וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בגבול עזה: הצלף עקב אחרי הכוח במשך שעות

26.12.2014 / 0:00

מחקירת האירוע שבו נפצע קשה לוחם צה"ל, עולה כי המחבל ניצל שניות שבמהלכן החייל מגדוד הסיור הבדואי היה ללא השכפ"ץ משום שביקש להסיר את המעיל שלבש. "יש ניסיון לעמעם את הפער שהתגלה באבטחת הכוח"

צילום: בני בן-סימון, שי שמואלי, שי מכלוף, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

הירי בגבול עזה: החקירה בעקבות המקרה אתמול בדרום הרצועה, שבמהלכו נורה ונפצע קשה חייל צה"ל בגדוד הסיור הבדואי - העלתה כי הצלף הפלסטיני עקב במשך שעות אחרי החיילים, שאבטחו את העבודות על הגדר באזור קיבוץ ניר עוז. עוד התברר כי המחבל ניצל שניות ספורות שבמהלכן היה החייל ללא שכפ"ץ, וזאת משום שהוריד את המעיל.

לוחמים המשרתים בחטיבה הדרומית ברצועת עזה סיפרו אתמול (חמישי) כי הכוח שאבטח את העבודות החל את המשימה סמוך לשעה 06:30 בבוקר. בשל הקור, לבשו הלוחמים ביגוד מחמם ומיגון מתאים. אחרי שהתחמם, סמוך לשעה 11:15 ביקש אחד מהלוחמים להסיר את המיגון כדי להוריד שכבות ביגוד מחמם - והוא קיבל לכך אישור. בעודו עושה כן הוא נפגע בפלג גופו עליון מהירי של המחבל הפלסטיני.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! חדשות
יעלון על תקרית הירי בדרום: "איננו מעוניינים בהסלמה"
ההסלמה שעלולה לדרדר את ישראל וחמאס לעימות צבאי
תקרית הירי ברצועת עזה: חייל נפצע באורח קשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצוע לבית החולים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל, כך מעריכים בצבא, הסתתר בקו הבתים הראשון במרחב חאן יונס - מרחק מאות מטרים מהגבול. "הצלף שפגע בלוחם עקב אחרי הכוח במשך שעות מבלי שיבחינו בו", אמרו בחטיבה הדרומית, "הירי בוצע בדיוק ברגע שבו החליף הלוחם את הבגדים". גורמים נוספים טענו, "יש ניסיון לעמעם את הפער שהתגלה באבטחת הכוח. אי אפשר להגיד שיש שאננות בשטח, אבל אפשר לעשות יותר כדי למנוע אירועים כאלה. הלוחם יכול היה למות במקום".

אחד הגורמים אמר כי צה"ל מפעיל מערך תצפיות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאתר תנועות חשודות בשטח הפלסטיני ומשום שאלה לא זיהו את הצלף, תיבחן גם התנהלות התצפיות במרחב וגם היערכות הכוח.

במערכת הביטחון מתעקשים לציין כי חמאס לא מעוניין בהסלמה ולא רוצה לדרדר את המצב הביטחוני מול ישראל. עם זאת, פעיליו ככל הנראה רצו לנקום על תקיפת חיל האוויר ועל חיסול מפקד התצפיות מהזרוע הצבאית של חמאס במרחב חאן יונס.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 25.12.14, 00:00)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיילים באזור אירוע הירי סמוך לגדר המערכת בעזה, דצמבר 2014. שי מכלוף
אזור התקרית, אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully