות הטבע והגנים להמשך הטיפול. הוא אמר לנו שהוא לא יודע איך הציפור ברחה". לדבריו, בעליה של האמו הבטיח כי ידאג שזה לא יקרה בשנית ואמר כי היא לא מתנהגת כך בדרך כלל. "זה נחמד ומשעשע. תפסנו בהרצליה בעבר איגואנה, עיט, אבל בזה עדיין לא נתקלנו."

האמו, העוף השני בגודלו אחרי היען, חי באוסטרליה ומסוגל להגיע למהירות של 50 קמ"ש כשהוא חש בסכנה. גם כשהולך, המהירות הממוצעת שלו עומדת על כשבעה קמ"ש, בזכות הרגליים הגדולות והשריריות שלו. מדובר בחיה שמתנשאת לגובה של 1.75 מטרים ושוקלת כ-55 קילוגרמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully