וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: "חיסלנו את מתכנן הטבח בבית הספר"

בכיר בארגון טליבאן נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון בעיירה הסמוכה לעיר פשוואר, שבה אירע הפיגוע הקטלני שגבה את חייהם של כ-150 איש. "היה טרוריסט פחדן שגרם לאבידות רבות בקרב כוחות הביטחון"

היום שאחרי הפיגוע בפשוואר, פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. רויטרס
חייל מסייר בבית הספר שבו אירע טבח, יום אחרי הפיגוע/רויטרס

כוחות הביטחון של פקיסטן הרגו מפקד בארגון טליבאן שתכנן את הטבח בבית הספר בפשוואר לפני כשבועיים - כך מסרו אתמול (שישי) גורמים במדינה. המפקד, שכונה בשם "סדאם" בלבד, נהרג הלילה בחילופי אש עם כוחות הביטחון בעיירה ג'רמוד, הסמוכה לעיר שבה אירע הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות המדינה שבו נהרגו כ-150 בני אדם.

"המפקד סדאם היה טרוריסט פחדן, שנהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון בעיירה ג'רמוד", מסר שאהב עלי שאה, פקיד בכיר במנהל הציבורי באזור, במסיבת עיתונאים מיוחדת. "שישה מחבלים נוספים נפצעו ונעצרו". הוא הוסיף כי סדאם ככל הנראה תכנן המתקפה, על בית הספר על אף שמידת המעורבות שלו עדיין לא ברורה. "הרשויות חוקרות את הטרוריסטים הפצועים", הוסיף שאה.

עוד על מתקפת טליבאן בבית הספר
פקיסטן נכנעת ללחץ הציבורי: "500 אסירים יוצאו להורג"
"מטרה נוחה": טליבאן תקף יותר מאלף בתי ספר בפקיסטן

ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף – נובמבר 2014. GettyImages
הגביר את המלחמה בטרור. ראש הממשלה נוואז שריף/GettyImages

הוא תיאר את סדאם כמפקד בכיר בארגון טליבאן בפקיסטן והוסיף כי הוא עמד מאחורי כמה פיגועים נוספים. לדבריו, סדאם ואנשיו היו מעורבים במתקפות שאירעו לאחרונה נגד כוחות הביטחון שגרמו לאבדות כבדות בשורותיהם.

מאז הפיגוע בבית הספר הצבאי בפשוור, הגבירה פקיסטן את מלחמתה בארגון הסוני הקיצוני. ראש הממשלה נוואז שריף הודיע על הקמת בתי משפט צבאיים שיישפטו פעילי טרור במטרה לזרז את ההליך המשפטי. כמו כן, ביטל שריף את השעיית עונש המוות במדינה ועתה ניתן להוציא להורג אנשים שהורשעו בטרור. מאז ביטול ההחלטה בתחילת השבוע, הוצאו להורג שישה אנשים וגורמים במדינה מסרו כי השלטונות מתכננים להוציא להורג עוד 500 חמושים בשבועות הקרובים.

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully