וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום

24.12.2014 / 17:34

על פי החשד, סגנית השר העבירה כספי מסים דרך תקציב המדינה למועצות אזוריות ולעמותות תמורת שוחד ומינוי מקורבים. יו"ר מטה ישראל ביתנו, דוד גודובסקי, חשוד כי סייע לה ליצור את הקשרים עם הבכירים

צילום: יותם רונן, עומר מירון, דוד קורן; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים – כך חושדת המשטרה במסגרת הפרשה שהותרה הבוקר (רביעי) לפרסום. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים, וטובות הנאה שונות. במסגרת החקירה, גייסה הפרקליטות עדי מדינה.

ביחידה להב 433 עיכבו לחקירה את קירשנבאום יחד עם שר לשעבר ממפלגתה, ישראל ביתנו, שכבר הספיקה להוציא הודעה שלפיה המעצרים נועדו לפגוע במפלגה בבחירות. כמו כן, נעצרו כ-30 בני אדם שחשודים שהיו חלק ממעגל הכספים הזה. ביחידה החוקרת מעריכים כי קירשנבאום הייתה החוט המקשר בין כלל הגורמים בכל הפרשות. לדברי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, סגנית השר היא זו שפעלה לאגד סביבה את כל נבחרי הציבור, במטרה לשלשל כספים מהעמותות השונות לכיסה.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
תקרית בגבול הרצועה: צלפים ירו על צה"ל, הכוח השיב אש
חשד לפרשת שחיתות חמורה: פאינה קירשנבאום ואנשי ציבור נחקרים
לפיד: "חמאס יחזור לירות כי נתניהו פוחד מבנט"

ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
מנגנון משומן של תזרים מזומנים. קירשנבאום/ניב אהרונסון

על פי החשד, קירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

לפי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ואף לעתים בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סגנית השר המואשמת בפרשת שוחד בדרך לחקירה, דצמבר 2014. יותם רונן, צילום מסך
קירשנבאום בדרכה לחקירה, היום/צילום מסך, יותם רונן

במשטרה בודקים גם את החשד לפיו קירשנבאום הביאה למינוייה של בתה בהתאחדות למגדלי בקר, עקב היכרות פוליטית שלה עם הנוגעים בדבר. כמו כן, החוקרים בודקים גם אם במסגרת תפקידה במשרד הפנים, נתנה קירשנבאום אשרות ודרכונים לבעלי אינטרסים שלא היו אמורים לקבלם על פי חוק.

לפי שעה, הדמות הבכירה ביותר שקשורה לפרשה היא ח"כ פאינה קירשנבאום. עם זאת, לא מן הנמנע כי גם שר הפנים לשעבר גדעון סער יידרש למסור עדות, אף על פי שהראיות שיש בידי המשטרה אינן מצביעות כלל על מעורבותו של סער.

הפרשה החלה לפני שנה, כשהמשטרה קיבלה מידע מודיעיני לגבי הפרשה והמעורבים בה. החוקרים זיהו בדפוסי הפעילות בני אדם שפעלו לכיסויים ולהסתרתם, על מנת שיוכלו להמשיך ולפעול מתחת לרדאר. לקראת חשיפתה של הפרשה, החוקרים כבר זיהו בסך הכל 15 תת-פרשיות במועצות המקומיות ובעמותות ציבוריות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully