וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה אבולה ראשון בבריטניה: אחות נדבקה בסיירה לאון

הרשויות בסקוטלנד אישרו כי עובדת הסיוע אובחנה בגלזגו והועברה לאשפוז בלונדון. יותר מ-20 אלף בני אדם נדבקו באבולה עד כה, יותר מ-9,000 מהם בסיירה לאון

עובדי צוות רפואי הלובשים בגדי הגנה מפנים גופת אדם שמת מנגיף האבולה בליבריה , נובמבר 2014. AP
צוותים רפואיים בליבריה/AP

אחות ששבה שלשום (ראשון) משליחות בסיירה לאון לעיר גלזגו שבסקוטלנד נדבקה באבולה - כך אישרו הערב גורמים בבריטניה. על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז", החולה טסה לבריטניה דרך שדות התעופה בקזבלנקה ולונדון, בטיסות של חברת "בריטיש איירווייז". היא הועברה לאשפוז בלונדון והושמה בבידוד.

בעבר, עובדי סיוע מארצות הברית, קובה, וספרד נדבקו אף הם בנגיף, לאחר ששהו בסיירה לאון ובגינאה במטרה לסייע במיגור המגפה. הם הוטסו לטיפול במדינותיהם, ומרביתם הבריאו. מדובר במקרה הראשון בבריטניה, וטרם התברר היקף פעילות הרשויות במטרה לאתר בני אדם אחרים עמם היה החולה במגע מאז הגיע לאדמת המדינה.

התפרצות האבולה - עוד בוואלה! חדשות:
בגלל האבולה: סיירה לאון ביטלה את חגיגות חג המולד
המגיפה לא עוצרת: מאות מקרים חדשים של אבולה בשבוע
איש השנה של המגזין טיים: "לוחמי האבולה"

רופאים קובנים בליבריה. רויטרס
צוות רופאים מקובה שהגיע לליבריה/רויטרס

בהצהרה מממשלת סקוטלנד נמסר כי החולה תועבר בהקדם האפשרי ליחידת בידוד בבית החולים "רויאל פרי" שבלונדון. בשל האבחון המוקדם של הנגיף בגופו, הסיכון לאחרים נחשב מינימלי בלבד. כמו כן, ראש הממשלה הסקוטית ניקולה סטורג'ון נפגשה עם ועדת החירום הממשלתית בנושא, ושוחחה עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי מניין החולים שנדבקו בנגיף הקטלני עלה ל-20,081. 7,842 בני אדם מתו מהנגיף, מרביתם הגדול בסיירה לאון, ליבריה וגינאה, שבמערב אפריקה.

המדינה בה התפרצה המגפה באופן החמור ביותר היא סיירה לאון, עם יותר מ-9,200 מקים. אתמול הסתיים עוצר של חמישה ימים בצפון המדינה, בניסיון למנוע את התפשטות האבולה. בסוף השבוע שעבר הודיע בכיר בממשלה האחראי על המאבק בנגיף, כי בשל התפשטות מואצת של המגיפה ייאסרו חגיגות חג המולד והשנה האזרחית החדשה במדינה.

מוקדם יותר החודש, בחר המגזין האמריקני "טיים" לאיש השנה של 2014 את "לוחמי האבולה" – הרופאים והמתנדבים שסייעו להילחם במגיפה. המגזין נימק את בחירתו בכך שהממשלות וארגון הבריאות העולמי לא תפקדו כראוי עם התפשטות הנגיף וכי ארגוני סיוע עולמיים נלחמו באבולה לצדם של הרופאים המקומיים, נהגי האמבולנסים וצוותי הקבורה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נוואה בת ה-9 נלקחת לאמבולנס לאחר שסימנים של נגיף האבולה נמצאו בכפרה סמוך לליבריה, אוקטובר 2014. AP
פינוי ילדה חולה באבולה, ליבריה/AP

בהמשך נכתב כי "האבולה היא מלחמה ואזהרה בעת ובעונה אחת. מערכת הבריאות העולמית לא קרובה להיות חזקה מספיק כדי להגן 'עלינו' מפני מגפה מדבקת. העולם יכול לישון בלילה בזכות קבוצה של גברים ושל נשים שמוכנים לקום ולהילחם. בזכות האומץ והרחמים הבלתי-נדלים, בזכות העובדה שהם קנו זמן עבור הגדלת היכולת להתגונן, בזכות הסיכון, העקשנות, ההקרבה והישועה – לוחמי האבולה הם איש השנה של 'טיים'".

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully