וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין החשוד בגיוס קולות ברמת גן: שלום ימיני

23.12.2014 / 11:27

ימיני חשוד שבתמורה לשירותיו הובטחו לו עבודות בעירייה לאחר בחירתו של ראש העיר ישראל זינגר. בשבוע שעבר עיכבה המשטרה לחקירה יותר מ-20 בעלי תפקידים בעירייה, ובהם זינגר עצמו. מסביבת ימיני נמסר: "הכול שקרים"

שלום ימיני במשפטם של שי סימון ושלום ימיני דורסי מיטל אהרונסון- מרץ 2010. אורי לנץ
נחקר בשבוע שעבר. ימיני/אורי לנץ

שלום ימיני, שהשתייך בעבר לארגון הפשע של ריקו שירזי וישב בכלא בגין דריסתה של מיטל אהרונסון, הוא העבריין הבכיר שחשוד בסיוע לראש עיריית רמת גן הנחשד בפלילים, ישראל זינגר, בגיוס קולות בבחירות המקומיות. ימיני נחקר בשבוע שעבר בחשד לקבלת תמורה כספית בגין שירותיו מעיריית רמת גן. על פי חשד המשטרה, ימיני, יחד עם אחיו דניאל וכמה אנשים נוספים, תמכו בזינגר במהלך קמפיין הבחירות, לאחר שהובטחו להם עבודות בתוך עיריית רמת גן לאחר בחירתו של זינגר.

המשטרה מעריכה כי לאחר שריצה 2.5 שנות מאסר בגין דריסתה למוות של מיטל אהרונסון והשתחרר, התחבר ימיני לקמפיין שקורא "להמליך" את זינגר לראשות העירייה. במסגרת זו, הוא אף גייס שורה של פעילים מטעמו על מנת לגרום לזכייתו של זינגר.

לאחר הזכייה של זינגר, לא קיבל ימיני עבודה בעירייה באופן מיידי, אולם לפי חשד המשטרה, בשלב מסוים, החל לקבל תמורה כספית מהחברה העירונית "מפעלי בית עמנואל", המפעילה חוגים, קייטנות ומועדוניות, בתמורה לעבודות מסוימות.

בסביבתו של ימיני מסרו בתגובה לדברים: "הוא התחיל לעבוד בבית עמנואל לפני הבחירות, בספטמבר 2013, ומעולם לא נפגש עם זינגר. הוא עשה פעם אחת חוג בית בשבילו, וזהו. אין לו קשר אליו. המשטרה ניזונה משמועות. כל החקירה הזו היא המצאה אחת גדולה. זה הכול שקרים".

לקריאה נוספת:
שלום ימיני שהפקיר למוות את מיטל אהרונסון יצא לחופשי
בשל החקירה: ישראל זינגר מבקש לעכב הליך אזרחי נגדו
הרישום שחושף: ניר קיבל מהעירייה פרויקטים בעשרות אלפים

ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן מובא להארכת מעצר בבית המשפט ראשון לציון. דרור עינב
הורחק מהעירייה ל-15 ימים. זינגר/דרור עינב

בשבוע שעבר, בתום חקירה סמויה וממושכת של יחידת להב 433, עיכבה המשטרה לחקירה יותר מ-20 עובדים בעירייה בחשד לביצוע עבירות של שוחד, שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. אנשי יחידת להב 433 ערכו חיפושים במשרדי העירייה, בבתי החשודים ובמשרדיהם.

אחד החשודים המרכזיים הוא ראש העיר זינגר עצמו, שלו מיוחסות עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים.

חשוד מרכזי נוסף בפרשה הוא איש הפרסום נמרוד ניר - בנה מנישואים קודמים של אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום ובנו החורג של השר סילבן שלום. בין החשדות המיוחסים לו: מתן שוחד, קבלת דבר במרמה, שוחד בחירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על פי החשד, הוא ניהל את הקמפיין של זינגר לראשות העירייה ובתמורה קיבל מהעירייה עבודות בתחום הפרסום. גם הוא שוחרר למעצר בית של שבעה ימים.

עוד באותו נושא

השחיתות ברמת גן: עבריין בכיר חשוד שסייע לראש העיר להיבחר

לכתבה המלאה

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונה שהגיש במשטרה חבר הכנסת לשעבר מהליכוד כרמל שאמה הכהן, שהתמודד על ראשות העיר נגד זינגר והפסיד. בתלונה נטען כי בעיריית רמת גן מקדמים אנשים שאינם עובדי עירייה למשרות בתוך העירייה, בין אם למשרות זוטרות או למשרות מזדמנות, וזאת בניגוד לנוהל התקין ובמה שנראה כמו שוחד בחירות.

לפי החשד, חלק מהמשרות ניתנו באמצעות מכרז תפור וחלקן באמצעות מינויי אמון שניתנו על ידי אנשי העירייה. בכמה מאותן עבודות זכה משרד הפרסום "דה בריף", שבראשו עומד נמרוד ניר. המשרד פעל לכאורה כדי לקדם את העירייה באופן בלתי חוקי, מה שגרם לבחירה של חלק מהמועמדים בבחירות המקומיות בשנה שעברה. ניר ניסה גם להיבחר לעירייה, אך זה לא עלה בידו.

לפי המשטרה, את ההתמודדות של זינגר בבחירות לראשות העירייה קידמו בעלי עניין חיצוניים באמצעות תמיכה פוליטית בקמפיין ועל ידי ארגון חוגי בית. לאחר הבחירות, כך נטען, הם קיבלו את מבוקשם וחלקם התברגו בתפקידים שונים בעירייה. כך למשל נמצא ששתי עובדות זכו להתברג במשרות מרכזיות בעירייה, כשאחת מהן היא בת זוגו של אחד מבכירי העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully