וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס סדרתי יעבור בעוד שבוע המתת חסד בבלגיה

פרנק ואן דר בליקן ביקש במשך שנים שארצו תאפשר לו לשים קץ לחייו, בטענה שהוא אינו מסוגל להתגבר על דחפיו האלימים. בקרוב הוא יוצא מבית הכלא, ויומת בזריקה קטלנית

צילום: אי-פי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

העיתון הבלגי "די מורגן" מדווח כי נקבע תאריך להמתת החסד של פרנק ואן דר בליקן, אנס הכלוא זה 30 שנה בגין סדרה של תקיפות מיניות ורצח של אחת מקורבנותיו. דובר משרד המשפטים הבלגי מסר לעיתון כי "הגיעה העת, ומר ואן דר בליקן יומת בעיר ברוז' ביום ראשון הבא, 11 בינואר".

במשך שנים רבות ביקש ואן דר בליקן שהמדינה תסייע לו לשים קץ לחייו. הוא טען כי הוא אינו מסוגל להתגבר על הדחפים המיניים האלימים שלו, ולכן לא הגיש בקשה לחנינה. הוא דרש שיסייעו לו לסיים את ה"סבל הנפשי הבלתי-יתואר שהוא חווה" בבית הכלא.

פרנק ואן דן בליקן – אנס שבית המשפט אישר לו המתת חסד – בלגיה, 2014. AP
פרנק ואן דר בליקן בבית הכלא בשנה שעברה/AP

בלגיה אישרה את חוק המתת החסד ב-2002 והייתה המדינה השנייה בעולם לעשות זאת אחרי הולנד. ב-2013 אושרו במדינה 1,807 המתות חסד. ב-2008 אישרה גם לוקסמבורג המתות חסד אקטיביות.

בסוף 2012 הומתו בבלגיה שני תאומים חירשים שהיו בשלבי התעוורות. באוקטובר 2013 אושרה המתת חסד לטרנסג'נדר שעבר הליך שינוי מין ולא היה מרוצה ממצבו החדש. המתות החסד בבלגיה מבוצעות בזריקת רעל.

החוק הבלגי קובע כי המבקש המתת חסד חייב להיות "בעל מודעות, בהכרה ובעל היסטוריה של בקשות חוזרות ונשנות לשים קץ לחייו". ב-2013 אישרה בלגיה המתות חסד גם לקטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully