וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כלי טיס ישראלי הופל סמוך לגבול

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי כלי טיס מדגם "רוכב שמיים" הופל באזור כפר חאדר, שבמחוז קוניטרה, בדרום-מערב המדינה. דובר צה"ל: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים"

יח"צ - חד פעמי

מטוס ללא טייס (מל"ט) ישראלי הופל אתמול (ראשון) בשמי מחוז קוניטרה שבדרום-מערב סוריה – כך דווח בטלוויזיה הסורית הממלכתית ובכלי תקשורת נוספים. עם זאת, לא התקבל לכך אישור רשמי כלשהו, ובדובר צה"ל מסרו: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים". כלי הטייס, מסוג "Sky Lark 1" המכונה בצה"ל 'רוכב שמיים'", הופל על פי הדיווח סמוך לכפר חאדר.

סוכנות הידיעות הרשמית "סאנא" אישרה כי צבא סוריה הפיל את כלי הטייס, ובטלוויזיה הממלכתית דווח כי כלי הטיס הוא של חברת "אלביט" הישראלית, אורכו שני מטרים ורוחבו שלושה מטרים.

בתחילת החודש, דווח בכלי התקשורת בלבנון כי הצבא פתח באש לעבר מל"ט שחג באזור שדה התעופה הצבאי ריאק שבבקעת הלבנון. כחודשיים לפני כן, מזל"ט ישראלי התרסק באזור מרג' עיון, הסמוך לאצבע הגליל. דובר צה"ל אישר את הדיווח ברשת הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, והוסיף: "המזל"ט עסק בפעילות ביטחון שוטף, ונסיבות התרסקותו מתוחקרות".

עוד בוואלה! חדשות:
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"
הכורדים שחררו את הר סינג'ר: "לא נשאיר אף לוחם דאעש"
אוסטרליה: אם הואשמה בדקירה למוות של שבעת ילדיה

האזור שבו הופל המל"ט:

עוד נמסר כי המזל"ט התרסק בשל תקלה טכנית. מקור צבאי בלבנון מסר לעיתון "דיילי סטאר" כי הנפילה זוהתה בשטח חקלאי במרחק 15 קילומטרים מגדר הגבול, וכוח של צבא לבנון ושל חיילי האו"ם במדינה הוקפצו למקום וחסמו את הגישה אליו. כמו כן, על פי הדיווח, גיחות ביון ישראליות מתבצעות בדרום לבנון דרך קבע.

כמו כן, לפני כשבועיים דווח בכלי התקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית נגד מטרות של צבא סוריה באזור בסיס חיל האוויר בדימאס ושדה התעופה הבינלאומי בדמשק. גורמים רשמיים המזוהים עם משטרו של בשאר אסד בדמשק אישרו את הדיווח, אולם לא התקבל לכך אישור מישראל. רמטכ"ל צבא סוריה, עלי עבדאללה איוב, אמר כי "התקיפות מהוות תמיכה בטרוריסטים, והן תקיפה גסה של הריבונות הסורית". כמו כן, נאמר כי "התקיפות הללו לא יעצרו את המשך העמידה שלנו מול הטרור".

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully