וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: נציג המשטר הישן זכה בבחירות לנשיאות

באג'י קאיד א-סבסי, שכיהן בכמה תפקידי מפתח במשטרו של הדיקטטור בן עלי שהודח ב-2011, קיבל כ-55% מהקולות בתום ספירת שליש מהם. יריבו, הנשיא המכהן: "מוקדם מדי לקבוע"

המועמד לנשיאות תוניסיה, באג'י קאיד א-סבסי, 21 בדצמבר 2014. ראובן שניידר
באג'י קאיד א-סבסי בהכרזה על ניצחונו, הלילה/ראובן שניידר

באג'י קאיד א-סבסי, מועמד מפלגת השלטון בתוניסיה, זכה בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות המדינה – כך עולה מספירת שליש מקולות הבוחרים. א-סבסי, בן 88 שנחשב לנציג המשטר הישן שהופל במהפכת 2011, גבר על פי התוצאות החלקיות על הנשיא המכהן, מונסף מרזוקי. א-סבסי זכה ב-54.7% מקולות הבוחרים ואילו מרזוקי קיבל ב-45.3%. בסיבוב הראשון, שהתקיים בחודש שעבר, זכה א-סבסי, נציג מפלגת השלטון "נידא תוניס", ב-39% מהקולות, אך נאלץ להתמודד בסיבוב שני כי לא זכה ביותר ממחצית מהקולות.

עוד ידיעות מהעולם
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"
חשד לפיגוע דריסה בצרפת: "הנהג צעק 'אללה אכבר'"
איראן: הפיוס בין ארה"ב לקובה – הוכחה לכישלון הסנקציות

המועמד לנשיאות תוניסיה, מונסף מרזוקי, 21 בדצמבר 2014. רויטרס
הנשיא המכהן מונסף מרזוקי מצביע בקלפי, אתמול/רויטרס

אני מקדיש את הניצחון לשהידים של תוניסיה", הצהיר א-סבסי בריאיון שהעניק לטלוויזיה עם סגירת הקלפיות ועוד לפני שהחלה ספירת הקולות הרשמית. "אני מודה למרזוקי. עכשיו אנחנו צריכים לעבוד יחד ולא להדיר אף אחד", הוסיף. א-סבסי כיהן כיו"ר הפרלמנט בתקופת שלטונו של הרודן לשעבר זין אל-עאבדין בן עלי, שהודח במהפכה שבישרה את פרוץ "האביב הערבי". עם זאת, א-סבסי עצמו מעדיף לקשור את עצמו לנשיאה הראשון של טוניסיה העצמאית, חביב בורגיבה, שבתקופת שלטונו כיהן במשך תקופה מסוימת כשר החוץ.

מנגד, דובר מטעם המחנה של מרזוקי סירב להכיר בהפסד ואמר כי ההכרזה של א-סבסי "חסרת ביסוס". מרזוקי, בן 67, הוא פעיל זכויות אדם ותיק במדינה הצפון-אפריקנית שהוגלה במהלך שלטונו של בן עלי. מרזוקי, שמכהן כנשיא הזמני מאז המהפכה ב-2011, הזהיר עוד לפני הסיבוב הראשון כי ניצחון א-סבסי עלול לבשר על חזרת השלטון האוטוקרטי הישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully