וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה

25.12.2014 / 11:05

במשטרה שרטטו את צינור העברת הכספים בכל אחת מ-15 תתי-הפרשות. בראש כל פירמידה עומדת סגנית שר הפנים שעל פי החשד קיבלה כסף מהעמותות לחשבונותיה הפרטיים. הבוקר נעצרה גם העוזרת שלה

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר חשיפת פרשת השחיתות הגדולה שבמסגרתה נחקרה גם פאינה קירשנבאום, נראה כי סגנית שר הפנים מישראל ביתנו היא הבורג המרכזי בפרשה. לוואלה! חדשות נודע היום (חמישי) כי במשטרה שרטטו "פירמידה" לכל אחת מ-15 תתי-הפרשות. לפי השרטוטים, קירשנבאום עומדת בראש כל פירמידה כמי שעל פי החשד קיבלה את הכספים לחשבונות הבנק שלה. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד.

עוד על פרשת השחיתות הגדולה:
חשד לפרשת שחיתות חמורה: פאינה קירשנבאום ואנשי ציבור נחקרים
מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום
פרשת השחיתות הגדולה: הוארך מעצרו של סטס מיסז'ניקוב

חברת הכנסת פאינה קירשנבאום במכון לחקר הדמוקרטיה בפנל שוויון בנטל, יוני 2012. עומר מירון
חשודה בקבלת ובמתן שוחד. סגנית השר פאינה קירשנבאום/עומר מירון

כך, למשל, בפרשת עמותת "איילים". גם בראש ה"פירמידה" של פרשה זו, עומדת קירשנבאום. מתחתיה, ניצב ראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי. על פי החשד, גודובסקי פעל כ"מאעכר". הוא יצר קשר עם העמותה, העביר לה כספים ובהמשך קיבל חלק מכספי הציבור שהשתלשלו לקופתה של קירשנבאום. בשלב הבא נמצא יו"ר העמותה, מתן דהן. על פי החשד, הוא זה שקיבל סכומים עצומים של כסף מידי המשרד של קירשנבאום - והעביר אותם חזרה. עוד נחשד כי בחלק מהפרשות, גם ילדיה של סגנית שר הפנים, תמיר ורנית, שנחקרו אתמול, היו אלה שהפקידו את כספי המדינה בחשובות העמותות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פירמידת השחיתות. ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
פירמידת השחיתות/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון

חקירת הפרשה התנהלה באופן סמוי במשך כשנה. במהלך החקירה, גייסה המשטרה עדי מדינה וביצעה האזנות סתר. ביום שלישי, עם חרושת השמועות ברשתות החברתיות ועוד בטרם ביצוע המעצרים, החלו במשטרה לעקוב אחר תנועות החשודים. ההערכה הייתה כי המעורבים המרכזיים בפרשה כבר יודעים כי מתנהלת חקירה סמויה ולכן החליטו במשטרה על יציאה לחקירה גלויה. לדברי המשטרה, חלק מהחשודים שהבינו שהם תחת חקירה, הספיקו לבצע עבירות של שיבוש הליכי חקירה. עם זאת, מדובר בשיבוש שיכול לסייע לחקירה ולא לגרום לה נזק.

הבוקר נעצרו כמה חשודים נוספים, בהם גם העוזרת של קירשנבאום. בימים הקרובים צפויה המשטרה לצאת לגל מעצרים נוסף של חשודים. קירשנבאום עצמה, שנחקרה אתמול במשך שעות, תצטרך להמשיך ולתת הסברים על כל אחת ואחת מן הפרשיות בנפרד - וביחד.

רנית קירשנבאום, בתה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, בהארכת מעצר, דצמבר 2014. ניב אהרונסון
רנית קירשנבאום אתמול בבית המשפט/ניב אהרונסון

אמש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם של חלק מהחשודים ושחרר למעצר בית חלק אחר מהם. בין החשודים גם שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב שמעצרו הוארך בתשעה ימים. מעצרה של בתה של קירשנבאום, רנית, הוארך בארבעה ימים, וזאת לאחר שהשופט קבע כי קיים יסוד סביר ששחרורה יוביל לשיבוש מהלכי חקירה.

חשוד מרכזי נוסף בפרשה, כפי שהותר לפרסום, הוא יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל. בית המשפט שלח את קופל, החשוד במתן שוחד וקבלת דבר במרמה, למעצר בית של עשרה ימים. עוד הוחלט להרחיק את קופל מאיגוד הכדורסל למשך 60 יום. נוסף על קופל, נחקר במסגרת הפרשה גם יו"ר איגוד הכדוריד בהווה, דורון שמחי. גם שמחי, החשוד בקבלת כספים במרמה מכספי מפלגת ישראל ביתנו, נשלח למעצר בית של עשרה ימים ונאסר עליו להתקרב למשרדי האיגוד.

מעמותת איילים נמסר: "עמותת איילים נתמכת על ידי ממשלת ישראל במספר פרויקטים חברתיים חשובים המקדמים את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית של צעירים בנגב ובגליל, לרבות כפרי הסטודנטים, התנדבות בקהילה ופרויקט דיור להשכרה. יו"ר העמותה, מתן דהן, נעצר אתמול לטובת הבהרות מסוימות הנוגעות לפעילות זו. נבהיר כי על פי הידוע לנו, החשדות לא נוגעים לליבת הפעילות של הארגון ולא קשורה כלל לפרויקטי הדיור וכפרי הסטודנטים, אלא לתקציב ממשלתי הנוגע לפעילותינו בתחום קידום הצעירים.

"כמו כן, שעל פי הידוע לנו, אין שום חשד על טובת הנאה אישית למי מאנשי איילים. כמובן שאנו סמוכים ובטוחים כי דהן, פעל ביושרה והוא נקי כפיים לחלוטין. נציין גם כי העמותה פועלת בשקיפות ציבורית ונתונה לביקורת מסודרת ומתמידה על ידי כל הגורמים המוסמכים".

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצרו, אתמול/ניב אהרונסון
דורון שמחי יושב ראש איגוד הכדור יד מובא להארכת מעצר בפרשת השחיתות במשרד הפנים, ביהמ"ש השלום ראשון לציון. ניב אהרונסון
יו"ר איגוד הכדוריד דורון שמחי בבית המשפט/ניב אהרונסון
נציג בית"ר ירושלים בבית הדין אבנר קופל עם יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס. ברני ארדוב
אבנר קופל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully