וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"

22.12.2014 / 15:08

על רקע העבירות שעוררו סערה בגדוד צבר, אל"מ עופר וינטר שוחח עם החיילים: "לתת לחוקרים לסיים. עד אז יש לכם משימה ברורה". על החשד שידע ולא דיווח אמר פרקליטו: "דבר לא נשאר על שולחנו"

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
"פעל בהתאם לפקודות וכמו שמצופה ממנו". אל"מ עופר וינטר/שלומי גבאי

המתח בחטיבת גבעתי גואה בשבוע האחרון בעקבות הפרסומים בנוגע לחקירת מפקד גדוד צבר, סא"ל לירן חג'בי, בחשד להטרדה מינית של חיילת ואירועים חמורים נוספים בגדוד. מפקד החטיבה, אל"מ עופר וינטר, שנחקר אף הוא באזהרה בחשד שידע על הטרדות מיניות ולא דיווח למפקדיו, הגיע אתמול (ראשון) לשיחה עם מפקדים ולוחמים בגדוד צבר כדי להרגיע את האווירה. "תתכוננו למערכה הבאה ואל תתעסקו בשמועות", אמר אל"מ וינטר לחיילים. "יש חקירה וצריך לתת לחוקרים לסיים אותה. עד אז יש לכם משימה מאוד ברורה".

החשד לטיוח מצד אל"מ וינטר נוגע גם לשני לוחמים שהתלוננו נגד מפקד מחלקה על הטרדה. לטענתם, התלונה הועברה למג"ד ולמח"ט, אך אלו בחרו שלא לדווח על כך למצ"ח - ולהדיח אותו מהגדוד. בשבועות האחרונים טען אל"מ בחקירתו כי העביר את כל מה שידע לממונים עליו. "שום דבר לא נשאר על שולחנו", הדגיש סנגורו, סא"ל במיל' עו"ד עודד סבוראי.

ההערכות בצה"ל הן שהפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, יורה לסגור את התיק הפלילי נגד אל"מ וינטר. גורמים מקצועיים בצה"ל מעריכים כי אלוף עפרוני ינחה להעביר את הטיפול בהתנהלותו של אל"מ וינטר בפרשה לדרג הפיקוד. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא.

עוד על הפרשה:
"מי שחושב שאפשר לטלטל חטיבה ושזה לא יכאב - טועה"
המג"ד החשוד בהטרדה מינית: סא"ל לירן חג'בי מגבעתי

מג"ד צבר סא"ל לירן חגבי מורה לפרוץ לבית בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
המג"ד החשוד בהטרדה מינית, סא"ל לירן חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

גורם המקורב לאל"מ וינטר דחה את הטענות שלפיהן הוא ידע על ההטרדות ולא דיווח. "עופר דיווח. נקודה", טען המקורב. "בניגוד למה שחושבים, יש הנחיה מאוד ברור בנוגע לאופן שבו מדווחים על אירועים מסוגים שונים. הוא פעל בהתאם לפקודות וכמו שמצופה ממנו. אנחנו מניחים שהכול יגמר בכלום".

בינתיים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, במוצאי שבת מונה סגן מפקד החטיבה, סא"ל חזי נחמיה, לממלא את מקומו של המג"ד, שיצא לחופשה של עשרה ימים בעקבות החשדות. השיח בין קצינים בחטיבה מעלה כי מערכת היחסים בין סא"ל חג'בי לבין סגנו, שהודח מתפקידו ובעקבות זאת חשף את הפרשות, הייתה עכורה בשל מחלוקות מקצועיות.

הסמג"ד, שהחל את שירותו בצה"ל ביחידת עילית ופיקד על יחידה מובחרת, מקבל גיבוי מקצינים בכירים בפיקוד הדרום, ולטענתם הוא פעל כמצופה מקצין שנחשף לאירועים חריגים ביותר. לדבריהם, סיום תפקידו איננו קשור לקרע שנוצר בינו לבין המג"ד. אחד הגורמים המקורבים לסא"ל חג'בי, אמר: "מצד אחד צריך לחקור את כל הפרשה עד הסוף. יש פקודות ברורות. לשם כך יש את מצ"ח. אבל מצד שני אסור לחבר אוסף תמונות שקרו בחטיבה ולהציג את זה כאילו המג"ד היה אשם בכל דבר. שפטו אותו עוד לפני שהחקירה הסתיימה".

על אף החקירה הארוכה של מצ"ח, שהחלה כחקירה סמויה ועברה לשלב הגלוי לפני כשבוע, טרם החליטו במצ"ח ובפרקליטות הצבאית על סיומה ועל העברת הממצאים והמלצתם לפרקליט הראשי. "עדיין מתבצעות פעולות חקירה נוספות", הסביר גורם צבאי. כמו כן, טרם זומן מפקד גדוד צבר לבדיקת פוליגרף, כפי שביקש.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully