וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החקירה: ישראל זינגר מבקש לעכב הליך אזרחי נגדו

22.12.2014 / 14:19

ראש עיריית רמת גן פנה לבית הדין האזורי לעבודה כדי שזה יעצור את הדיון האזרחי בנוגע למינוי לא חוקי לכאורה בעירייה, הנכלל בשורת עבירות השחיתות שבהן הוא נחשד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זינגר ומקורבתו גרושקה שבים מחו"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר הגיש היום (שני) בקשה דחופה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לעכב את ההליך בעתיקה בעתירה שהגיש נגדו ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן בדבר מכרז לא חוקי בעיריית רמת גן. זאת בשל חקירת המשטרה המתנהלת נגדו באותו נושא, לצד עבירות נוספות של הלבנת הון וקבלת שוחד.

העתירה האזרחית, שהוגשה לפני כמה חודשים, עוסקת במינוי של סימונה גרושקה, פעילה לשעבר של ראש העיר, שהייתה מקורבת אליו, לתפקיד בכיר במחלקת התרבות בעירייה, זאת על אף היעדר רקע וניסיון קודמים. על פי העתירה, המינוי נעשה בניגוד להליך מכרז תקין והביא לחריגות רבות מהתקציב. המינוי הבעייתי נחשף לראשונה בוואלה! חדשות, והשניים צולמו כשהם שבים מחו"ל שלא במסגרת התפקיד, לכאורה.

עוד על החשד לשחיתות בעירייה רמת גן:
הרישום שחושף: ניר קיבל מהעירייה פרויקטים בעשרות אלפים
השחיתות ברמת גן: עבריין בכיר חשוד שסייע לראש העיר להיבחר
"לראש העיר ולבכירה שמינה מערכת יחסים אישית"

"זינגר יצר תפקיד יש מאין"

"זהו סיפורה של מורה, בעלת ותק וזכויות במערכת החינוך ברמת גן, אשר הפכה בן לילה לאחראית על ניהול אירועי התרבות בעיר", נכתב בעתירה שהגיש שאמה הכהן. "ועדת המכרזים של מב"ע (מפעלי בית עמנואל, ארגון של העירייה המעסיק את גרושקה, וכרגע נחקר אם הוא עמד במרכז פעילות מתן ההטבות למקורבים של זינגר – ג"ג) וראש העירייה לא בחלו בשום אמצעי. בהמשך העתירה, פירט שאמה הכהן את העבירות שביצע לכאורה זינגר, ובהן "יצירת תפקיד יש מאין, תפירת תנאי הסף ודרישות התפקיד למידותיה של המועמדת המועדפת וכיפוף התנאים שנקבעו על מנת שהמועמדת המועדפת תעמוד בהם".

בעתירה על המינוי הבעייתי כתב שאמה הכהן כי תפקיד מנהלת מחלקת התרבות לא היה קיים קודם לכן בפני עצמו, עובדת מילאה אותו לצד תפקיד נוסף. "מדובר בבזבוז ניכר של כספי הציבור, שכן לצורך התפקיד החדש, הוכשר גם משרד חדש למחלקה החדשה, במבנה הצמוד למשכנו של ראש העיר, ואף נוצרה משרה נלווית, משרת מזכירתה של אותה בכירה", נכתב בעתירה. "חוסר ניסיונה הניהולי (של גרושקה – ג"ג) בא לידי ביטוי בניהול והפקת חגיגות אירועי יום העצמאות ברמת גן, אשר נערכו תוך בזבוז משווע של כספי ציבור וחריגה של למעלה ממיליון שקלים מהתקציב הגבוה ממילא שנקבע לכך מראש".

כעת זינגר מבקש מבית הדין להורות על עצירת ההליכים בתיק ולפטור אותו מבקשתו של שאמה לגלות מסמכים. עורך דינו מנמק זאת בכך שלאחר גל המעצרים בעיריית רמת גן בשבוע שעבר, נודע כי המשטרה חוקרת גם את האירוע הנידון בעתירה. לדברי פרקליטו, מאחר שזינגר שוחרר בתנאים מגבילים, הוא אינו מצליח ליצור עמו או עם אחרים בעירייה קשר, ולכן אינו יכול לקבל פרטים או מסמכים על האירוע, ובוודאי שלא לגבות עדויות. עורך הדין של זינגר עוד אומר כי הוא פנה למשטרת ישראל בשאלה מה עליו לעשות עם ההליך האזרחי המתנהל, אולם לא קיבל תשובה לפנייתו.

זינגר נעצר לפני שבוע מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים. בסך הכול נעצרו יותר מ-20 חשודים מעיריית רמת גן, ורובם שוחררו.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully