וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אסיר עולם סחט דמי חסות מחברת בנייה מתוך הכלא

26.12.2014 / 14:28

על פי החשד, מישל ז'אנו, שהורשע ברצח נערה ב-2003, איים יחד עם מתווך קרקעות על בעלי חברת בנייה שחייבת לו לטענתו 1.5 מיליון שקל. בקרוב צפויים כתבי אישום נגד השניים

ערעור בזיכוי רוצחיה של שקד שלחוב, דצמבר 2010. עומר מירון
מישל ז'אנו/עומר מירון

מישל ז'אנו, הנושא מאסר עולם בגין הרצח של הנערה שקד שלחוב ב-2003, נעצר לאחרונה בחשד שיחד עם אדם נוסף, מתווך קרקעות מאזור המרכז, איים על הנהלת חברת בנייה וסחט אותה. אתמול (חמישי) הוגשה נגד השניים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום בגין סחיטת דמי חסות.

לפני כחודש הגיש מנכ"ל חברת הבנייה תלונה ליחידה המרכזית של מרחב נגב במחוז הדרום במשטרה על האיומים שספג מצד ז'אנו. מהתלונה עלה כי הוא יצר עמו קשר וטען כי יש לחברה חוב של 1.5 מיליון שקלים למתווך הקרקעות, וכי החוב הועבר אליו. מחקירת הימ"ר עלה כי מתווך הקרקעות תיווך עבור חברת הבנייה רכישה של קרקע בשווי מיליוני שקלים באזור המרכז, וקיבל את התמורה שעליה סיכמו מראש. עם זאת, בהמשך סבר המתווך כי מגיע לו תשלום נוסף על שיווק הדירות שנבנו על הקרקע. חברת הבנייה סירבה לשלום סכום נוסף על זה שסוכם ושולם.

המתווך, שסבר שיקבל סכום נוסף מחברת הבנייה, מסר בינתיים צ'קים שנותרו ללא כיסוי, ומשאלה חזרו הועבר החוב אל השוק האפור. אסיר הקשור לאחת החברות שלהן חייב המתווך כסף התקשר אליו כדי לגבות ממנו את החוב, אך זה הסביר לו שהסתבך כלכלית בשל הכסף שחייבת לו לכאורה חברת הבנייה. האסיר הפנה אותו לז'אנו, וזה הציע לגבות עבורו את החוב בתמורה לעמלה. בהמשך, על פי החשד, יצר ז'אנו קשר עם בעלי חברת הבנייה ודרש לכאורה את הכסף באיום עליהם ועל בני משפחותיהם.

בתום חקירה שנערכה במישור הסמוי והגלוי, נעצרו השניים לפני כשבועיים. מעצרם הוארך עד ליום ראשון הקרוב, והפרקליטות הגישה בקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מפקד ימ"ר נגב, סנ"צ עזרא אלישר, מסר כי מדובר במסכת קשה של סחיטת דמי חסות ואיומים כלפי חברת הבנייה. "אנו רואים בחומרה מקרה שבו אזרח לוקח את החוק לידיו לאחר שלתפיסתו לא קיבל את התמורה שלה ציפה, ורקם קשרים עם גורמים עבריינים במטרה שיסייעו בידו להשיג כספים תוך סחיטת החברה", הוסיף סנ"צ אלישר.

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

עוד ידיעות משפט ופלילים:
פצועה קשה מדקירות במג'דל שמס; בעלה עוכב לחקירה
בן 20 נעצר בחשד שאנס 10 נערות מתחת לגיל 14
חשד: שני פועלים שיפצו מרפאה - וגנבו מאות שיני זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully