וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הפיוס בין ארה"ב לקובה – הוכחה לכישלון הסנקציות

על רקע המו"מ על תכנית הגרעין, חגגו בטהראן את חידוש היחסים בין וושינגטון להוואנה אחרי חמישה עשורים. משרד החוץ של איראן: "מדיניות של בידוד הנכפת על אומות עצמאיות אינה יעילה"

עלי חמינאי בטקס חלוקת דרגות בטהראן. איראן, נובמבר 2014. לשכת המנהיג, אתר רשמי
בטהראן מרוצים. המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי/אתר רשמי, לשכת המנהיג

באיראן חוגגים את חידוש היחסים בין ארצות הברית לקובה: בטהראן טוענים כי הגישה החדשה שהנשיא ברק אובמה החליט לנקוט כלפי המשטר הקומוניסטי בהוואנה אחרי חמישה עשורים היא הוכחה לכך שסנקציות המעצמות לא עובדות.

"ההגנה של ממשלת קובה ושל העם הקובני על רעיונות המהפכה שלהם במהלך 50 השנים האחרונות היא הוכחה לכך שמדיניות של בידוד ושל סנקציות, שהמעצמות הגדולות כופות נגד רצונן של אומות עצמאיות, אינה יעלה", מסרה דוברת משרד החוץ של איראן מרזיה אפחם. ההצהרה, שנמסרה ביום שבת, הייתה ההתייחסות הראשונה של טהראן להסכם ההיסטורי שהוכרז ביום רביעי האחרון.

לקריאה נוספת על חידוש היחסים בין ארה"ב לקובה
פרשנות: הברווז ששאג: אובמה הוכיח שהוא הכל פרט ל"צולע"
ההסכם ההיסטורי של ארה"ב וקובה: כך הסתיים נתק של 54 שנה
אובמה הודיע על חידוש היחסים עם קובה: "פרק חדש בין המדינות"

ברק אובמה מודיע על שיקום היחסים עם קובה – הבית הלבן, 17 בדצמבר 2014. GettyImages
נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע על חידוש היחסים עם קובה בשבוע שעבר/GettyImages

היחסים בין ארה"ב לאיראן עלו על שרטון מאז המהפכה האיסלאמית שהתרחשה ב-1979 – בנובמבר אותה שנה השתלטו מפגינים על השגרירות האמריקנית בבירה טהראן והחזיקו ב-50 שבויים אמריקנים במשך 444 ימים. שנה אחרי הטילה וושינגטון אמברגו על הסחר עם איראן ומאז 2006 נתונה הרפובליקה האיסלאמית תחת משטר סנקציות של האו"ם בעקבות תכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה. העיצומים הוחרפו ב-2012 והם נגעו לייצוא נפט מאיראן ולהעברות כספים לחשבונה.

אחרי שהמשא ומתן בין איראן לבין שש המעצמות על תכנית הגרעין לא הבשיל לכדי הסכם סופי, החליטו הצדדים ב-24 בנובמבר, תאריך היעד של השיחות, להאריך את המשא ומתן עד ל-30 ביוני. בעקבות ההסכם בין וושינגטון להוואנה, מקווים בטהראן שגם ביחס אליהם יבינו במערב שהסנקציות נגדם לא מועילות ויסירו אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully