וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש טוען שהפיל מטוס קרב בעיראק ושבה את הטייס

בשלב זה לא ברור אם המטוס שייך לכוחות הקואליציה או לחברת התעופה העיראקית וצבא עיראק טרם הגיב לפרסום. בשבוע שעבר שבו אנשי "המדינה האיסלאמית" טייס ירדני שמטוסו התרסק בסוריה

לוחמי דאעש ליד המטוס הירדני שהתרסק באזור העיר רקה, סוריה, 24 בדצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
לוחם דאעש עם חלקי המטוס שהופל בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

דאעש טוען שהפיל מטוס קרב מצפון לבגדאד ושבה את הטייס - כך דיווחה הלילה (שני) רשת אל-ג'זירה בערבית. בהצהרה רשמית מטעם הארגון נמסר כי יחידות ההגנה האווירית של הארגון הפילו את מטוס הקרב ושבו את הטייס. צבא עיראק לא הגיב לפרסום. בהודעה לא צוין אם המטוס שייך לכוחות הקואליציה או לחברת התעופה העיראקית.

אתמול ביצעו כוחות הקואליציה תקיפות אווירות באזורים שבשליטת דאעש במערב עיראק סמוך לגבול הסורי, ומצפון לעיראק - כך מסרו מקורות ביטחוניים.

עוד על "המדינה האיסאלמית" בוואלה! חדשות:
דאעש: הפלנו מטוס ירדני בצפון סוריה, שבינו את הטייס
משפחת הטייס הירדני פנתה לדאעש: "נהגו בו ברחמים"
סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד

לוחמי דאעש עם טייס ירדני – לכאורה – שלכדו אחרי הפלת מטוס קרב באזור העיר א-רקה. סוריה, דצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש עם הטייס הירדני שנשבה/צילום מסך, טוויטר

ביום רביעי נמסרה הודעה דומה מטעם הארגון שטען כי לוחמיו הצליחו להפיל בשעות הבוקר מטוס קרב של כוחות הקואליציה בצפון סוריה, וכי שבו את הטייס בחיים. עמאן אישרה את הדיווח שלפיו הטייס מאעז אל-כאסאבסה בן ה-26 נפל בשבי, אך צבא ארצות הברית טען כי המטוס לא הופל על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית", אלא התרסק.

ממשלת ירדן פנתה אתמול לשגרירות טורקיה בעמאן, וביקשה סיוע בשחרורו של אל-כאסאבסה – כך נמסר מהרשויות בטורקיה לעיתון "הורייט". משרד החוץ בטורקיה, סוכנות המודיעין הלאומית ורשויות נוספות החלו לאסוף פרטים אודות התקרית, על מנת להודיע לממשל ירדן אם טורקיה תוכל לסייע באיזשהו אופן בהשבת הטייס.

בעבר הפילו מחבלי דאעש כמה מטוסים מיושנים של צבא אסד, אך ככל הנראה לא הצליחו להפיל בפעם הראשונה מטוס של כוחות הקואליציה.

בהודעה שפורסמה ברשתות אל-ג'זירה וסי-אן-אן בערבית לפני ההכחשה האמריקנית, נכתב כי המטוס הופל בעזרת טיל באזור העיר א-רקה, שנקבעה כ"בירת המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully