וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: קירשנבאום חשודה שגרפה 25% "עמלת תיווך"

28.12.2014 / 16:50

במהלך הדיון בהארכת מעצרם של חלק מהחשודים באחת מתתי הפרשות, עלה כי סגנית השר וה"מתווכים" שלשלו לכיסם סכומי ענק מכספי הציבור שהועברו למועצה האזורית תמר. המשטרה: "מדובר בסכומים לא הגיוניים"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

(צפו - ליברמן על חקירת בכירי מפלגתו: "מהלך מתוכנן ומזומן")

סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום והחשודים שפעלו כמתווכים תחתיה שלשלו לכיסם, על פי החשד, כ-25% מהכספים שהעבירה קירשנבאום לעמותות ולרשויות המקומיות. כך עולה מהדיון היום (ראשון) בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של כמה מהמעורבים, המכונים בקרב החוקרים "דרג המתווכים".

במהלך הדיון היום הוצג חוזה שנחתם בין המועצה האזורית תמר לבין אחד ה"מתווכים", איש העסקים ציון זוארץ. מהחוזה עלה כי למועצה האזורית יועברו 1.6 מיליון שקלים מכספי תרומות, ואילו זוארץ יקבל 400 אלף שקלים כדמי תיווך. מעצרו של זוארץ הוארך עד יום חמישי. גם מעצרם של יו"ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא וראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף הוארך עד אותו היום.

פרשת השחיתות הגדולה - כותרות נוספות:
אבות אכלו בוסר: בני הפוליטיקאים שהסתבכו בחשדות נגד הוריהם
פרשת השחיתות: אישיות בכירה עוכבה לחקירה
ליברמן נגד הפרקליטות: "דורש הסברים על הרחבת החקירה"

בחירות מקומיות- פאינה קירשנבאום בחדר מצב של משרד הפנים בכפר המכבייה עם סגירת הקלפיות, אוקטובר 2013. ניב אהרונסון
"עמלת תיווך" גבוהה ביותר. פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

במשטרה בודקים את טיב החוזה. "זה לא הגיוני שמועצה אזורית תיאלץ לשלם דמי תיווך על תרומות ציבוריות שמגיעות מהקופה הציבורית, כספי מדינה או כספי מפלגה", אמר גורם במשטרה. "לא מדובר פה בעסקה למכירת דירה בין שני אנשים פרטיים – וגם אז דמי התיווך מסתכמים לכל היותר באחוז או שניים, ובוודאי לא ב-25% מסך העסקה. אנחנו בודקים אם הכספים ששולמו כדמי תיווך נועדו להיות מחולקים בין מעורבים שונים".

ראש המועצה האזורית מגילות דב ליטבינוף מובא להארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
גם מעצרו הוארך. דב ליטבינוף/ניב אהרונסון

בית המשפט האריך היום את מעצרם של כמה מהחשודים. בין היתר, הוארך בשלושה ימים מעצרו של אלכסנדר גולדשטיין, מנכ"ל של חברת תוכן אינטרנטית בשפה הרוסית, שהייתה אחראית על תכני הפרסום של ישראל ביתנו באינטרנט. על פי החשד, גולדשטיין קיבל כספים מהמפלגה עבור שטח פרסום אינטרנטי וכן כתבות אוהדות, במסווה של התקשרויות עסקיות.

אלכסנדר גולדשטיין, אחד החשודים בפרשת השחיתות של ישראל בתינו, דצמבר 2014. ניב אהרונסון
אלכסנדר גולדשטיין בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום נודע כי אישיות בכירה המקורבת לשר החוץ אביגדור ליברמן עוכבה לחקירה ביחידה להב 433, במסגרת החשדות נגד עשרות פוליטיקאים, ראשי עמותות ובעלי משרות ציבוריות. לפי שעה, זהות האישיות הבכירה אינה מותרת לפרסום.

ליברמן התייחס הבוקר לחשדות הכבדים סביב אנשי מפלגתו, ובראשם קירשנבאום. "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. "בתקשורת כתוב שאנחנו צפויים לגל מעצרים נוסף, וישנן הדלפות מגמתיות ומכוונות כשהצד השני מנוע מלהגיב. זה מעורר הרבה תהיות ושאלות. עד סוף מערכת הבחירות יהיו מדי יום מעצרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully