וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: משה ליאון הוא הבכיר שנעצר בפרשת השחיתות

28.12.2014 / 20:12

ליאון, המקורב לליברמן ומי שהתמודד לראשות העיר ירושלים, נעצר ונחקר במסגרת הפרשה שבמרכזה חשודה סגנית השר פאינה קירשנבאום בקבלת ונתינת שוחד. הוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

(ליברמן על חקירת בכירי מפלגתו: "מהלך מתוכנן ומתוזמן")

משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים ומקורבו של שר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוא הבכיר שנעצר היום (ראשון) ונחקר בפרשת השחיתות הגדולה - כך הותר הערב לפרסום. ליאון, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר ירושלים, שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. ראש מועצה, החשוד גם הוא בפרשה, שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים.

משה ליאון מסר בתגובה כי הוא נחקר במהלך היום, ושיתף פעולה באופן מלא לכל אורך החקירה. "החוקרים נהגו בו בצורה עניינית והוגנת, ובסוף החקירה הסכים ליאון לבקשת החוקרים למעצר בית", נמסר מדובריו.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום פעם נוספת את מעצרם של איש העסקים ציון זוארץ ושל יו"ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא עד יום חמישי. מעצרו של אלכסנדר גולדשטיין, מנכ"ל של חברת תוכן אינטרנטית בשפה הרוסית, שהייתה אחראית על תכני הפרסום של ישראל ביתנו באינטרנט, הוארך בשלושה ימים. על פי החשד, גולדשטיין קיבל כספים מהמפלגה עבור שטח פרסום אינטרנטי וכן כתבות אוהדות, במסווה של התקשרויות עסקיות. גם מעצרו של אפי פלס גזבר מועצת בנימין הוארך עד יום שלישי. בית המשפט שחרר למעצר בית גם את מנכ"ל מדרשת גולן גבי חמו ואת יו"ר עמותת "מעל הסם" מיכאל צ'צ'בה. מעבר לכך, 18 חשודים עדיין נמצאים במעצר ושמונה נוספים במעצר בית.

עוד בנושא:
פרשת השחיתות: אישיות בכירה עוכבה לחקירה
ליברמן נגד הפרקליטות: "דורש הסברים על הרחבת החקירה"
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה

משה ליאון לפני מסע"ת בה הכריז על מועמדותו לראשות עיריית י-ם. יולי 2013. מור שאולי
נשלח למעצר בית של חמישה ימים. משה ליאון/מור שאולי

מוקדם יותר היום נודע כי קירשנבאום והחשודים שפעלו כמתווכים תחתיה שלשלו לכיסם, על פי החשד, כ-25% מהכספים שהעבירה קירשנבאום לעמותות ולרשויות המקומיות. במהלך הדיון היום בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של כמה מהמעורבים, המכונים בקרב החוקרים "דרג המתווכים", הוצג חוזה שנחתם בין המועצה האזורית תמר לבין אחד ה"מתווכים", איש העסקים ציון זוארץ. מהחוזה עלה כי למועצה האזורית יועברו 1.6 מיליון שקלים מכספי תרומות, ואילו זוארץ יקבל 400 אלף שקלים כדמי תיווך. מעצרו של זוארץ הוארך עד יום חמישי. גם מעצרם של יו"ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא וראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף הוארך עד אותו היום.

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
"עמלת תיווך" גבוהה ביותר. פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

ליברמן התייחס הבוקר לחשדות הכבדים סביב אנשי מפלגתו, ובראשם סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום. "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. "בתקשורת כתוב שאנחנו צפויים לגל מעצרים נוסף, וישנן הדלפות מגמתיות ומכוונות כשהצד השני מנוע מלהגיב. זה מעורר הרבה תהיות ושאלות. עד סוף מערכת הבחירות יהיו מדי יום מעצרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים".

לטענת ליברמן, "מה שצרם לי במיוחד זו התגובה של הפרקליטות בנוגע למשפטו של מני נפתלי (אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שתובע את משפחת נתניהו). ראיתי את סגנית פרקליטת מחוז ירושלים מסבירה שבתקופת הבחירות צריך לנהוג ברגישות ובזהירות ולהימנע מהשפעות פוליטיות. מוזר מאוד שדווקא בנושא של ישראל ביתנו יש לחץ הפוך להרחיב ולהגביר את החקירה. זה נראה כמו איפה ואיפה

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully