וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבורת עם מאות נוסעים עלתה באש בלב ים

28.12.2014 / 10:07

אש פרצה בשעות הבוקר בספינה שעשתה את דרכה מיוון לאיטליה. משלחת חילוץ בינלאומית הכוללת אוניות וכלי טיס נשלחה לסייע בפינוי מאות נוסעים ואנשי הצוות, ונאלצה להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מעבורת ובה 466 איש עלתה באש היום (ראשון) בדרכה מיוון לאיטליה. קפטן הספינה הורה על פינויה ומשלחת חילוץ בינלאומית שנשלחה לסייע בפינוי הנוסעים ואנשי הצוות, הכוללת גם סיוע אווירי, מתמודדת עם תנאי מזג אוויר סוער. "הם ניסו להוריד כמה סירות חילוץ, אבל לא כולם יכולים להגיע לשם. אין תיאום", העיד אחד הנוסעים בשיחה עם תחנת טלוויזיה יוונית. 130 איש כבר פונו, אולם טרם ידוע אם יש הרוגים או אם חלק מהנוסעים נמצאים במים.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
מטוס נוסעים שיצא מאינדונזיה נעלם בדרך לסינגפור
ראש העיר ניו יורק נאם בהלווית השוטר; השוטרים הפנו לו גב
נשיאת ארגנטינה אימצה צעיר יהודי - כדי להצילו מקללה עתיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעבורת הבוערת, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזור שבו טבעה המעבורת

הספינה יצאה מנמל פטרס בצפון-מערב יוון אל עבר נמל העיר אנקונה, הנמצאת לחופי הים האדריאטי. המעבורת החלה להעלות באש בסביבות השעה שש בבוקר. "היה חשוך, החלק התחתון עלה באש. אנחנו על הגשר ויכולים לראות סירה מתקרבת לכיווננו", סיפר אחד הנוסעים על המעבורת בזמן הפינוי. "קיבלנו כמה חליפות הצלה, ואנחנו מנסים להציל את עצמנו".

המעבורת, ששמה Norman Atlantic, עזבה את הנמל ביוון כשעל סיפונה 222 כלי רכב, 411 נוסעים ו-55 אנשי צוות. על פי משמר החופים היווני, בשעות הבוקר המוקדמות, במרחק של כ-81 קילומטרים מצפון-מערב לאי קורפו, נשלח אות מצוקה מהמעבורת לאחר שאש פרצה בסיפון התחתון של הספינה.

במשלחת החילוץ, הכוללת שמונה ספינות וכמה מטוסים, משתתפות הרשויות באיטליה ובאלבניה. הן נאלצות להתמודד עם תנאי מזג אוויר סוער, שפוגעים בסיכויי ההישרדות של הנוסעים, כמו רוחות ערות וטמפרטורות נמוכות. "הספינה כבר פונתה", סיפר גורם רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, 130 איש כבר פונו מסירות ההצלה לאוניית משא שהפליגה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully