וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד מכל שלושה ילדים הוא עני, והליכוד נטש את כולם"

22.12.2014 / 10:27

מימין ומשמאל הביעו ביקורת על נתניהו ומדיניות ממשלתו עם פרסום דוח העוני של "לתת", לפיו בישראל 2.54 מיליון עניים. כחלון: "חלק משיטה שחייבים לשנות". פרס: "הבחירות הן ההזדמנות לעשות צדק חברתי"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

דוח העוני החמור של "לתת" שפורסם הבוקר (שני), שחשף כי אחד מכל שלושה ילדים בישראל הוא עני, גרר ביקורת בזירה הפוליטית כלפי הממשלה והעומד בראשה. במפלגת העבודה אמרו: "בזמן שנתניהו עסוק בהפחדת הציבור מאיומים חיצוניים, הוא גידל במו ידיו איום אסטרטגי פנימי בדמות 2.5 מיליון אנשים עניים. העובדה שאחד מכל שלושה ילדים חיים בעוני מהווה ציון נכשל מהדהד למדיניות הכלכלית של נתניהו, שהבטיח לנו שהעושר יחלחל למטה".

עוד בוואלה! חדשות:
דוח העוני האלטרנטיבי: אחד מכל שלושה ילדים בישראל - עני
חשד: רצח את אשתו לעיני בתם בראשון לציון והתאבד
מטען חבלה נמצא בחניון בניין מגורים בצפון תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם במרצ תקפו את נתניהו וממשלתו ואמרו: "ממשלת נתניהו כשלה בכל פרמטר, ובכלל זה בטיפול בשכבות המוחלשות וביוקר המחייה, ודרדרה עשרות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהפיל בחדר. דוח העוני הוא תולדה של מדינה שצריכה לתחזק כמעט חמישים שנה של כיבוש, מפעל התנחלויות מגלומני ושליטה ביטחונית בעם אחר".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) ציין כי "בדוח העוני חשבנו שהמצב הוא 'רק' רע, בדוח של היום בבוקר מתברר שהמצב הוא פשוט קטסטרופלי. כל ילד שלישי הוא עני וראש הממשלה ושריו ממשיכים לזלזל באזרחי ישראל. יש 800 אלף ילדים רעבים בישראל, והליכוד נטש כל אחד ואחת מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"נתניהו מעדיף מרכז מבקרים בשומרון על פני תרופות לקשישים"

"הנתונים על היקף העוני בישראל הם תעודת עניות לראש הממשלה", נמסר ממפלגת יש עתיד. "לאחר כשנתיים שבהן נעשתה עבודה מאומצת לעצור את זליגת מעמד הביניים לשכבות החלשות ולחלץ ילדים וקשישים ממעגל העוני, ראש הממשלה עדיין אינו רואה את המראות ולא שומע את הקולות. נתניהו מעדיף להעביר מאות מילוני שקלים להתנחלויות מבודדות כדי לקרוץ לחברי מרכז הליכוד וממשיך להתעלם מהמצוקות בחברה הישראלית. בעוד שמונה ימים אמור היה להיכנס לתוקפו התקציב הכי חברתי שהיה כאן בשנים האחרונות, תקציב שמגדיל את ההשקעה ברווחה בשני מילארד שקלים ומפעיל תוכניות ייעודיות לחילוץ משפחות ממעגל העוני, זאת בנוסף להשקעה בשירותים החברתיים: בחינוך, בבריאות ובביטחון הפנים. נתניהו מעדיף מרכז מבקרים בשומרון על פני תרופות לקשישים, ארוחות חמות בבתי הספר ומלגות לתלמידים נזקקים לרכישת ספרי לימוד".

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במצודת זאב, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
ביקורת חריפה מימין ומשמאל. נתניהו/ראובן קסטרו

לא רק בשמאל ביקרו את נתניהו. ח"כ אלי ישי, יו"ר מפלגת "העם איתנו", אמר: "הפכנו למדינה של עשירים ועניים. לקרוא ולבכות. סדרי העדיפויות צריכים להשתנות פה: עם ישראל הוא 'והדרת פני זקן', הוא גמילות חסדים – הוא לא 'המירוץ למיליון'".

ממפלגת כולנו בראשות משה כחלון נמסר: "דוח העוני של ארגון לתת מאמת את התחושות הקשות שאנו מרגישים בשנים האחרונות - העוני בישראל מחריף, הפערים גדלים ואי השוויון מקבל ממדים חסרי תקדים". עוד נמסר מהמפלגה כי "המצב הזה הוא אינו גזירת גורל, אלא חלק משיטה שחייבים לשנות. הטייקונים וקבוצות הכוח הפכו את ישראל למקום שבו דור שלם לא מצליח לראות את האופק. מלחמה בקבוצות כוח אלו ופירוק הריכוזיות הם המפתח להורדת יוקר המחיה שבירת מעגל העוני ומתן תקווה ואופק חדש ולדור של ילדינו".

פרס: "כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני"

גם הנשיא לשעבר שמעון פרס התייחס לממצאי הדוח ואמר כי "אי אפשר לדחות או לזלזל בנתוניו. דוח העוני של ארגון לתת הוא כתב האשמה חמור כלפי עצמנו. את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד. אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו. אלו הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו. כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני. הבחירות הן ההזדמנות לעשות צדק חברתי בכדי שנהיה עם ששלם עם עצמו ובעל חוסן חברתי. הייתי מצפה מכל המפלגות לשים את הטיפול בעוני בראש סדר העדיפויות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "כאשר ראש הממשלה נתניהו העלה את שכר מינימום ל-4,300 שקל בשנת 2011 זו הייתה עשייה. לא הצהרות. כאשר חוקקנו את חוק חינוך חינם מגיל שלוש וחסכנו 800 שקל למשפחה לכל ילד, זו הייתה עשייה. לא הצהרות. כאשר הכנסנו רפואת שיניים חינם לילדים עד גיל 12 זו הייתה עשייה. לא הצהרות. כאשר נתנו שנה אקדמית חינם לחיילים משוחררים מהנגב והגליל והורדנו את מחירי הסלולר זו הייתה עשייה. לא הצהרות. ההצהרות היחידות הן ההשמצות חסרות היסוד של אנשי השמאל נגד נתניהו והליכוד. ועכשיו, אחרי ההצהרות נגד נתניהו, ספרו בבקשה מה המעשים שעשיתם אתם אנשי השמאל למען הציבור?!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדוח, בישראל חיים כיום 2.54 מיליון איש (שהם 31.6% מהאוכלוסיה) המוגדרים כעניים, מהם 932 אלף ילדים – 35.1% מאוכלוסיית הילדים בישראל. מדובר בתמונה קשה בהרבה מזו שהשתקפה מדוח הביטוח הלאומי שפורסם בשבוע שעבר, שבו נטען כי 1.6 מיליון בני אדם בישראל חיים מתחת לקו העוני, מהם יותר מ-750 אלף ילדים.

עוני, קבצן, לתת, ראש השנה, חלוקת מזון, סל לחג, מזון, עניים. שרון בוקוב
2.54 מיליון עניים בישראל/שרון בוקוב

הדוח של ארגון "לתת" התבסס לראשונה על מדד בוחן המחסור בצרכים חיוניים לצורך קיום בכבוד בכמה תחומים בהם דיור, השכלה, בריאות, ביטחון תזונתי והתמודדות עם יוקר המחייה בישראל בקרב אוכלוסייה נזקקת. הדוח בחן את המדדים הללו במחצית השנה האחרונה, בניגוד לדוח העוני של המוסד לביטוח לאומי שמתייחס לשנת 2013 ומתבסס על סקר הכנסות בלבד. לכן, הדוח האלטרנטיבי הוא עדכני יותר, ומשקף את ההשלכות של יוקר המחייה והגזרות הכלכליות - בהן העלאת המע"מ והקיצוץ בקצבאות הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully