וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שטרית פורש: "הייתה זכות גדולה לשרת את העם"

25.12.2014 / 14:18

חבר מפלגת התנועה הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. זאת לאחר שהבין כי לא יזכה למקום ריאלי ברשימה המשותפת של המפלגה עם העבודה. "מתפלל שהמשמרות הבאות יביאו את המדינה לחוף מבטחים ולשלום"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) הודיע היום (חמישי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים. שטרית, שמסר את הצהרתו בבית העיתונאים בתל אביב, מצטרף בכך לשלושה חברים נוספים במפלגת התנועה – עמרם מצנע, אלעזר שטרן ודוד צור – שהכריזו כי לא יתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת. זאת, לאחר שהבינו כי לא יזכו למקום ריאלי ברשימה המשותפת של התנועה ושל העבודה.

"לא עשיתי שום דבר אחר ב-40 השנים האחרונות חוץ מהעבודה הציבורית", אמר ח"כ שטרית, שנכנס לראשונה לכנסת בשנת 1981 בתור חבר במפלגת הליכוד. "אני מבקש לומר תודה לחבריי לדרך, לראשי הממשלות שבהן כיהנתי, לעובדי המדינה שעמם עבדתי". לדבריו, "זאת הייתה זכות גדולה לשרת את המדינה ואת העם. אני מתפלל שהמשמרות הבאות יביאו את המדינה לחוף מבטחים ולשלום, יפעלו למען חברה צודקת ושוויונית יותר ובעיקר - איכותית יותר".

עוד על בחירות 2015
יחד או לחוד: האיחוד בין המפלגות הערביות עדיין תקוע
אלי אלאלוף מצטרף לכחלון: "נצמצם פערים חברתיים"
גז, מילקי ומע"מ אפס: מי באמת דואג לנו בכנסת?

מאיר שטרית פורש מהחיים הפוליטיים. צילום מסך, טל אנגלנדר
"מבקש לומר תודה לחבריי לדרך". ח"כ מאיר שטרית, היום/טל אנגלנדר, צילום מסך

שטרית התחיל את דרכו כאיש ציבור עוד בשנות ה-70. בשנת 1974 הוא נבחר לראשות המועצה המקומית יבנה, שכעבור יותר מעשור קיבלה מעמד של עיר. במקביל לכהונתו כראש העיר הצעיר ביותר אי פעם, הוא היה חבר כנסת מטעם הליכוד בין 1981 ל-1988. הוא לקח הפסקה מהכנסת למשך ארבע שנים, שבמהלכן כיהן כגזבר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית.

בשנת 1992 חזר שטרית לכנסת ולמפלגת הליכוד וב-1996 מונה ליו"ר הקואליציה, שבראשה עמד בנימין נתניהו. בתחילת 1999 הוא מונה לשר האוצר במקום יעקב נאמן, והחזיק בתפקיד במשך ארבעה חודשים עד לנפילת ממשלת נתניהו. לאחר שנתניהו הפסיד לאהוד ברק בבחירות לראשות הממשלה, התמודד שטרית על ראשות הליכוד מול אריאל שרון ואהוד אולמרט, שבמהלכן הפסיד לשרון. בממשלת שרון הראשונה הוא מונה לשר המשפטים ולאחר בחירות 2003 הוא כיהן כשר במשרד האוצר שבראשו עמד נתניהו. שנה לאחר מכן התפטר מתפקידו ומונה לשר התחבורה במקומו של אביגדור ליברמן, שפוטר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאיר שטרית יוצא מביתו ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. דרור עינב
הפסיד בסיבוב השני. שטרית ביום הבחירות לנשיאות המדינה, בחודש יוני/דרור עינב

שטרית עבר למפלגת קדימה עם הקמתה בנובמבר 2005. אחרי התפטרות שרי הליכוד, מונה לתפקיד שר החינוך בממשלת המעבר עד לבחירות. אהוד אולמרט מינה אותו לשר הבינוי והשיכון והוא גם היה ממונה על הפיקוח על השירותים החשאיים. בהמשך הקדנציה עבר שטרית למשרד הפנים. בכנסת ה-18 כיהן שטרת כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ובראשית דצמבר 2012 התפלג ממפלגת קדימה עם שישה ח"כים נוספים, ויחד אתם הצטרף למפלגת התנועה, שבה שובץ במקום החמישי ברשימת המועמדים לכנסת.

כמו כן, ניסה שטרית להיבחר לתפקיד נשיא המדינה. בסיבוב הראשון של הבחירות שהתקיים בחודש יוני קיבל 31 קולות, אך בסיבוב השני הפסיד לראובן ריבלין, שזכה ב-63 קולות לעומת 53 קולות שקיבל שטרית.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully