וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הבחירות: לא ימונו מחליפים למפכ"ל ולנציב שב"ס

21.12.2014 / 19:59

רב-ניצב יוחנן דנינו ורב-גונדר אהרון פרנקו היו אמורים לסיים את תפקידם ב-1 במאי 2015 אולם חרף הבקשה של השר לביטחון הפנים, היועמ"ש אסר לבחור מחליפיהם עד כינון ממשלה חדשה. "מינוי בתקופה זו ייתפס כניסיון להכריע בסוגיה ערב בחירות"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל דנינו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ראשון) לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' כי הוא אינו מאשר את הבקשה למנות מחליפים למפכ"ל המשטרה ולנציב שירות בתי הסוהר - בשל הבחירות המתקרבות.

דנינו אמור לסיים את תפקידו במאי 2015, אולם סביר שעד שימונה שר בממשלה החדשה אשר ילמד את הנושא, מינוי המחליף יתעכב. שתי האפשרויות הסבירות הן שדנינו ימשיך בלית ברירה, או שניצב ניסים מור, סגן המפכ"ל, ימלא את מקומו עד לבחירת המפכ"ל לאחר הבחירות. גם נציב שב"ס רב גונדר אהרון פרנקו אמור לסיים תפקידו במאי.

"הצורך בביצוע מינויים של קבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר בעת הזו אינו גובר במשקלו על דרישת האיפוק שעל הממשלה לגזור על עצמה, המתחייבת מהיותה בגדר שלטון-מעבר", נכתב בהודעת משרד המשפטים. לפיכך, וינשטיין קבע כי ראוי להותיר את ההכרעה ב"עניינים חשובים אלה" על הממשלה הבאה.

במכתבו לשר אהרונוביץ' הבהיר היועץ כי על אף שבחוק יסוד הממשלה מצוין עקרון הרציפות, בתקופת מעבר על השרים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת מעבר".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
גם פופוליזם של תקופת בחירות לא ידרדר אותנו להסלמה. פרשנות
"חייל גנב דלק בשווי 400 אלף שקל עם דלקנים צבאיים"
הקונטרה לסרטון של בנט: "סליחה שאני לא מוכן להיות גזען"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

חרף זאת, הבהיר וינשטיין כי "אין מדובר בחובה להימנע מכל פעולה שהיא, אלא באיזון עדין בין החובה לפעול ממקום שיש צורך חיוני בכך, לבין חובת השמירה על איפוק וריסון בהפעלת סמכויות שלטונית, בהינתן תשתית הממשל המיוחדת המאפיינת ממשלה בתקופת מעבר".

עיקרון האיזון הנדרש - כך לפי היועץ המשפטי, בא לידי ביטוי באיפוק בתחום המינויים הציבוריים על ידי התחום הפוליטי. "ככלל, להימנע ממינויים של קבע למשרות אלו בתקופת בחירות, וכי רק במקרים חריגים, בהם קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר, תיבחן האפשרות לאפשר את איוש המשרה על יסוד בדיקה פרטנית של הנסיבות", נכתב בהנחיותיו של וינשטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כאמור, לא מדובר רק בסיום כהונתו של דנינו, שהמועמד המוביל להחליפו הוא מפקד מחוז תל אביב במשטרה - אלא גם בסיום כהונתו של נציב שב"ס אהרון פרנקו. "נכון לעתה, טרם נבחרו על ידי השר המועמדים שעליהם יבקש להמליץ לממשלה, וממילא טרם נבחנה מועמדותם של אלו על ידי הוועדה המייעצת וטרם אושרו המינויים על ידי הממשלה. מדובר בתפקידים המשמעותיים ביותר הנמצאים באחריותו המקצועית של השר לביטחון הפנים ואשר זהות הממלאים אותם הינה בעלת משמעות רבה אף עבור הממשלה כולה. ככאלה, הצורך להימנע, ככל הניתן, מהצבת עובדות מוגמרות לגביהם בפני הממשלה והשר לביטחון הפנים הבאים ומכבילת שיקול דעתם של אלו בעניינם הינו כבד משקל", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

"מועד סיום כהונתם של בעלי התפקידים שלעיל באחד במאי 2015, כחודש וחמי לאחר הבחירות הצפויות, מקשה ביתר שאת על ביצוע המינויים בעת הזו", נמסר.

בהקשר זה, אמרו במשרד המשפטים, כי על אף שההליך לאיתור מחליפים למפכ"ל ולנציב שב"ס בוצע לפי הנוהל, ועל אף שהמועמדים עברו את הבדיקות המשפטיות "הרי שעדיין קיים חשש כי ביצוע המינויים בתקופה זו יתפס מבחינה ציבורית כניסיון להכריע ערב הבחירות בסוגיה שראוי להותיר לידי הממשלה הבאה, דבר העלול להעלות חשד לפגם בהליכי המינוי גם אם לגופם, לא דבק בהם כל פגם".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully