וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בגבעתי: הערה פיקודית למח"ט כי לא הקפיד על הנהלים

2.1.2015 / 13:35

הרמטכ"ל החליט בתום תחקיר של אלוף פיקוד דרום כי לאל"מ וינטר תירשם הערה פיקודית, אך הדגיש שלא טייח הפרשות בגדוד צבר, בהן החשד להטרדה מינית של חיילת על ידי המג"ד סא"ל חג'בי. נגד וינטר עדיין עומדת חקירת מצ"ח

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בביקור במטה חטיבת גבעתי, לצד מפקד החטיבה אל"מ עופר וינטר, אוגוסט 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ, מח"ט גבעתי עופר וינטר ומפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג'מן/דובר צה"ל

הרמטכ"ל בני גנץ החליט היום (שישי) כי תירשם הערה פיקודית למפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה עופר וינטר בגין שורת האירועים שהתרחשו בגדוד צבר שבחטיבה - בהם החשד שהמג"ד לשעבר סגן-אלוף לירן חג'בי הטריד מינית חיילת. הרמטכ"ל ציין בהחלטתו, שהתקבלה בתום התחקיר שביצע מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, כי "באירוע זה נדרש היה לפעול על פי הנהלים והפקודות". עם זאת, הדגיש הרמטכ"ל כי אל"מ וינטר לא טייח את קיום הפרשות בניגוד לחשדות נגדו. להערה הפיקודית לא צפויה להיות השפעה על עתידו של אל"מ וינטר.

הרמטכ"ל הבהיר כי "מעורבות אלוף תורג'מן ומח"ט גבעתי בחקירת האירועים הייתה מקצועית, ערכית וחדה" וכי מממצאי התחקיר לא עולה כי אל"מ וינטר ניסה להסתיר את הפרשות או להעביר נתונים שגויים. גנץ הנחה לרענן ולחדד את הנהלים באירועים מסוג זה בצה"ל. כמו כן, הרמטכ"ל ציין לטובה את פועלו של מח"ט גבעתי במהלך מבצע "צוק איתן" ואמר כי אין לו ספק כי "החטיבה תמשיך ותהווה חלק משמעותי בכוח המבצע".

לקריאה נוספת על הסערה בחטיבת גבעתי
סנגורו של המג"ד המודח: "פרטי החקירה סולפו"
המג"ד נבדק בפוליגרף; "שלח לחיילת מסרונים לא ערכיים"
מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
"קצין ערכי, ישר ומקצועי". אל"מ וינטר/שלומי גבאי

פרקליטו של מח"ט גבעתי, סא"ל (במיל') עור הדין עודד סבוראי, מסר בתגובה: "העובדה שטיפולו של מח"ט גבעתי באירוע היה ערכי וכי לא היה טיוח סוכמה היום - הן על ידי הרמטכ"ל והן על ידי מפקד פיקוד הדרום - ובכך אנו מלאי תקווה כי יסתיים מחול השדים שהתחולל בשבועות האחרונים, שלא בצדק, סביב אל"מ עופר וינטר. אל"מ וינטר הנו קצין ערכי, ישר ומקצועי ובכוונתו להמשיך ולעסוק בהכנת החטיבה לאתגרים המבצעיים העומדים בפניה".

עם זאת, עדיין מתנהלת חקירה פלילית של מצ"ח נגד אל"מ וינטר בחשד שאכן טייח את האירועים בחטיבה. מקורביו של המח"ט מתעקשים כי "כל מה שהוא ידע הוא העביר הלאה". לדבריהם, "מח"ט שרוצה לחקור ולהוציא את האמת החוצה, לא מגיע לגדוד לתחקיר מעמיק עם מפקד פיקוד דרום. בסוף, התחקיר מתבסס על אמינות מפקדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל הדיח את מפקד הגדוד החשוד בביצוע עבירות מין. שלומי גבאי
"החשדות נגדו הצטמצמו משמעותית". סא"ל חג'בי/שלומי גבאי

כמו כן, לוואלה! חדשות נודע השבוע כי חוקרי מצ"ח העבירו את מרבית חומר החקירה על אודות סא"ל חג'בי לעיונו של הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני. גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי החשדות נגד סא"ל חג'בי "הצטמצמו משמעותית אחרי בירור העובדות בחקירת מצ"ח".

ביום שלישי החל סגן אלוף קובי בראל את תפקידו כמפקד גדוד צבר בחטיבה במקומו של סגן אלוף חזי נחמיה, שמונה כממלא מקום זמני של סא"ל חג'בי. זאת, לאחר שגנץ החליט בשבוע שעבר להדיח את חג'בי מתפקידו בעקבות הפרשה שבה הוא מעורב והחשדות שעלו נגדו, בהן הטרדה מינית, טיוח ודיווח כוזב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully