וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשפחת הרב מאיימים: "בידינו קופסה שחורה שתרעיד את האדמה"

29.12.2014 / 0:12

במשפחתו של הרב המנוח נדהמו מפרסום הקלטת מ-2008, שבה נשמע הרב עובדיה מתבטא בגנות דרעי. בבית הרב הבהירו כי ישנן הקלטות "שמורות בכספת, שאנו מקווים שלא ניאלץ להשתמש בהן"

באדיבות חדשות 2

"הקופסה השחורה האמיתית שמורה עדיין בכספת, ואנחנו מקווים שלא נצטרך חלילה להוציא אותה. אם הדברים יתפרסמו הם יגרמו לרעידת אדמה - אבל המטרה שלנו היא להמשיך לשמור על כבודו של הרב עובדיה", כך אמרו הערב (ראשון) במשפחתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף המנוח, בתגובה לפרסום הקלטה של הרב משנת 2008, כפי שנחשפה מוקדם יותר בחדשות 2, ובה תועד הרב מדבר בגנות יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

בשלב זה איש לא קיבל אחריות על הדלפת הקלטת שהסעירה את המפלגה, אולם ההערכה היא כי ישנם שני "חשודים מידיים". אפשרות אחת היא שמדובר בהדלפה, מכוונת או בלתי מכוונת, מטעם בני משפחתו של הרב שתיעדו שיחות רבות עם הרב כדבר שבשגרה. השניה, כי מדובר בהדלפה של ח"כ אלי ישי שכיהן באותה תקופה כיו"ר ש"ס, או של מי מטעמו. גם במשפחה וגם בסביבת ישי הכחישו כי היו מעורבים בהפצת התיעוד המפתיע לתקשורת. עם זאת, על דבר אחד כל הצדדים מסכימים: היריבות בין ישי, שפרש בקול תרועה מש"ס, ובין דרעי, הייתה הבסיס לפרסום.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הקלטה של הרב יוסף מסעירה את ש"ס: "לא יכול לבגוד בישי"
נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס: "ישי הלך לבית הכיסא"
אלי ישי הציג את "מרן" החדש: "די לאובדן הדרך"

הרב עובדיה יוסף מצביע לכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
"ההקלטה הנגדית תרעיד את האדמה". ישי, דרעי והרב יוסף/טלי מאייר

בהתייחסות ראשונה לסערה, אמרו בני המשפחה לוואלה! חדשות כי הופתעו מהפרסום. "היינו בשוק, בהלם מוחלט. לא היינו רוצים שזה יצא החוצה. הקופסה השחורה האמיתית נעולה ושמורה עדיין בכספת. הקלטת הזו קטנה מאד לעומת החומרים האחרים שיש לנו", הבהירו. עם זאת, הדגישו כי לא יעשו בהם שימוש אלא אם "לא תהיה לנו ברירה".

"אנחנו יודעים מתי הרב ירצה שנשתמש בדברים, ובינתיים אנחנו שומרים על כבודו של אבא", הוסיפו. מתגובה זו לא ניתן להבין מה אותם "חומרים" מכילים, אולם ניתן להסיק שיש בהם כדי להביך את דרעי. עם פרישתו והקמת מפלגת "העם איתנו" מצויה ש"ס בנקודת השפל החמורה ביותר שלה, ובסקרים היא אף מגרדת את אחוז החסימה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אריה דרעי ואלי ישי במליאת הכנסת בעת הדיון על חוק פיזור הכנסת. דוברות הכנסת,
"שוברים את הראש להבין מי הדליף". דרעי וישי/דוברות הכנסת

אחד מבני המשפחה העיד כי כבר ב-2012, בתקופה שבה הוקמה ממשלת אחדות לאומית עם "קדימה" של שאול מופז לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה עיתונאי לבכיר בש"ס וסיפר לו על תוכן הקלטת שראה - זו שפורסמה היום. "לא האמנו שזה מסתובב בחוץ, היום אנחנו מבינים שהוא אכן ראה את הדברים ושזה כבר יצא. אנחנו מנסים לשבור את הראש, לפתור את התעלומה ולהבין מי הוציא אותה, אבל עדיין אין לנו מושג".

"מקווים שלא מסתובבים עוד חומרים"

בני המשפחה התייחסו גם לתוכן הקלטת ואמרו כי למרות הדברים הקשים שנשמעו בה, "אין לערער על חזרת דרעי". לטענתם, "אפשר להבין שהרב לא עשה זאת בשמחה רבה". עוד הוסיפו בני המשפחה: "אנחנו מקווים שאריה דרעי יידע להעביר את זה כמו שצריך. אין לו מה להגיד. אנחנו מקווים שלא מסתובבים עוד חומרים". מדבר אחד התנחמו בני המשפחה: "לפחות יודעים שמי שקיבל את ההחלטות היה הרב עובדיה בעצמו ולא אחרים בסביבתו".

בתקופה שבה צולם הסרטון, אלי ישי כיהן כיו"ר המפלגה, זמן קצר לפני סיום תקופת הקלון שנגזרה על דרעי בעקבות הרשעתו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. פרט לרב עצמו, בביתו נכחו אז גם עוזרו האישי, צבי חקק, בנו הצעיר משה יוסף ואשתו יהודית. משפחתו של הרב נהגה להקליט שיחות עמו, ולא מדובר בהקלטה חריגה - אלא שתוכנה חריג ודרמטי והוא חושף את היחסים המתוחים במפלגה.

מטעמו של יו"ר ש"ס דרעי מיהרו להאשים את ישי באחריות להדלפת הקלטת לתקשורת, ופרסמו הודעה עניינית שאיננה משיבה לדברים הקשים שעלו: "מר ישי רומס את כבודו של מרן אך ורק בשביל שנאה, קנאה ונקמה. הוא מוכיח כי גם בחיי מרן בגד באמון שהרב נתן לו". בסביבתו של דרעי עדיין שוקלים את הצעדים הבאים.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully