וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש: תקיפת 2 תלמידי ישיבה הוכרה כאירוע לאומני

22.12.2014 / 0:49

לפני כחודש תקפו ערבים שני תלמידי ישיבה במזרח ירושלים, אך רק אתמול הם הוכרו כנפגעי פעולות איבה. בתחילה טענה המשטרה שהאירוע היה חלק מהתגרות הדדית בין הצדדים. ש', שנפצע בינוני, אמר: "אין אמון במערכת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הריאה שלי נוקבה כתוצאה מהדקירה". ש' בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש הותקפו שני תלמידי ישיבת "בית האורות" שבמזרח ירושלים על ידי כמה ערבים. אחד מהם נפצע באורח בינוני מדקירה והשני נפצע באורח קל ממכות יבשות. בהתחלה נטען כי האירוע היה חלק מהתגרות הדדית של שני הצדדים, אך במשטרה כבר מודים שהיה זה אירוע על רקע לאומני ואתמול (ראשון) הוכרו השניים כנפגעי פעולות איבה.

"הגענו למצב שאין לנו ממש אמון במערכת", אמר לוואלה! חדשות ש', שנדקר בתקרית ואושפז בבית החולים שערי צדק בעיר. "המשטרה כנראה פעלה שוב מתוך מאינטרס לשמור על השקט. האמת שלא ציפיתי כל כך למשהו אחר. אני לא חש כעס אישי, אלא תסכול מהמצב שמדינת ישראל לא עושה מה שהיא צריכה לעשות".

לדבריו, מההתחלה היה ברור שמדובר באירוע על רקע לאומני. "הלכנו באישור המשטרה להשלים מניין בבית של יהודים. בדרך חזרה תקפו אותנו פתאום, וללא סיבה, עשרות ערבים. היינו בסך הכל שמונה אנשים. הם היו מוכנים עם בקבוקי תבערה ואבנים, כך שלא היה מדובר באירוע לא מתוכנן".

גל טרור בישראל - סיקור מיוחד
הפצוע בפיגוע משחזר: "הבנתי שאני בסכנה, התחלתי לברוח"
תיעוד: שוטרים משתלטים על פלסטינית עם סכין בקלנדיה
אהרונוביץ': "חמאס מכווין גורמים במזרח ירושלים לבצע פיגועים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מההתחלה היה ברור שמדובר באירוע על רקע לאומני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ש' סיפר כי "מסביבי התקבצו 20 ערבים שהרביצו לי. איכשהו הצלחתי לברוח ואז מישהו דקר אותי בגב. הגענו בריצה חזרה לישיבת 'בית האורות', שם הורדתי את המעיל ושמתי לב לדם הרב שירד. התחלתי לחרחר ובבית החולים התברר שהריאה שלי נוקבה כתוצאה מהדיקרה".

אין זו הפעם הראשונה שבמשטרה ובכוחות הביטחון מצהירים על פיגוע כתאונה או קטטה. בגל הטרור האחרון הדבר חזר על עצמו כמה פעמים, כמו במקרה של דריסת החיילים בצומת גוש עציון בתחילת חודש נובמבר שבתחילה נקבע כי מדובר בתאונת "פגע וברח" למרות תיעוד מצלמות האבטחה במקום ורק לאחר מכן הודה השב"כ כי מדובר היה באירוע דריסה מכוון על רקע לאומני. אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי משפחתו של אבי בן ציון שנהרג על פי המשטרה בשוד שהסתבך בצומת אלון לפני שלושה שבועות, טוענת כי מדובר בפיגוע לאומני מתוכנן והבטיחה לצאת למאבק משפטי תוך שהיא נסמכת על "טעויות" דומות קודמות.

עו"ד חור אוריאל ניזרי, שייצג את המותקפים מטעם ארגון "חוננו" מסר בתגובה: "לאחר מאבק וסיוע משפטי, שוב הוכח כי אירוע שלטענת המשטרה היה פלילי הנו אירוע לאומני. לקוחותיי, שסבלו מפגיעות חמורות קיבלו רק הבוקר את ההכרה כנפגעי פעולת איבה. אנו עדים לתופעה עצובה, שבה הכרה בנפגע פעולת איבה לא נעשית באופן אוטומטי אלא רק לאחר מאבק. כך אירע במקרי הרצח של הרב טלבי, אשר ויונתן פלמר, שלי דדון, נתנאל עראמי, בפיגוע הדריסה של החיילים באל ערוב ובימים אלו בפרשת רצח אבי בן ציון בצומת מגדלים. אנו קוראים לרשויות לעצור מגמה מדאיגה זו ולחדול מטיוח של רצח יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully