וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן הורוביץ לא יתמודד בבחירות: "אמשיך לכיוונים חדשים"

אחרי שש שנים במשכן, שהיו מלאות בפעילות חברתית שזיכתה אותו בתואר הפרלמנטר המצטיין של הכנסת, החליט ח"כ הורוביץ ממרצ שלא להתמודד. "מגוון הנושאים שהובלתי נגע בהמון אנשים", אמר. יו"ר מרצ גלאון: "ניצן חתום על שורה של הישגים"

חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
ח"כ הורוביץ בכנסת/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הודיע הערב (רביעי) כי הוא לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-20. "אחרי התלבטות ארוכה, החלטתי לא להתמודד ברשימת מרצ. עשיתי דרך ארוכה ומרתקת בתנועה הזו, ויש לי בה חברים ותומכים רבים בכל קצות הארץ", כתב הורוביץ בן ה-49 בעמוד הפייסבוק שלו. "אחרי שתי קדנציות בכנסת, יותר משש שנים כחבר בה, אני רוצה להמשיך לכיוונים חדשים".

לדבריו, ההחלטה לפרוש מהפוליטיקה הייתה מאוד לא פשוטה. "עשינו המון דברים יחד. הובלנו מאבקים, יזמנו חקיקה מתקדמת, לחמנו על ערכי היסוד: על הדמוקרטיה, על זכויות האדם, על הצדק החברתי ועל השלום. בכל אלו נתתי את המקסימום. מגוון הנושאים שהובלתי נגע בהמון אנשים: מאבק בגזענות, שיתוף פעולה אזורי, מאבק בכפייה דתית, הגנה על הסביבה, פלורליזם ותרבות חזקה, עירוניות מתקדמת, וכמובן זכויות הקהילה הגאה והאהובה שלי. אני רוצה להגיד תודה מכל הלב לחברים, לתומכים ולשותפים לדרך שלא הספקתי להודות להם באופן אישי, וגם למצביעים שנתנו בי אמון".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
כך לא נגיע שוב לקלפי בעוד שנתיים. דעה
ביקורת ב"כולנו" על שיבוצו המסתמן של גלנט ברשימה
הרצוג ולבני: טרכטנברג המועמד מטעם הרשימה לתיק האוצר

הורוביץ, עורך דין בהסמכתו, נבחר לחבר כנסת מטעם מרצ בבחירות 2009 אחרי שנים שבהן שימש ראש דסק החוץ בחדשות 10. בין שלל המאבקים החברתיים שהוביל, פעל למען הארכת שעון הקיץ, והיה ראש הוועדה לנושא העובדים הזרים של הכנסת. ב-2013 נבחר כח"כ "הכי חברתי" בכנסת האחרונה. באותה שנה הציג מועמדות לראשות עיריית תל אביב ולא נבחר.

מרצ בוחרת רשימה לכנסת. דרור עינב
הורוביץ וחבריו למרצ אחרי פרסום תוצאות הבחירות האחרונות/דרור עינב

"השנים שלי בפוליטיקה, על אף הקשיים והמכשולים וההיכרות עם כמה היבטים עוד פחות נעימים של העסק, לא ערערו את השקפת העולם שלי, אלא דווקא חיזקו והעמיקו אותה", כתב. הוא איחל הצלחה לחבריו במרצ והוסיף: "אני מייחל למהפך בבחירות". הורוביץ סירב לומר לאן פניו מועדות, ואמר שהדבר יתבהר בקרוב.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הביעה צער על הודעתו של הורוביץ. "ניצן היה דמות חשובה ומשמעותית במרצ בשש השנים האחרונות, פרלמנטר מעולה וחבר. ניצן חתום על שורה של הישגים פרלמנטריים וציבוריים. ניסיתי להניא אותו מהחלטתו כי חשבתי שהוא צריך להמשיך ולתרום במסגרת מרצ לחברה הישראלית, אך לצערי הוא היה נחוש מסיבות אישיות לסיים את כהונתו הנוכחית בכנסת ולא להתמודד שוב. אני מודה לו על העבודה המשותפת ומאחלת לו בהצלחה בדרכו החדשה".

יו"ר הפורום הגאה של מרצ, דרור מזרחי, הוסיף: "זה יום עצוב לקהילה הגאה בישראל ולתומכיה, שיאבדו בכנסת הבאה פרלמנטר חרוץ ונמרץ, שפעילותו בכנסת לאורך השנים הוותה ייצוג אותנתי ומעורר השראה לציבור הגאה, ברגעי משבר וברגעי הצלחה. תרומתו למאבקה הציבורי של הקהילה ולנראות הציבור הגאה בישראל היתה חסרת תקדים ולא תסולא בפז".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully