וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטה בסין אסרה על סטודנטים לחגוג את חג המולד

ברחבי הקמפוס נתלו כרזות שבהן הם נקראו "להתנגד לחגי הקיטש המערביים" ונכפה עליהם לצפות בסרטי תעמולה של המפלגה הקומוניסטית. במחוז אחר במזרח המדינה נאסר לציין את החג בבתי ספר ובגני ילדים

חג המולד בסין דצמבר 2014. AP
מיסת חג המולד בכנסיה בסין, השבוע/AP

אוניברסיטה בצפון-מזרח סין אסרה על סטודנטים לחגוג את חג המולד, או כפי שהיא כינתה אותו: "חגיגות 'קיטש' נוכריות שאינן הולמות את המסורת של המדינה". במקום זאת, כפתה האוניברסיטה על התלמידים לצפות בסרטי תעמולה שמהללים את המפלגה הקומוניסטית, כפי שפרסם אתמול (חמישי) "הטלגרף".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות:
חג המולד ב"מדינה האיסלאמית": "כמו בית קברות"
עשרות אלפים חגגו את חג המולד בבית לחם: "די לטרור"
חשד להצתה בשוודיה: חמישה נפצעו בשריפה במסגד

חג המולד בסין דצמבר 2014. AP
"הם חושבים שהחגים שלהם יותר אלגנטיים משלנו"/AP

ב"קולג' המודרני של אוניברסיטת 'צפון-מזרח'" בעיר שיאן, בירת מחוז שאאנשי שבמרכז המדינה, נתלו כרזות מטעם ההנהלה ברחבי הקמפוס, שבהן נכתב: "שאפו להיות בניה ובנותיה יוצאי הדופן של סין, התנגדו לחגי הקיטש המערביים והיכנעו להתפשטות התרבות המערבית". סטודנט אף סיפר שנאמר לו ולחבריו שיוטל עליהם עונש אם הם לא ישתתפו בהקרנת החובה של סרטי תעמולה במשך שלוש שעות. סטודנטים נוספים דיווחו שאחד הסרטים היה על הפילוסוף הסיני קונפוציוס ואחרים דיווחו כי מרצים עמדו על המשמר ומנעו מתלמידים לצאת מהאולם בזמן ההקרנה. "אנחנו לא יכולים לעשות כלום לגבי זה. אנחנו לא יכולים לברוח", אמר אחד הסטודנטים.

בנוסף, בלוג רשמי ששייך לאחת האספות של המפלגה הקומוניסטית באוניברסיטה, קרא לסטודנטים "לא להתחנף לזרים" ולהעניק יותר תשומת לב לחגים של סין, כמו למשל פסטיבל האביב. "בשנים האחרונות יותר ויותר סינים החלו לייחס חשיבות לחגים מערביים", נכתב בבלוג. "בעיניהם, המערב יותר מפותח מסין, והם חושבים שהחגים שלהם יותר אלגנטיים משלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חג המולד בסין דצמבר 2014. AP
"תפסיקו להתחנף לזרים"/AP

חג המולד הוא לא מועד מסורתי במדינה האתיאיסטית, אך הפופולריות שלו עלתה בשנים האחרונות, בעיקר באזורים עירוניים שבהם נראים הרבה צעירים חוגגים את החג באופן מסורתי בקניית מתנות ובקישוט בתיהם.

במחוז אחר במזרח המדינה אסרו השלטונות בעיר וונזו לציין את החג בבתי ספר ובגני ילדים. פקחים מטעם העירייה יאכפו את ההוראה. "החוקים אמורים לפעול נגד 'האובססיה' לחגים המערביים על חשבון החגים הסיניים, כך מסר בכיר במשרד החינוך בעיר לסוכנות הידיעות הסיניית "שינחואה".

על פי הערכות, ישנם 20 מיליון נוצרים בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully