וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בהשלכת בקבוק התבערה: בני 16 מהכפר עזון

הותר לפרסום: כמה שעות לאחר הפיגוע בשומרון, שבו נפצעה קשה איילה שפירא בת ה-11, עצרו השב"כ וצה"ל שני נערים פלסטינים. השניים הודו בחקירתם במעשה. אמה של איילה: "לאט לאט מעכלים את מה שעבר עלינו"

קרדיט: באדיבות דובר צה"ל

כמה שעות לאחר הפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון בשומרון, עצרו השב"כ וצה"ל שני נערים מהכפר עזון שליד קלקיליה בחשד כי הם אלו שהשליכו את בקבוק התבערה שפצע קשה את איילה שפירא בת ה-11 - כך הותר אמש (שבת) לפרסום.

בחקירתם הודו שני הנערים, בני 16, כי יצאו ביום חמישי אחר הצהריים מעזון לכיוון הכביש המוליך ממעלה שומרון ליישוב אל מתן, במטרה להשליך בקבוק תבערה לעבר כלי רכב. השניים המתינו בצד הדרך, הבחינו בכלי רכב הנעים על הציר, הדליקו את בקבוק התבערה והשליכו אותו לעבר אחת המכוניות, אשר נפגעה והתקלחה. לאחר מכן, נמלטו השניים חזרה לכפר עזון - נעצרו.

כוחות מד"א שהוזעקו למקום האירוע מצאו בו את איילה ואת אביה אבנר, בן 45. מצבה של איילה הוגדר קשה, ונמסר כי היא סובלת מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה, בעיקר בפניה ובפלג גופה העליון. אביה נפצע באורח קל.

פיגוע בשומרון || כותרות נוספות:
הפיגוע בשומרון: בת ה-11 נותחה לראשונה, מצבה עדיין קשה
שיפור קל במצב הילדה שנפצעה מבקבוק תבערה בשומרון
בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב בשומרון; חשש לחיי בת 11

פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014. יאיר שהם סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
הנערים הודו בחקירתם בביצוע המעשה. זירת הפיגוע, יום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שהם סוכנות תצפית

מוקדם יותר אתמול מסר ד"ר איתי פסח, רופא בכיר בבית החולים לילדים שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, כי איילה נותחה במהלך סוף השבוע. עם זאת, מצבה מוסיף להיות קשה ועדיין קיים חשש לחייה. "הילדה הובאה לכאן שלשום, כשהיא סובלת מכוויות נרחבות, וטופלה בשעות הראשונות במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. בהמשך היא עברה ניתוח ראשון מתוך סדרה של ניתוחים, לצורך טיפול בכוויות שמהן היא סובלת וכן לאבטחת נתיבי האוויר שלה", אמר ד"ר פסח.

"הניתוח עבר בהצלחה, אבל היא עדיין בסכנת חיים, אם כי מצבה השתפר יחסית למצב שבו היא הגיעה. הלילה היא תמשיך להיות מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ, וכך גם בימים הקרובים. מחכה לה עוד סדרה ארוכה של טיפולים וניתוחים גם בשבועות הקרובים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נותחה, אך עדיין נשקפת סכנה לחייה. איילה שפירא בת ה-11/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמה של איילה, רות, נשארה במהלך סוף השבוע ליד מיטתה של בתה. "אנחנו לאט לאט מעכלים את מה שעבר עלינו", אמרה היום. "אנחנו מבקשים מכולם להמשיך להתפלל לשלומה של איילה. אנחנו מאוד מוקפים, מקבלים המון תמיכה מכל הכיוונים. עם ישראל מתגלה בתפארתו ממש מדהים".

"אנחנו דואגים מאוד מאוד אבל מרשים לעצמנו להיות אופטימיים",המשיכה. "אנחנו מקווים שתהיה התקדמות במצב. אנחנו בשאיפה להגיע לביתנו עם ילדה בריאה לבת מצווה שלה".

"יש מלחמה כוללת"

שר הביטחון, משה יעלון, הגיע שלשום לבית החולים כדי לעדכן את ההורים על מעצר החשודים בביצוע הפיגוע. אביה של רות, אבנר, הטיח בו את ביקורתו על התנהלות המדינה והצבא במיגור תופעות פיגועי הדקירה והשלכת בקבוקי התבערה בגדה. "אמרנו לו שלצערנו מתייחסים לכל אירוע שכזה באופן נקודתי, אין הסתכלות כוללת", אמר אבנר.

"למעשה מאז 'צוק איתן' יש מלחמה, בדרום זה טילים ואצלנו בשומרון זה דברים אחרים. יש כל הזמן פיגועים וניסיונות פיגוע. יש מלחמה כוללת. התפיסה היא שאלו אירועים בודדים פשוט לא תואמת את המצב הנוכחי". לדבריו, "אנחנו צריכים להגיב אליהם בהתאם - כאל חיילים ולא כאל ילדים בני 18. אנחנו מקווים שהדברים האלה יטופלו לפני שהוא יצטרך להגיד שוב טעיתי. עדיף לא לטעות".

(עדכון ראשון: 18:56)

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully