וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי נגד נוסח הפנייה לאו"ם: "אסור לוותר על זכויות"

הבכיר הפלסטיני תוקף את הצעת הרשות לסיום הסכסוך בטענה כי היא מתנערת מכמה עקרונות חשובים, לרבות זכות השיבה, הסרת המצור מעזה ושחרור האסירים הפלסטיניים לאלתר. "להפסיק לנהל מו"מ שאין לו תוצאה"

מרואן ברגותי, 2012. AP
"העולם צריך ללחוץ על ישראל". חיילי צה"ל על רקע דיוקנו של ברגותי/AP

מרואן ברגותי, בכיר בארגון פתח, קרא היום (שני) להנהגה הפלסטינית שלא לפנות לאו"ם עם הצעתה לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית – כך פורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". זאת, משום שלטענתו ההצעה הנוכחית פוגעת בזכויותיהם של הפלסטינים, ובכלל זה ויתור על שטחים ופגיעה בזכות השיבה. "להנהגה הפלסטינית אסור לוותר על אף אחת מזכויותיו של עמנו", אמר ברגותי.

הפנייה הפלסטינית לאו"ם || כתבות נוספות:
"לבני לקרי: הצבעה על פלסטין באו"ם תחזק את הימין"
ארה"ב הודיעה: לא נתמוך בפניה הפלסטינית למועצת הביטחון
הערכה: חרף המאמצים הדיפלומטיים - הפלסטינים יפנו לאו"ם

לדבריו, ההסכמה לחילופי שטחים הנכללת בהצעה, פוגעת בסיכוי לכינון מדינה פלסטינית ריבונית בכל שטחי 67', ומעניקה לגיטימציה להתנחלויות. עוד טען ברגותי כי בכל הסכם עתידי יש לקבוע שירושלים המזרחית תהיה בירת המדינה הפלסטינית, ולא לקבל הסדר כמו בירה משותפת לשתי המדינות. זאת, משום שלטענתו צריך להעביר מסר ברור לישראל ולעולם, בייחוד על רקע "הפגיעה הקשה במקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים". כמו כן, ציין ברגותי כי יש להתחייב לזכות השיבה לפליטים הפלסטינים על פי החלטת 194 של העצרת הכללית של האו"ם, ולא כפי שעולה מן ההצעה הנוכחית.

זאת ועוד, ברגותי, הנושא בימים אלו חמישה מאסרי עולם בגין פעולות טרור, אמר כי כל הצעה לסיום הסכסוך חייבת לכלול פתרון לסוגיית האסירים. לדבריו, שחרור כל האסירים לא צריך להיות חלק מההסדר הסופי, אלא תנאי מוקדם להשגת השלום. עוד טען ברגותי, כי ההצעה צריכה לכלול דרישה ברורה להסרת המצור מרצועת עזה.

בדבריו קרא ברגותי לחברות האו"ם להתערב בסכסוך. "צריך להפסיק לנהל משא ומתן שאין לו תוצאה. על הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל, לא על הפלסטינים שנמצאים תחת כיבוש, ולפעול ליישום ההחלטות הבינלאומיות שהתקבלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully