וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ארגנטינה אימצה צעיר יהודי - כדי להצילו מקללה עתיקה

כריסטינה קירשנר-פרננדז לקחה תחת חסותה את יאיר טוויל, הבן השביעי במשפחתו, אשר על פי המסורת עתיד להפוך ל"אל לוביסון" - אדם-זאב. הוא זכה למדליית זהב ולמלגת לימודים. "מתוק אמיתי"

נשיאת ארגנטינה אימצה ילד יהודי. מתוך טוויטר, צילום מסך
"רגע קסום". קירשנר עם בני משפחת טוויל/צילום מסך, מתוך טוויטר

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר-פרננדז, אימצה לאחרונה את הצעיר היהודי יאיר טוויל - כדי להציל אותו מקללת אדם הזאב. על פי אגדת העם הרווחת במדינה, הבן השביעי במשפחה הוא "אל לוביסון", יצור אשר הופך בלילות ירח מלא לחיה חזקה במיוחד, אשר יוצאת למסע הרג וטרף, עד ששבה לצורתה האנושית.

הסימנים הראשונים לקללה, כך לפי המסורת, מופיעים ביום השישי הראשון לאחר יום הולדתו ה-13 של הנער, והוא אף עלול להעביר את קללת ה"לוביסון" לאחרים באמצעות נשיכה. האגדה הייתה נפוצה במיוחד במאה ה-19, אז משפחות רבות נטשו או אף רצחו את בנם השביעי.

עוד בוואלה! חדשות:
"כמו ברוסיה": קטטה בבית הנבחרים בגיאורגיה. צפו
הסערה נמשכת: השבתה נוספת של האינטרנט בקוריאה הצפונית
שערורייה בוותיקן: פמיניסטית התפרצה בעירום לכיכר פטרוס

נשיאת ארגנטינה אימצה ילד יהודי. מתוך טוויטר, צילום מסך
קירשנר ובני המשפחה/צילום מסך, מתוך טוויטר

המנהג הוביל למסורת נשיאותית של אימוץ סמלי של אותם ילדים, על מנת להילחם בסטיגמה הדבקה בהם. ב-1973 הנשיא חואן דומינגו פרון עיגן את המסורת בצו נשיאותי, והחיל אותו גם על בנות. כעת, ילדים שביעיים במספר במשפחה זוכים למדליית זהב מהנשיאה, שהופכת גם לסנדקיתם, כמו גם למלגת לימודים מלאה.

עד שנת 2009, המסורת התייחסה לילדים נוצרים בלבד, אולם בשנים האחרונות הוחלט להרחיב זאת גם ליהודים, וטוויל הוא הצעיר היהודי הראשון שמאומץ על ידי הנשיאה קירשנר. בפרסום בחשבון הטוויטר שלה, תיארה הנשיאה את המפגש עם המשפחה כ"רגע קסום". היא הדליקה יחד עם ההורים, שלמה ונחמה טוויל, נרות חנוכה, והוסיפה כי יאיר הוא "מתוק אמיתי".

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully